Search results

  1. C

    Geen MOGAS meer op Lelystad in 2015....

    Kwam dit bericht tegen, waarschijnlijk hebben ze exclusief contract met Total getekend :stapelge: http://www.aopa.nl/2014/11/mogas-exit-op-lelystad/ Ik voorspel fixe prijsstijgingen voor alle MOGAS opererende kisten op Lelystad. Kistje volgooien met jerrycans van de benzinepomp buiten het hek...
  2. C

    Amsterdam ARO aannames?

    Goedenavond, De afgelopen tijd heb ik een aantal keer (2 tot 3x) meegemaakt dat mijn flightplans (VFR) verkeerd ingediend werden door Amsterdam. Ik dien bijvoorbeeld op dinsdagochtend een vluchtplan in voor woensdagochtend. Door aannames welke zij blijkbaar doen, gaan ze er vanuit dat ik...
  3. C

    CPL en/of IR rating, wat is handig?

    Goede avond heren (en dames), Als vlieger ben ik op zoek naar wat meer dan wat ik nu doe (SEP, PPL), mijn oog viel op een Instrument rating. Even terzijde of dit nuttig is of niet; heb ik nogal een brandende vraag hierover. Wat is het voordeligst qua geld en tijd? Eerst een CPL halen en...
  4. C

    Ongelukje Eelde 30 juni

    Zojuist heeft de N717ND een (geslaagde) gear up landing gemaakt. Kist werd comloss in de CTR en heeft vervolgens een landing ingezet. Eelde is voorlopig gesloten, inzittenden zouden veilig het toestel verlaten hebben. :biertje: Daar is het nieuws al...
  5. C

    TBO uren motor huurvliegtuigen

    Beste Airworkers, Hoe denken jullie over het aantal motoruren wat sommige huurkisten in Nederland hebben? Ik heb diverse vliegtuigen gehuurd en bij sommige vliegtuigen zie ik akelig hoge uren op de TACHO teller staan, ver boven de TBO die ik kan vinden op het motortype. Zou je een eigenaar...
  6. C

    Waar laten jullie drained fuel?

    Beste Medepiloten, Ik zat hier al eens over na te denken en ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Drainen van de tanks doen we natuurlijk allemaal (als het goed is), vooral na het tanken van een Mogas (op Lelystad bijvoorbeeld) is dit aan te raden om nogmaals te doen. Echter.. waar laten jullie...
Back
Top