Search results

  1. Pilotsince99

    Schikking piloot die botste met Cessna

    Schikking piloot die botste met Cessna Is dit een geval van 'Blame culture' of van 'Just culture'? Van wat ik begrijp hebben beide vliegers geen overtredingen begaan en is dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest die gelukkig een goede afloop heeft gehad. Dat de ene vlieger de...
  2. Pilotsince99

    Lelystad gaat uitbreiden

    Organisaties: kleine luchtvaart dupe van plannen Lelystad Ik lees dat Lelystad gaat uitbreiden en een soort uitval basis voor Schiphol wordt. Ik ben benieuwd welke maatschappijen ze gaan aantrekken. easyJet is bijvoorbeeld niet geïnteresseerd, Ryanair heeft ook al laten weten niet echt...
  3. Pilotsince99

    Crash Air France 447 was minder waarschijnlijk geweest met een Boeing

    Zie het laatste artikel van luchtvaartnieuws: Luchtvaartnieuws link Conclusie waar ik zelf niet zoveel mee kan. Het ongeluk met de Turkish 737 had waarschijnlijk niet gebeurd als het een Airbus was geweest. In beide gevallen gaat het om pilot error. Er moet meer getraind worden op manual...
  4. Pilotsince99

    H-pier Schiphol

    Wat moet Transavia nu op de H-pier? Er zijn maar 7 stands daar, 30 toestellen van Trans gaan daar niet passen. Is dit weer een tactiek van moeder KLM om roet in het eten te gooien van de concurrentie? Link
  5. Pilotsince99

    easyJet recruitment is weer open

    Bij deze: EasyJet careers
  6. Pilotsince99

    Francois Holande, goed of slecht nieuws?

    Misschien niet direct op de luchtvaart van toepassing maar indirect wel degelijk. Ik ben wel eens benieuwd de meeste airworkers hiervan denken. Ik zelf denk dat we een interessante tijd tegemoet gaan, misschien wel een 2e recessie in Europa. Hij is iemand die weinig ervaring heeft en als ik...
  7. Pilotsince99

    Ryanair ads by google

    Ik zat even op de Ryanair site te kijken voor een bepaalde vlucht, zodra je bij de boekings pagina komt, staan de volgende ads onder en naast de boekings pagina. Ik vraag me af of Ryanair door heeft wat er op hun boekings website geadverteerd wordt. Ik vond het wel grappig. Ads by Yahoo...
  8. Pilotsince99

    EASA Flight time limitations

    Het is al eens eerder gepost onder het easyJet forum, maar weinig reacties tot nu toe. Ik ben benieuwd hoeveel mensen bezwaar hebben geuit naar EASA over de nieuwe wetgeving die eraan zit te komen mbt flight time limitations. Dit gaat ons allemaal aan en als de verandering er door heen komen...
Back
Top