Search results

  1. F

    KLS afgewezen

    Hallo iedereen, Iemand die ik ken heeft selectie gedaan bij de KLS en alle rondes gehaald, op de toelatingscommissie na. Nu is diegene gebrand om naar de KLS te gaan (zeker omdat de wachtlijst nu weggaat) en dit voor de toekomst een gunstig perspectief biedt. Weet iemand de kans van slagen...
  2. F

    Cadetship

    Hallo iedereen, kwam deze tegen.... http://careers.aerlingus.com/careers-in-the-air/cadet-pilots/ Zelf meebrengen (als je er door komt) 25.000 euro
  3. F

    Waarom natuurkunde

    Dag leden, Na wat rondgekeken te hebben op het forum heb ik een waarom vraag. Ik snap dat natuurkunde een pré of zelfs een vereiste is bij sommige luchtvaartmaatschappijen. Alleen als iemand een brevet heeft, dan heeft zo iemand naar mijn inziens toch laten zien dat die de boel snapt...
  4. F

    Financiering

    Hallo iedereen, Een vraagje over financiën en wie weet dat de studentpiloten /afgestudeerden er iets meer over kunnen zeggen. De opleiding en de eventuele type rating kunnen gefinancierd worden door de bank, wat natuurlijk mooi is, maar ik zit even aan andere zaken te denken. Het...
  5. F

    Financiën OAA

    Hallo, Hoe zit het met de financiën van de easyJet MPL bij OAA? Ik zag dat je garant moet staan voor de lening d.m.v. vastgoed in het VK. Weet iemand of het geld ook voorgeschoten kan worden door easyJet, die ze later inhouden op je salaris?
  6. F

    Van de zotte die vergoedingen!

    Hallo forumleden, Lees het volgende artikel eens. http://www.euclaim.nl/nieuws/342/Transavia-onderuit-bij-Rechtbank-Haarlem Hieraan staat o.a het volgende: "Vast staat dat de luchtverkeersleiding op de dag van de vlucht het verantwoord heeft geacht om toestellen in de lucht te laten...
  7. F

    Schadevergoedingen bij vertragingen

    Hoe onterecht ik soms de schadevergoedingen ook vind, ik heb berekend hoeveel het kost per passagier, per vlucht als passagiers graag schadevergoedingen wil hebben bij vertraging. Dit moet dus berekend worden voor elke vlucht, bovenop de ticketprijs. In het begin van het jaar 2012 waren er...
  8. F

    Cabin crew

    Hallo forumleden, Deze vraag is een beetje misplaatst hier op het forum, maar ik zou niet weten waar ik hem anders zo even kon stellen. Ik vroeg mijn eigen af waarom er een lengte limiet is voor cabin crew van 1,90m, dat terwijl voor vliegers de maximumlengte 2,03m is. Waar heeft dit...
  9. F

    Luchtmacht - een goede start?

    Hallo beste forumleden, Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren voor de luchtmacht. Ik heb echter een paar vraagjes na het lezen van de vacature Officier vlieger. Als je tussen de 1,93 en 2,00m bent zou het kunnen zijn dat je in een aantal vliegtuigtypes past. Ik heb gehoord dat de F-16...
  10. F

    Cadet pilot program 2013?

    Hallo allemaal, Heeft iemand een idee of er in 2013 nog luchtvaartmaatschappijen (in Europa) weer een cadet pilot program beginnen? Ik heb rondgekeken op internet, maar kan nergens vinden of er luchtvaartmaatschappijen in de nabije toekomst weer zo'n cpp op gaan zetten.
  11. F

    Onzekere tijden?

    Hallo, Jullie hebben ongetwijfeld wel wat meegekregen over de kredietcrisis. Nu is het zo dat de luchtvaart in een dip zit, sommige airliners zijn over bemand, mensen vliegen wat minder dus airliners hebben niet echt meer piloten nodig. Nu moet ik nog beginnen aan de opleiding en mijn vraag...
  12. F

    Laat je hersenen kraken

    Hallo, Met deze quiz kan je redactiesommen oefenen. Helaas is de link verlopen. Update volgt De regels: - Je mag voor de quiz een (A4) kladblaadje gebruiken. - Je hebt 25 minuten de tijd (aan het eind van de quiz staat de totale tijd) - Je mag géén rekenmachine gebruiken. Of je aan de...
  13. F

    EPST - Kan je rekenen?

    Hallo, Ik heb al het hele forum doorzocht naar goede informatie over Fase 2 en de kennisbank om raad gevraagd, helaas heb ik niks gevonden over de rekentest. Wat ik graag wil weten zijn concrete voorbeelden van de rekentest bij EPST van Fase 2? Future Pilot
  14. F

    EPST Fase 2

    Hallo, Ik heb al het hele forum doorzocht naar goede informatie over Fase 2 en de kennisbank om raad gevraagd, helaas heb ik niks gevonden over de rekentest. Wat ik graag wil weten zijn concrete voorbeelden van de rekentest bij EPST van Fase 2? Future Pilot
Back
Top