Recent content by gabberpietje1

  1. gabberpietje1

    Vlieguren

    Hallo, Ik kan om een of andere reden niets in het beroepsforum schrijven, dus dan maar hier. Weet hier iemand hoe ik als second officer in een 3-mans crew de TOTALE vliegtijd mag loggen? Ik ben op de hoogte van het feit dat ik alleen de uren dat ik daadwerkelijk op de bestuurdersstoel zit mag...
  2. gabberpietje1

    Aerodynamica vraag

    Airworkers, Ik loop al een tijd rond met een vraag waar ik maar niet uit kom. Kan iemand mij het volgende duidelijk uitleggen (misschien m.b.v. foto's of filmpjes): Waarom heeft de buitenste vleugel een hogere AoA in een klimmende bocht? Waarom heeft de binnenste vleugel een hogere AoA in een...
  3. gabberpietje1

    Skid vs slip

    Hallo allemaal, Op internet lees ik steeds tegenstrijdige informatie mbt skids en slips. Zou iemand mij hier duidelijk kunnen uitleggen wat nou precies het verschil is (plaatje??)? Ik zal mijn vraag even preciezer stellen en al opschrijven wat ik denk te weten:P Wat ik begreep is dat je bij...
  4. gabberpietje1

    Vluchtroutes

    Hallo, Ik heb een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. Waarom vlieg je (bijv. van NY naar Parijs) niet in een rechte lijn daar naartoe maar met een boog?? De boog schijnt een kortere route te zijn, maar waarom?? Alvast bedankt!
Back
Top