Recent content by RBA

  1. RBA

    Fly-in op EHEH 11 september 2016

    Beste, Net als afgelopen 3 jaar hebben we als Eindhovense aeroclub weer toestemming gekregen voor het organiseren van een Fly-in op Eindhoven Airport. Dit jaar gaat hij plaatsvinden op zondag 11 september. Tijdens deze dag is het mogelijk om EHEH te bezoeken zonder hoge handling en/of...
  2. RBA

    EAC-m Fly-in op Eindhoven Airport

    Beste vliegers, Net als vorige twee jaren organiseert de EAC-m ook dit jaar weer een fly-in / familiedag op onze thuisbasis Eindhoven Airport, de datum dit jaar is 25 mei tweede pinksterdag. Wil je die dag onze club vliegend bezoeken schrijf je dan in via eacmflyin@icloud.com Helaas is het...
  3. RBA

    Fly-in op EHEH a.s. Zondag

    Beste, A.s. zondag 24 augustus is er een Fly-in op EHEH. Er hebben zich al 44 toestellen ingeschreven maar er zijn nog enkele plaatsen vrij. Wilt je ook nog komen, stuur snel een mail naar fly-in@eacm.nl. (kijk voor een vrije slottijden op http://goo.gl/yzHt1) Grtz Rob
  4. RBA

    EAC-m Fly-inn (80 jarig jubileum)

    Dit jaar bestaat de Eindhovense Aeroclub 80 jaar, om dit te vieren organiseren we tweede pinksterdag 20 mei onder andere een Fly-in op onze thuis basis EHEH. Op deze dag is het voor een beperkte groep mogelijk om onze club op EHEH vliegend te bezoeken. Omdat er een maximum is gesteld door onze...
  5. RBA

    gezocht: VFR kaart van Denemarken

    Snelle vraag.... Ben voor een VFR trip naar Denemarken met spoed opzoek naar een VFR kaart voor dat gebied. Op het moment is hij echter uitverkocht bij alle luchtvaartshops die ik heb kunnen vinden :( Heeft iemand hier misschien nog een kaart van Denemarken liggen (2009 of 2008) die ik kan...
  6. RBA

    Geslaagd voor m'n PPL

    Het is alweer een tijd geleden dat ik ben begonnen met m'n PPL opleiding bij de EACm te Eindhoven en het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat ik m'n first solo heb gehad maar afgelopen zaterdag was het eindelijk zover!! Geslaagd voor m'n PPL brevet :) :) Een verslag van m'n vlucht kun je...
  7. RBA

    ff voorin kijken??

    Mag binnenkort weer eens met de KLM (Cityhopper) op stap. 22 nov met de KL1847 naar Wenen en donderdag de 24ste met de KL1848 weer terug. Aangezien ik zelf druk bezig ben met het behalen van m'n PPL (zie vliegop.nl ) lijkt het me wel leuk (understatement) om tijdens de vlucht eens voorin te...
  8. RBA

    Spin training

    Hi, Zoals jullie misschien al weten ben ik bezig met m'n PPL brevet en bij ons op de club behoor je dan ook een keer mee te doen aan een spin training! Deze training wordt gegeven in een Fokker S11 de PH-GRY, de gewone les vliegtuigen worden hier niet voor 'mis'gebruikt. ;) Afgelopen weekend...
  9. RBA

    Onur Tristar....

    Zojuist een 'verontrustend' bericht op luchtvaartnieuws.nl gelezen. http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=8345 Leuk nieuwtje als je volgende week met Onur naar Turkije moet.... :D Vindt het mooie kisten om te zien die Tristars, maar m'n gezin inladen en mee vliegen ik weet het niet. ;)...
  10. RBA

    Eindelijk solo!

    Eindelijk Solo!! :) Ik dacht dat het er nooit van zou komen, maar zondag was het eindelijk zover. Aan het begin van de opleiding (PPL) hoor je dat je na ongeveer 15 uur je eerste solo zou kunnen krijgen maar bij mij heeft het 24 uur en een paar minuten geduurd. (ben trouwens benieuwd wat het...
  11. RBA

    Ops vraagje over de navigatie verlichting

    Dinsdag weer op voor OPS (en meteo), dus nu weer druk aan het leren :1855: Tijdens het leren schoot me een vraag binnen van het vorige ops examen over de navigatie verlichting, waarvan ik het antwoord niet in Mosbach of ITS kon vinden. Het was niet alleen de vraag aan welke kant de rode en...
  12. RBA

    Goedkopere medische keuring?

    Goedkopere medische keuring? Ik ben bezig met m’n PPL en moet binnenkort m’n Initiële keuring klasse 2 ondergaan, waar is alleen nog de vraag. Ik heb op de sites van de meest bekende keuringsinstituten gekeken en hier zit vast en zeker een goede keuze bij alleen vraag ik me als echte...
  13. RBA

    Iemand ervaring met de volgende site?

    Heeft er iemand ervaring met deze site? http://www.ppl-theorie.nl/ Ik zag dat je op deze site proefexamens kon maken voor de PPL examen vakken, lijkt me een goed idee daar ik nog 5 vakken te gaan heb :) Er zijn alleen voor niet leden wat kosten aan verbonden, opzich geen probleem alleen zou...
  14. RBA

    PPL opleidings planning

    Kan iemand bevestigen of ik heb goed heb :confused: Ik ben vorig jaar september 2003 begonnen met mijn PPL en ben nu bezig met de theorie opleiding, door drukte op de zaak en thuis heb ik besloten om pas met de praktijk te beginnen nadat ik klaar ben met de theorie. Alleen volgens iemand op...
Back
Top