Search results

  1. C

    Verschillen FIS Nederland en UK.

    Dames/Heren, Uit pure interesse en uit discussies in de crewroom ben ik eigenlijk op zoek naar een antwoord op mijn vraag wat de verschillen zijn tussen Flight Information Service in de UK en NL. Ik ben werkzaam in de UK airspace als heli piloot (Oil & Gas) en ben na mijn training in de V.S...
  2. C

    hoe in beroepsforum terecht te komen?

    Nu heb ik zelf uiteraard wat assertiviteit proberen te tonen, maar hoe kan ik mij aanmelden voor toegang (voornamelijk posten uiteraard) tot het beroepsforum? Ik kan in de Faq, uit de foutmelding bij 'new thread' of contact informatie niet halen hoe ik toegang kan vragen. Ik zie in mijn...
  3. C

    zorgverzekeringdekking werken buitenland, wonen NL

    Hi! Weer een vraag vanuit mijn zijde. Zijn er hier mensen met ervaring werken in buitenland, wonen in NL en dan m.b.t. de zorgverzekering? Ik ben op dit moment werkzaam in de Offshore en collectief verzekerd door werkgever (bij een 'normale' zorgverzekeraar) in de UK. Mijn nieuwe functie...
  4. C

    voorkoming dubbele belasting UK - NL non-internationale piloot

    heren, voor de duidelijkheid; ik heb denk ik iedere draad online (hier en elders) gelezen over artikel 14 voorkoming van dubbele belasting; echter bijna alle punten die behandeld worden gaat over collegae die internationaal vliegen; ik vlieg nationaal. nu dan de vraag; Ik kan wellicht een...
  5. C

    Abbonement/rittenkaart bij KLM

    Collega's! Omdat ik in Aberdeen ga werken, maar mijn relatie in NL blijft ben ik van plan om met mijn op/af rooster (+/- 2 weken op 1 week af) naar NL te reizen als ik vrij ben. Omdat KLM de enige maatschappij is die rechtstreeks van Aberdeen naar A'dam vliegt (sowieso zijn er geen andere...
  6. C

    Bijles theorie geven PPL/CPL-H

    Aspiranten! Via deze thread zou ik willen aangeven dat ik het leuk zou vinden om (toekomstig) mede-vlieger bijles te geven in vakken voor hun PPL-H en CPL-H. In mijn klas heb ik gemerkt dat sommige mensen worstelen met een aantal vakken en wellicht ik daarbij kan helpen. Op dit moment ben ik...
  7. C

    Negatief inkomen na opleiding in de V.S.

    Na een goed financieel plan gemaakt te hebben om bij Bristow Florida mijn CPL-H JAA/FAA te halen ben ik toch weer teruggefloten omdat mijn initiele plan samen met mijn ouders door omstandigheden waarschijnlijk niet doorgaat. Ik heb mij opnieuw ingelezen over de mogelijkheden (aanvankelijke plan...
  8. C

    Opleiding in Canada

    Kort maar krachtig; Ik wil volgend jaar augustus/september voor 3 jaar naar het buitenland om te kijken of ik daar eventueel naar wil migreren (heb nu 7 maanden in de VS afgesloten). Ik wil daarbij mijn heli-papieren gaan halen wat naar schatting 6 tot 7 maanden max duurt. De rest van de 3...
Back
Top