Recent content by Stab trim

  1. Stab trim

    Iemand ervaring met Peet Air?

    Ik ben onlangs lid geworden van de AeroClub Valkenburg. Ik dacht een goede deal gehad te hebben: voor slechts 88 euro per uur de lucht in met een moderne Super Dimona. Helaas was ik vrij slecht geinformeerd, en bleek vandaag (wat mijn eerste les had moeten zijn) dat er veel meer bij komt kijken...
  2. Stab trim

    TMG -> SEP conversie

    Hallo allen, Ik vroeg me het volgende af. Stel je hebt een brevet gehaald met een TMG rating. Wat moet je er daarna voor doen om een SEP rating te halen? Is dit een kwestie van een aantal uurtjes met een instructeur vliegen, of komt er nog wat theorie bij kijken? Hoe moet ik dat zien? En mag...
  3. Stab trim

    Cilindrische afwijking: een vraagje over de herkeuring

    Om maar even gelijk met de deur in huis te vallen. Mijn sferische afwijking aan het rechteroog is +0,50 en mijn cilindrische afwijking aan dit oog is -3,00. Voor mijn linkeroog geldt een cilindrische afwijking van -2,25 en geen enkele sferische afwijking (dus 0,00). Dit zijn mijn meest recente...
  4. Stab trim

    KMSL

    Jaja, ook ik was van de partij op de luchtmachtdagen, en om eerlijk te zijn was ik best onder de indruk van het hele gebeuren, en de KLu als werkgever. Eigenlijk kwam ik daar pas achter toen ik weer thuis was (ik was een beetje te overwhelmed:grijns:) dus erg veel informatie heb ik niet uit de...
  5. Stab trim

    VT onderwijs te weinig praktijk

    Ik las dit op de voorpagina van Airwork: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29946 Moest erg lachen om de titel, kan mezelf er namelijk ook in vinden :grijns: Nu zit ik niet op het VTOC, maar op een andere VT-school. Maar zo te horen is het op beide scholen een beetje hetzelfde verhaal. De...
  6. Stab trim

    Voelsprieten Fokker 100

    Wat is nou precies de functie van de twee voelsprieten op het stuur van de Fokker 100 (en 70)? Ik vraag me dat al een tijdje af. Even snel een foto genomen:
  7. Stab trim

    Kostenbegroting PPL

    Ik zit er al een paar jaar over te tobben, maar nu wil ik er toch eindelijk werk van maken. Ik ben van plan mijn PPL te gaan halen. Leuk, maar het gaat veel geld kosten. Ik heb daarom inmiddels al een begroting gemaakt van alleen al de vlieguren (uitgaand van 160 euro/uur en 70 vlieguren). Dan...
  8. Stab trim

    737NG vraag...

    Ik vlieg wel eens (lees elke dag) in de full motion 737-800 simulator hier in Hoofddorp. Fantastisch toestel, maar er is eigenlijk nog maar een probleempje dat ik maar niet kan oplossen. Soms, bij het gebruik van de autopilot, krijg ik een toeter die ik niet kan uitzetten met de horn-cutout. Er...
Back
Top