Search results

  1. Gillin

    Een goede of gevaarlijke ontwikkeling?

    http://www.youtube.com/watch?v=iE2Ij7Rfw1Q&feature=player_embedded Gemak en mobiliteit: het zijn twee kernwoorden in een maatschappij waarin iedereen zonder aarzeling van hier tot Tokyo reist. Reizigers willen steeds meer comfort, of ze nu in een vliegtuig, auto of trein zitten. Daarom lijkt...
  2. Gillin

    Geldigheid brevetten voor TQ?

    Tot wanneer moet mijn CPL ME/IR geldig blijven ten opzichte van een typerating? - tot start van de cursus? - tot LST? - tot 3 maanden na LST? (zegt mijn collega) - anders? Ik probeer het terug te vinden in het JAR-FCL op ivw.nl maar wordt niet echt wijzer:passed:.
  3. Gillin

    TNT aannames

    Hi, TNT zegt 250 uur als minimum te hebben als minimumeis. Is dit ex sim? Harde eis?
  4. Gillin

    wet V1

    Wat gebeurt met V1 op een natte baan? Ik heb er lang over nagedacht, opgezocht en gelezen en kom er niet uit. Me eerste gedachte was lagere V1. Een natte baan vereist namelijk meer TORR en ASDR. Echter met een lagere V1 op een natte baan zouden we dus ook met een lagere snelheid na een engine...
  5. Gillin

    General Aviation Test

    Wie kan mij vertellen hoe het beste hierop voor te bereiden. Moet ik echt de details van ATPL leren of het is meer algemene basiskennis. Ik ga namelijk niet de annexen uit me hoofd leren als het niet hoeft bijv. De engelse test viel mee begreep ik. Iemand wat hierover te vertellen. Alvast...
  6. Gillin

    Ace the technical pilot interview

    2 dagen op het net op zoek geweest of ik het kon downloaden maar helaas. Dus vandaag maar ff gekocht. Kom ik precies nu dit tegen: Ace the technical pilot interview Dus voor wie em nog niet heeft daar issie:1855:
  7. Gillin

    Non-based/floating

    Vraagje aan FR vliegers (Brookfield): Wordt dit 'contract' veel aangeboden/aangenomen? Zijn er hier mensen die op deze 'basis' vliegen, hoe bevalt dit? Ik begrijp namelijk dat een non-based FO/CPT via brookfield 20 euro opslag krijgt psbh en 5-5 vlieg ipv 5-4. Dit houdt wel in minder betaalde...
  8. Gillin

    IFR uren integrated vraag

    Voor een integrated ATP staat er qua IFR ureneisen dit (sinds kort veranderd?): JAR-FCL (e)115 uur instrumenttijd, opgebouwd uit[ ten minste]: (i)50 uur instrumentvlieginstructie waarvan maximaal 25 uur in een vluchtnabootser in een FNPT I mag zijn, of 40 uur indien de instrumenttraining aan...
  9. Gillin

    Aanvraag CPL

    In JAR-FCL 1.155 staat: (a) Geïntegreerde opleidingen (1) Ervaring. Een kandidaat voor een CPL(A) die naar tevredenheid een geïntegreerde vliegopleiding heeft gevolgd en afgerond, dient als bestuurder tenminste 150 uur vliegtijd ervaring te hebben op vliegtuigen die beschikken over een...
Back
Top