0 - 100 KM/U

GridMora

Member
Hoi,

Hoe snel gaat een jet van 0 - 100 km/u ?? Dan weet ik voortaan welke vliegtuig ik wel kan uitdagen. :D

GM
 
Re: 0 - 100 KM/U

Oorspronkelijk gepost door GridMora
Hoi,

Hoe snel gaat een jet van 0 - 100 km/u ?? Dan weet ik voortaan welke vliegtuig ik wel kan uitdagen. :D

GM

en eerder:

Oorspronkelijk gepost door GridMora
Hoi!!,

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik erop tegen om te betaling voor een rating en uren. Nu het volgende: Ik mag binnenkort op selectie komen in Engeland voor een SSTR A320 + 500 uur PRIJS = BMW 320 of een SUBARU IMPREZA (NIEUW).

Toch maar die auto gekocht ? :confused:

Dan toch hopenlijk de impreza ;)
 
HAHAHAHA ik wist het wel dat ik hierover aangesproken werd.

Tja... wat moet ik kiezen?? Subaru WRX / of nog een paar 1000 euro bij neerleggen voor een EVO Lancer :D of een type rating?? Overeenkomst... ze gaan allemaal snel...
 
Tja... wat moet ik kiezen?? Subaru WRX / of nog een paar 1000 euro bij neerleggen voor een EVO Lancer of een type rating?? Overeenkomst... ze gaan allemaal snel..


.... tja maar in de Subaru of je EVO kan je wel roepen : V1 .... Rotate....... maar je kan trekken tot je een ons weegt er gebeurd niets :grijns:

en dan wel aan je stuur trekken:eek: :grijns:
 
Top gear heeft een test gedaan met een harrier en een sportwagen. (weet even niet meer welke) De sportwagen won, maar niet snel daarna won de harrier het weer ruim. Dus kies je 0-100 dan zit de harrier waarschijnlijk op 5 seconden.
Ferrari heeft ook getest met de formule 1 wagen vs eurofighter typhoon.
Voor de uitslagen zie hier

Gr.

Spuis
 
Wat ga je nu doen GM?

Typerating: die je verdere carriere als piloot kan kickstarten.

Auto: die na vijf jaar geen klap meer waard is. (En wat voor een auto, een opgefokte viercilinder :1855: )

Sommige mensen vinden het zonde een typerating te kopen, maar een auto...?
 
Is natuurlijk een niet te beantwoorden vraag. Is volledig afhankelijk van de omstandigheden van de dag. Weer, baan, gewicht van de kist. T.O. thrust is variabel zoals je weet maar om toch even een schatting te doen zal een lege A319 met 22000 pouds thrust en de thrust lever in TOGA de sprint klaren in denk ik rond de 9 seconden (0-100 kph GS). Een lege 757 heeft een nog gustigere thrust gewicht/ verhouding en zal het nog wel sneller kunnen.

Iemand anders nog ideeen over dit speculatieve topic
 
9 seconden? M'n record in een B752 leeg, Amsterdam - Edinburgh met max reduced thrust was in 8 seconden van brake release tot Vr die op zo'n 120 knopen lag. Dus dat is van 0-222 km/u in 8 seconden.

Hoewel de meeste supercars wel sneller op de 100 zullen zitten, gaat hun performance daarna drastisch achteruit.

Ter vergelijking, een Ford GT (550pk) doet dat in een seconde of 16, de Lamborghini Murciélago (572pk) in 15.7, de Mercedes-Benz McLaren SLR (617pk) in 15 en de Ferrari Enzo (650pk) in 12 seconden. En de Impreza in .... :D
 
Iz,

je bent natuurlijk voor het gemak die 20 kts headwind vergeten, als je 37 km er af haalt, kom je toch weer in de buurt van de performance van die racewagens!:D :grijns: ;)
 
Dus mannen en vrouwen... wel op de Groundspeed letten hoor !!

Van de week weer een ferry waarschijnlijk... zal eens timen...

U hoort van me

C
 
Tsja, zoals ik al zei, de 757 is een klasse apart. Heb em ook gevlogen dus ik kan erover meepraten. Heb ooit een toga takeoff gedaan met een lege 752 en dat was zeer indrukwekkend.
Die 9 seconden was ook een schatting.Ik zit normaal gesproken niet met m'n stopwatch de 0-100 acceleratie te meten.
Enne idd wel naar GS kijken en niet IAS.

Iedereen meten dus deze week.

Vergeet ook niet je Max GS te posten op www.groundspeedrecords.com
 
Hallo,

Eea is natuurlijk afhankelijk van gewicht/temperatuur/elevatie/wind etc. Ik geloof dat als je een versnelling van 3,0 m/s^2 aanhoudt, je een aardig eind in de richting zit. 100 Km/h = 30 m/s dus je doet er ongeveer 10 s over.

Groet Koning
 
Back
Top