Recent content by gliderpilot

  1. gliderpilot

    Tweede opleiding

    Inmiddels vlieg ik al een aantal jaartjes en heb ik mijn opleidingskosten & een typerating middels een persoonsgebondenaftrek kunnen verrekenen met de belastingdienst. Nu wil ik graag nóg een opleiding gaan volgen. Een vrij kostbare opleiding. Maar alle kosten zijn aftrekbaar voor de...
  2. gliderpilot

    FL65

    11-05-08: Vandaag hebben zowel Mil ATC als de LVNL (Luchtverkeersleiding Nederland) gebeld naar de havendienst van Teuge vanwege luchtruimschending van de Amsterdam CTA East door diverse zweefvliegtuigen. Type en registratie zijn bekend. Het luchtruim boven Teuge is van 1500 voet AMSL tot...
  3. gliderpilot

    Bushflying filmpje

    We zijn inmmiddels alweer een jaar verder en ik heb eindelijke de tijd gevonden om dit filmpje af te maken. Een compilatie van mijn ervaring met het bushvliegen in Afrika. http://www.youtube.com/watch?v=Ep6UOT9m_a0 greetz GP
  4. gliderpilot

    Vlootvervanging KLC

    Ik las vanavond een verdwaald exemplaar van Het Parool van afgelopen dinsdag. Daarin stond ook een artikel over de vlootvervanging van de KLC Fokkers (door wellicht russische bakken). Even 2 quotes ter vermaak: "...Coumans ijkt daarbij vooral naar het Russische Zoekoi..." "...Voor de vervanging...
  5. gliderpilot

    Vertraging A380

    'Nog eens tien maanden vertraging voor Airbus A380' 03-10-2006 NEW YORK - De levering van Airbus A380’s heeft nog eens tien maanden vertraging opgelopen. Dat heeft Emirates-president Tim Clark dinsdag (3 oktober) gemeld in een verklaring. Emirates is de grootste klant van de A380 met meer dan...
  6. gliderpilot

    Vliegveld Kluis

    Vliegveld Kluis. Dit veld tussen Malden en Nijmegen zal bij velen wellicht niet bekend zijn. Ondanks de plannen om er een luchthaven van te maken is ie helaas verdwenen na de oorlog. Anno 2006 is 't veld vervangen door bos, sportvelden, woonwijken. Daardoor heb ik eind jaren 90 wel op de...
  7. gliderpilot

    Oké dan!

    Of de journalist is niet zo bekwaam en maakt zelf een vrije interpretatie van wat hij/zij gehoord heeft óf de beste jongen heeft zicht nog niet echt goed laten voor lichten....:1855: In de Veronica gids nr. 11 bij "What's in your mind": Binnenkort heb ik een pittige toelatingstest voor de...
  8. gliderpilot

    Ryanair goes Letland

    DUBLIN - Ryanair overweegt zijn Air Operator's Certificate (AOC) te verplaatsen van het thuisland Ierland naar Letland. Dat meldt The Irish Independent zaterdag (17 december). Volgens CEO Michael O’Leary kan Ryanair op deze manier kosten besparen. De rechten van het Ierse personeel zouden...
Back
Top