easyJet recruitment is weer open

Minimaal 1500h en 500 multi crew, self sponsored TR.

Ben benieuwd wat de contractvoorwaarden zijn.
Flexicontract? Zomercontract?
 
Met P2F op zak kom je toch aardig dicht in de buurt van de vereisten.

- Geen enkele pay to fly gaat je 1500u leveren.
- Als je 500u ergens koopt, hoop ik voor je dat het bedrijf dan ook het contract naleeft en je deze uren ook geeft. Ik ken in ieder geval genoeg bedrijven in die sector die je even goed na een paar maand op straat zetten.
- Lekker dat met het oog op een normale job, je eerst de volledige markt met normaal betaalde piloten komt verzieken. Het gaat je achteraf toch geen job opleveren, gelukkig maar
- Wat denk je dat je waard bent met je 500u on type dezer dagen? Niets... 0,0. Zitten massa's werkloze piloten thuis met meer dan duizenden uren on type. Zet je dezer dagen een Type Rated vacature online, springt men er letterlijk met 100 per dag op.

Wat bedoel je eigenlijk? :1855:
Even snel bovenop de 150k schuld een TR kopen met line training en daar nog eens 50.000€ voor neerleggen?

Je zal je 1500h heus niet halen, en wat ga je zeggen bij je interview?
"in tegenstelling tot uw andere kandidaten voldoe ik aan uw minimumeisen omdat ik men uren ergens heb gekocht"

Voor wie hou je Easy Jet of mijn bedrijf eigenlijk als we interviews doen? Bij ons kom je er niet in met je Pay to Fly, en dat zal bij easy niet anders zijn.
 
Wat denk je dat je waard bent met je 500u on type dezer dagen? Niets... 0,0. Zitten massa's werkloze piloten thuis met meer dan duizenden uren on type. Zet je dezer dagen een Type Rated vacature online, springt men er letterlijk met 100 per dag op

Helemaal mee eens. De markt voor ervaren mensen is misschien nog wel slechter dan voor lowtimers. Vanwege de P2F is er een enorme pool van vliegers ontstaan die rond de 500 uur on type hebben. Komt eind dit jaar weer een groep uit Turkije terug met 500 uur.

En maar denken dat als je 500 uur on type hebt dat je dan heel wat bent, dat het dan wel goed komt. Zeggen de vliegscholen ook .... ''probeer die rating eens''. Er is een verschil tussen de minimum eis en het aantal uur dat je nodig hebt om concurrerent te zijn. Daar zit een wereld van verschil tussen.

Waar ik werk hadden we ook de eis van 500 uur on type. Is nu verhoogd naar 1000 uur airline experience including 500 uur on type, want bij HR werden ze helemaal gek van het aantal sollicitaties dat binnenkwam. De laatste die zijn aangenomen hadden meer dan 3000 uur jet ervaring .....
 
Ik zelf ben blij dat we de deuren weer open zetten voor zowel rated als non rated mensen. Het geeft weer de mogelijkheid voor mensen die turboprop, biz jets etc gevlogen hebben te solliciteren. Het is afwachten wat de self sponsored type rating in gaat houden, het zou mooi zijn als het een TRSS (type rating self sponsored scheme) wordt. Het bedrijf houdt dat een x salaris in over een periode van 5 jaar, maar we zullen zien.

Ik zou zeggen voldoe je aan de eisen en wil je in Europa blijven, dan zou ik zeker een poging doen om te solliciteren. Je kunt niet bij een meer stabieler bedrijf dan easyJet zitten op dit moment.
 
Ik zelf ben blij dat we de deuren weer open zetten voor zowel rated als non rated mensen. Het geeft weer de mogelijkheid voor mensen die turboprop, biz jets etc gevlogen hebben te solliciteren. Het is afwachten wat de self sponsored type rating in gaat houden, het zou mooi zijn als het een TRSS (type rating self sponsored scheme) wordt. Het bedrijf houdt dat een x salaris in over een periode van 5 jaar, maar we zullen zien.

Ik zou zeggen voldoe je aan de eisen en wil je in Europa blijven, dan zou ik zeker een poging doen om te solliciteren. Je kunt niet bij een meer stabieler bedrijf dan easyJet zitten op dit moment.

Ik ben het met je eens Pilotsince. Bedankt om het hier onder de aandacht te brengen. Het is voor een holdpool. Of EZY daadwerkelijk overgaat tot het aannemen van ervaren FO's is nog maar de vraag. Misschien is het allemaal onderdeel van contingency planning. Ik hoop dat ze het doorzetten en hoop ook dat je condities een beetje redelijk zijn. Ik had niet gedacht dat dit nog zou komen. Waarom willen ze ineens ervaring hebben?
 
Omdat na al die zomercontractjes er niet genoeg ervaren fo's zijn die elligeable zijn voor upgrades???
 
Maar dit is dus hetzelfde contract als wat de Flexicrew wordt aangeboden?

