2e typerating

Dus jij vindt het helemaal ok als een werkgever net 30k heeft geinvesteerd in de rating van een werknemer, waarna die vervolgens met die rating bij de buurman gaat vliegen voor een beetje meer salaris?
.

Absoluut, dan moet de werkgever maar betere condities aanbieden waardoor mensen voor hem willen blijven werken.

C.
 
Hoi

Hoe het is afgelopen? M'n werkgever heeft de plannen momenteel in de vriezer gelegd. Maar dat neemt niet weg dat ie in de (nabije?) toekomst er weer mee kan afkomen. Ik hoop van niet want ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik geen 2e bond ga tekenen, zelfs als dit m'n huidige baan in gevaar brengt.

En het is zoals 49015 het zegt, je vrijheid wordt weer beperkt (niet alleen professioneel maar ook prive).
grtz
 
Last edited:
Hoi

Hoe het is afgelopen? M'n werkgever heeft de plannen momenteel in de vriezer gelegd. Maar dat neemt niet weg dat ie in de (nabije?) toekomst er weer mee kan afkomen. Ik hoop van niet want ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik geen 2e bond ga tekenen, zelfs als dit m'n huidige baan in gevaar brengt.

En het is zoals 49015 het zegt, je vrijheid wordt weer beperkt (niet alleen professioneel maar ook prive).
grtz

Hoi Dassault,

Goeie beslissing. Als hij moeilijk gaat doen, zou je hem kunnen vertellen dat je tevreden bent op je huidige type en die andere type voor jou geen toegevoegde waarde heeft. Misschien zelfs schriftelijk zodat je een evt zaak hebt. Zorg ook dat je een goeie rechtsbijstand hebt. Mocht hij gaan dreigen met ontslag kan je later aantonen dat het hem om geld ging. Hij kan je namelijk niet verplichten een andere type te geven tegen je zin in en daar ook nog eens voor te laten "binden". Of als hij persé wilt kun je hem voor de keuze stellen: Of upgrade op nieuwe type en meer salaris, of zoals het nu is. Denk eraan: Jij moet er beter van worden, niet hij.

Succes,

Chupito
 
Om hier even op trug te komen, midden mei op gesprek bij de baas. Werkgever heeft beslist om 2 learjets te kopen. Op zich heel leuk maar ga waarschijnlijk een bond van 3 jaar moeten ondertekenen plus een werkschema van 7on 3off maw geen sociaal leven meer. Heb nu een 6/4 6/5 weliswaar een 80% contract maar toch ietwat beter leven. Ben benieuwd wat het gesprek gaat opleveren.
 
Om hier even op trug te komen, midden mei op gesprek bij de baas. Werkgever heeft beslist om 2 learjets te kopen. Op zich heel leuk maar ga waarschijnlijk een bond van 3 jaar moeten ondertekenen plus een werkschema van 7on 3off maw geen sociaal leven meer. Heb nu een 6/4 6/5 weliswaar een 80% contract maar toch ietwat beter leven. Ben benieuwd wat het gesprek gaat opleveren.

Betekent dit dat alle kisten van de maatschappij gewijzigd worden of slechts enkele? Bij slechts enkele zijn er natuurlijk keuzes te maken.

En hoe zie je aan de hand van de huidige markt je keuze om er niet mee akkoord te gaan? Het is inmiddels bijna 2 jaar geleden sinds dit ter sprake kwam.
 
Hoi

Er blijft maar 1 huidige kist over. Dus daar zal ik ws wel op kunnen blijven maar deze zal op een termijn van 2 jaar ook vervangen worden. Dus er zullen hoedanook minder leuke beslissingen moeten worden genomen van mijn kant.

Ik ben benieuwd.
 
Een kleine sidetrack. Bij mijn huidige werkgever MOEST iedereen een bond van 2 jaar tekenen bij de overstap van het ene type wat eruit ging naar het andere nieuwe type. Geen 'vrijwillige' stap in onze ogen, behalve baan behoud. In mijn ogen kan je alleen een bond aangaan als je; new starter bent, of vrijwillig van type wisselt.

Nu heeft de bond het bondings amount nog flink naar beneden weten te lullen, maar toch.
 
Een kleine sidetrack. Bij mijn huidige werkgever MOEST iedereen een bond van 2 jaar tekenen bij de overstap van het ene type wat eruit ging naar het andere nieuwe type. Geen 'vrijwillige' stap in onze ogen, behalve baan behoud. In mijn ogen kan je alleen een bond aangaan als je; new starter bent, of vrijwillig van type wisselt.

Nu heeft de bond het bondings amount nog flink naar beneden weten te lullen, maar toch.

Wat mij betreft is het bij de aanschaf van een nieuw type niet noodzakelijk om een bond te tekenen. Er is namelijk al eerder opgemerkt dat er zeker een aantal type ratings "gratis" bijkomen, dus in dat geval is het gewoon puur commercieel denken van de baas. En om nou voor zo "weinig", zo een onrust binnen het bedrijf te creeeren, lijkt me niet erg CRM-denkend.
 
Wat mij betreft is het bij de aanschaf van een nieuw type niet noodzakelijk om een bond te tekenen. Er is namelijk al eerder opgemerkt dat er zeker een aantal type ratings "gratis" bijkomen, dus in dat geval is het gewoon puur commercieel denken van de baas. En om nou voor zo "weinig", zo een onrust binnen het bedrijf te creeeren, lijkt me niet erg CRM-denkend.

Klopt. De eerste 8, aka management/trainers, kregen een type betaald voor door de manufacturer. De rest was 'zelf' betaald. Maar het laatste woord is er nog niet over gezegd/geschreven intern en met de bond. CRM is het niet vriendelijk want het zaait nog steeds veel woede en onrust. Afijn, back to topic.
 
Back
Top