Recent content by GE9X

  1. GE9X

    Brussels Airlines MPL Cadet Program

    Over het algemeen is een MPL opleiding veel goedkoper dan een ATPL, mede door de restricties waar EA al op duidde. Nadat je 1500hrs hebt gehad kan je het MPL omzetten in een ATPL, echter mag je nog steeds niet alleen vliegen in een klein vliegtuigje (correct me if I’m wrong). Als je dus je...
  2. GE9X

    Aanmeldingen Transavia MPL

    Aanmeldingen verschillen per jaar, maar hebben over het algemeen tussen de ±300 en 500 gezeten. Volgens mij nemen ze per selectieronde kandidaten voor 2 klassen aan à 12 mensen, dus in totaal 24 opleidingsplekken. Bereken de aannamepercentages maar uit. Ik denk niet dat ze persé meer...
  3. GE9X

    Toekomst Transavia na nachtsluiting EHAM

    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/transavia-sluit-vertrek-uit-nederland-bij-nachtsluiting-niet-uit Een nachtsluiting van Schiphol zal betekenen dat HV 2 keer per dag kan opereren ipv 3. Volgens Trans zal dit zorgen voor onbetaalbare (mbt low-cost concurrentie)...
  4. GE9X

    Theoretische misvattingen in de luchtvaart

    Check. Dus samengevat: het is grotendeels subjectief (geen mens is/doet/reageert hetzelfde), met als keiharde voorwaarde dat de vliegveiligheid niet in het geding komt en er altijd tijd is om te corrigeren. Klinkt allemaal erg logisch, maar het blijft inderdaad werken met mensen (emoties)...
  5. GE9X

    Theoretische misvattingen in de luchtvaart

    Hoe ga je daar mee om als CPT zijnde? Ik neem aan dat je het voorzichtig moet aanpakken, met name door het feit dat je als captain zijnde een van nature meer autoritaire positie hebt. Kan het zo zijn dat als je het fout aanpakt de FO het verkeerd kan opvatten en dat jullie dan een onaangename...
  6. GE9X

    Transavia MPL - selectieprocedure

    Check VASAviation op Youtube, genoeg luistermateriaal en ook nog eens interessant!
  7. GE9X

    Theoretische misvattingen in de luchtvaart

    Hangt dat niet af van de stand van de elevator op de horizontal stabilizer? Trekken aan de yoke geeft opwaartse lift vice versa geeft neerwaartse lift (downforce). Of heb ik het fout?
  8. GE9X

    EPST ronde 1: technisch inzicht

    Klopt, leuk filmpje hierover :)
  9. GE9X

    Rekenmachine

    Zelf heb ik assessment-training (betaald) en assess.ly (gratis) gebruikt. Beide kan ik aanraden, niet alleen voor rekenvaardigheid maar ook voor de overige onderdelen.
  10. GE9X

    Rekenmachine

    Het zou wel heel makkelijk zijn anders he ;). Nope geen rekenmachine toegestaan.
  11. GE9X

    KLMFA selectie: kladblaadje?

    Ja, het is toegestaan om kladpapier te gebruiken. Je krijgt een heel stapeltje A4’tjes. De tijdsdruk is erg hoog, daarom is het verstandig om veel te oefenen, de site die je opnoemt heb ik ook gebruikt en is een goede. Kladpapier is vaak nodig, maar niet altijd. Doe dus zoveel mogelijk uit je...
  12. GE9X

    KLMFA Fase 1 - wat kan ik verwachten?

    Pen en papier zijn toegestaan, echter heb je hier bijna geen tijd voor. Ga uit van ongeveer 20/30 seconde per vraag. Oefen dus thuis ook niet met pen en papier, maar probeer alles uit je hoofd te doen.
Back
Top