75% initieel en daarna kan je bieden op 90% fixed pattern roster of 100% random roster. Het zelfde contract dus als waar veel easyJet vliegers over lopen te klagen op het Balpa forum.

Tuurlijk, het is beter als thuis zitten en geen baan hebben. Maar wat hou je over aan het einde van de maand als je 75% bent en geld wordt ingehouden omdat je TRSS gedaan hebt? :confused:

Standing by to be corrected. :biertje:
 
Ik weet nog niet wat de contracten gaan zijn, maar ik denk dat dit de nieuwe contracten zullen zijn.

Ik heb een vermoeden dat easyJet weer meer variëteit in het personeel wil brengen qua ervaring, aangezien de laatste jaren eigenlijk alleen van Parc en CTC is aangenomen. Er is hier is ook al een lange tijd om gevraagd door een hoop piloten.

De meeste Senior first Officers van de afgelopen jaren hebben of hun command gekregen of zitten op dit moment in de pool, dus het zou kunnen zijn dat ze ervaring nodig hebben voor toekomstige captains.

Ik zou zeggen ga solliciteren en beslis later of je op het aanbod ingaat.
 
Wat ik via de EZY Company Council heb gehoord zijn de contracten redelijk gelijk aan het contract wat nu aangeboden wordt aan Flexicrew vliegers.

Zodoende ben ik benieuwd wat je overhoudt als je 75% bent en er geld ingehouden wordt voor het TRSS.

Ook staat er op de website dat het een Fixed Term contract is. Dus theoretisch kan dat betekenen dat het alleen een zomer contract wordt of iets dergelijks.

Maar voor de mensen die geintresseerd zijn ben ik het wel met Pilotsince99 eens, je kan altijd solliciteren en kijken wat ze bieden.
 
- Geen enkele pay to fly gaat je 1500u leveren.
- Als je 500u ergens koopt, hoop ik voor je dat het bedrijf dan ook het contract naleeft en je deze uren ook geeft. Ik ken in ieder geval genoeg bedrijven in die sector die je even goed na een paar maand op straat zetten.
- Lekker dat met het oog op een normale job, je eerst de volledige markt met normaal betaalde piloten komt verzieken. Het gaat je achteraf toch geen job opleveren, gelukkig maar
- Wat denk je dat je waard bent met je 500u on type dezer dagen? Niets... 0,0. Zitten massa's werkloze piloten thuis met meer dan duizenden uren on type. Zet je dezer dagen een Type Rated vacature online, springt men er letterlijk met 100 per dag op.

Wat bedoel je eigenlijk? :1855:
Even snel bovenop de 150k schuld een TR kopen met line training en daar nog eens 50.000€ voor neerleggen?

Je zal je 1500h heus niet halen, en wat ga je zeggen bij je interview?
"in tegenstelling tot uw andere kandidaten voldoe ik aan uw minimumeisen omdat ik men uren ergens heb gekocht"

Voor wie hou je Easy Jet of mijn bedrijf eigenlijk als we interviews doen? Bij ons kom je er niet in met je Pay to Fly, en dat zal bij easy niet anders zijn.

Bij A320 typerated lees ik: "Min 1000 TT Hours with 500 Hours A320". Dus 1000 totaal, waarvan 500 op de bus.

Daargelaten wat je van P2F vindt, denk ik dat je als fanatieke PPL'er (die uiteraard ATPL en P2F op zak heeft) een heel eind komt, qua ureneis.

Bovendien vind ik dat je niet de P2F'ers de schuld moet geven, maar de hudige markt(werking). Het is ieder voor zichzelf. Blijf jij op de bank zitten omdat je het onfatsoenlijk vindt als P2F'er te solliciteren en kans te maken op het stoeltje wat ook vergeven kan worden aan een vlieger die op 'normale' wijze z'n uren heeft gemaakt?

Graag wil ik buiten deze discussie laten of een P2F'er überhaupt wordt aangenomen. Het gaat mij erom dat je qua uren in de buurt kunt komen en dus aan de selectievoorwaarden kunt voldoen.
 
Blijft gewoon verwerpelijk die P2F.

En ja, het is ook jouw verantwoordelijkheid om geen P2F te gaan doen.
Je had maar niet aan een vliegopleiding moeten beginnen.
De maatschappij alle schuld geven is wel heel gemakkelijk.

En die pay to fly gaat altijd ten kost van andere FO's die wel op een normaal contract en normale voorwaarden vliegen. Zij zien hun voorwaarden achteruit gaan omdat jullie zo nodig "betalend" komen werken.
Zijn genoeg bedrijven waar ze hun normale FO's ontslaan om pay to fly binnen te halen.

Lekker sociaal zijn jullie toch die nieuwe wannebe's...

Dus als ik kan kiezen, neem ik zeker geen pay to fly mensen aan. En die zijn gelukkig makkelijk te herkennen.
 
Waar staat dat ik P2F wil gaan doen? Misschien ambieer ik de functie van verkeersvlieger wel helemaal niet.
 
Back
Top