380 Alternates

Heeft iemand die bij bijvoorbeeld Lufthansa of een andere 380 operator vliegt toevallig toegang tot de OM-C aldaar zodat ik een lijstje kan krijgen van de velden die gebruikt kunnen worden voor de 380 operaties?

Ik ben erg benieuwd welke velden worden gebruikt als enroute / destination 380 alternates.

De reden dat ik hier benieuwd naar ben is omdat wij voor onze alternates een bepaalde classificering gebruiken die ons op de 380 op bepaalde routes bijzonder weinig mogelijkheden geeft, alhoewel we toch over velden heen vliegen die volgens mij gemakkelijk een 380 aankunnen.

Veel hangt echter af van bij welke vliegvelden het bedrijf specifieke toestemming heeft voor 380 operaties en voor welke velden kaarten beschikbaar zijn gemaakt door bijvoorbeeld Jeppesen of Lido.

Bij voorbaat dank!
 
Is redelijk makkelijk toch Paraglider... (ten minste voor de Captain)

Hoewel ik (voorlopig) niet naar de A380 ga, is het bij ons hetzelfde qua classificaties...

Met een 4-motorige kist is het redelijk makkelijk en maakt het vaak niet uit dat het een uurje langer vliegen is naar een volgende alternatie (welke de company dan ook goedkeurt voor de type).

Maakt het wel uit (uncontrolable smoke etc) dan maakt het weer weinig uit welke alternate het is... goedgekeurt of niet door de company. Als jij een betere vind dan is het aan de Captain om te beslissen of daar toch te landen of niet.

Bij ons is bv Churchil (CYYQ) niet te gebruiken tijdens de plannings fase omdat CYYQ niet genoeg RFF heeft (alleen locale firefighters). Echter het ironische is dat als jij een fire hebt die niet uitgaat en je hangt boven CYYQ dan duik je er toch in ipv een uur door te vliegen (met een fire) naar CYFB, CYWG, CYEG... etc

ps ik denk dat de info die je vraagt redelijk company sensitive is en persoonlijk ik dat soort data niet aan derden zou sturen.
 
Back
Top