450 piloten gevraagt: netjets

Mon Feb 13, 2006 10:20 AM ET


NEW YORK, Feb 13 (Reuters) - NetJets Aviation, an affiliate of Warren Buffett's Berkshire Hathaway Inc., on Monday said it plans to hire 450 pilots in 2006, a 19 percent increase over its current pilot base, to meet rising demand for its services.


New pilots will be based at Columbus International Airport in Ohio, Dallas' Love Field, Los Angeles International Airport, Teterboro Airport in New Jersey, and West Palm Beach International Airport. NetJets Aviation's operations center is located in Columbus.


NetJets Aviation operates more than 420 aircraft. Its NetJets Inc. parent specializes in private business charter flights. The company allows customers to buy fractional shares of aircraft, giving them a specified amount of flying time a year on particular aircraft, depending on their travel needs.


Berkshire bought NetJets for $725 million in 1998.

:eek: Als ik klaar was met me opleiding wist ik et wel
 
Dan wist je dat je minimaal 2500 uur nodig hebt om bij Netjets USA te kunnen solliciteren..

Welcome to the States buddy ! :)

Nu, that having said... Het nieuwe contract ziet er erg goed uit.. Die 5 ports zijn een beetje klote, maar de heren over there zijn bezig om dit naar 20 ports te brengen om meer mensen te lokken.

Lijkt me een prima tent. Ken een (Nederlandse) IOE captain over there die me ook daar naar binnen probeerd te slepen. Er zijn slechtere werkgevers (al is Metro dat met me oneens denk ik)

FD
 
Van de Netjetseurope.com website:

Careers
Print | Close

Flight Deck and Cabin Crew

NetJets flight deck and cabin crew work an 18-day-a-month roster.
Our flight and cabin crew may live at their choice of NetJets' gateways, which are:
Amsterdam Athens Barcelona Basel
Berlin Bordeaux Brussels Copenhagen
Dublin Düsseldorf Frankfurt Geneva
Glasgow Hamburg Lisbon London
Luxembourg Madrid Manchester Marseilles
Milan (Malpensa) Munich Nice Paris
Rome Stuttgart Toulouse Vienna
Zurich
Flight Deck Crew

NetJets Transportes Aéreos minimum requirements for flight deck crew are:

• full (unrestricted) European passport (with legal right to work in the EU)
• full (unfrozen) European ATPL
• 1,500 hours total time
• 500 hours multi-engine time.

In addition, if successful at interview, pilots will need to be able to pass a Transportation Security Agency Clearance to train in the USA before we can make an offer of employment. To pass this security screening, pilots need to meet the following requirements:
• current and valid type rating on an aircraft with a weight of more than 12,500lbs
• date of last flight no more than 90 days from the date on which we would send
you for training in the USA, typically 30 days after the start of employment.

NetJets does not hire direct-entry captains. To apply for a flight deck position, pilots should submit a one-page CV, with a covering letter and photograph, to flightcreweurope@netjets.com

We aim to acknowledge the receipt of all CVs within two weeks.
 
Je mag nog steeds je eigen gateway kiezen. De vliegers die in een stad wonen die niet meer als gateway gekozen kan worden mogen daar vrolijk blijven. Verder heb ik al mensen horen spreken over enkele nieuwe gateways. Voorwaarde is dat er een ruim aanbod aan carriers en bestemmingen is om je op dag 1 en dag 6 efficient uit en thuis te krijgen.

Erik.
 
@FD, netjets is een van de betere werkgevers. Ik heb daar ooit een interview gehad en de baan niet aangeboden gekregen vanwege enkele kritische vragen die ik had zoals: waarom een doorlopende creditcheck (waarom moet NJ weten wat ik met mijn zuurverdiende centen doe, zeker als het startsalaris zeer laag is (was)?), waarom geen betaling in training, geen huisvesting als je in Columbus moet zijn? Een goede vriend van me heeft een $5000.- creditcard volgemaakt terwijl hij daar in Columbus in een hotel zat voor grondschool en de vliegtraining in de kist na de checkride in een level D sim. Dit duurde bijna een maand omdat er geen kist was of het weer te slecht of geen instructeur aanwezig. Hij is toen de creditcard vol was daar weggelopen.
Dit was allemaal in 2000, geloof dat er hier en daar iets veranderd is sinds toen
 
Van dat unfrozen ATPL wordt meermaals afgeweken.
Ik zie tenminste regelmatig vliegers de revue passeren met een CPL en bevroren ATPL.
Het moet dan wel een JAR/FCL CPL(frozen ATPL) zijn volgens mij.

Maar ja, bij die gasten in Lisbon verandert ook alles op dagelijkse basis.

Grtn,
XP:rolleyes:
 
wordt alleen van ATPL afgeweken als je na TR full ATPL kan aanvragen. Ook worden er wel eens uitzonderingen gemaakt voor ex luchtmacht/ marine mannen (en vrouwen).
 
Back
Top