Recent content by Solex

  1. S

    Portable radio 2019

    Met al de nieuwe 8,33 khz frequenties die nu massaal gebruikt worden, zoek ik een nieuwe portable radio te kopen. Icom heeft verschillende mooie modellen. Ik wou graag het advies van het forum vragen teneinde de beste keuze vanuit het standpunt van piloten te kunnen vinden
  2. S

    SEP Rating vervallen

    Mijn JAR FCL vergunning was typisch vijf jaar (in dit concreet geldig tot begin 2018) De SEP rating was geldig twee jaar en de meest recente skill test (SEP Land) werd bij een examinator voor het laatste begin 2017 afgelegd. Er wordt regelmatig gevlogen. De medical Class 2 was en is steeds...
  3. S

    Life raft op vlucht naar Italie

    Ik plan kortlings in een Cessna 172 naar Fayence, Zuid-Frankrijk te vliegen. Vandaar plannen we naar Corsica en daarna naar Elba te vliegen. We hebben (uiteraard) life jackets aan voor de overvlucht op de zee. Bij navraag bij andere piloten, merk ik dat quasi niemand die dergelijke vluchten over...
  4. S

    Maintenance engine whilst not flying for a while

    Een vliegtuig dient regelmatig gevlogen te worden. Een probleem als je het langere tijd niet vliegt is corrosion. De vraag is wat is langere tijd en wat dien je te doen op corrossie te voorkomen. Om goed te zijn, dient een vliegtuig alle 7 dagen te vliegen. Voor vele privaat piloten is dit niet...
  5. S

    EASA enroute IFR

    Betreffende de nieuwe EASA enroute IFR , las ik eerder dat de theorie van deze vereenvoudigde IFR opleiding voor privaat piloten "significant" eenvoudiger zou zijn. http://easa.europa.eu/newsroom-and-events/press-releases/easa-publishes-new-rules-pilots-flying-instrument-meteorological...
  6. S

    Do's en don't plus operationele kosten om je eigen tweedehands Cessna te vliegen ?

    Ik ben in het voorbereidend stadium om een gebruikte Cessna uit de 70-80 er jaren te kopen. Tot nu toe heb ik steeds gehuurd van een vliegclub. Ik denk hierbij aan een C172 of C182. Ik vlieg de laatste jaren een gemiddelde van 50 uren. Ik ga ervan uit dat we met een eigen Cessna quasi het...
Back
Top