Recent content by ask

  1. A

    EPST Fase 1 Rekentest

    Hallo Airworkers, Ik heb na het lezen van de kennisbank en het forum, toch nog een aantal specifieke vragen over de rekentest in fase 1 van EPST. Kan iemand mij ter illustratie aan de hand van een paar sommen, het niveau van de rekentest duidelijk maken? Dus graag geen kwalificaties als...
  2. A

    NLS ervaringen

    Beste Airworkers, Er zijn al veel scholen besproken op dit forum, maar ik zou graag wat recente ervaringen lezen van NLS-studenten en net afgestudeerden. Hoe is het op de school, hoe zijn de klassen, hoe is het onderwijs, begeleiding, het vliegen? En voor de afgestudeerden: hoe is de nazorg...
  3. A

    Open skies in zicht?

    Dit lijkt mij een positief bericht. http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1169841.ece/EU_creeert_Europees_luchtruim?source=rss
  4. A

    EPST, FO-programm

    Voor dat ik er een telefoontje naar EPST aan waag, wilde ik het eerst even bij jullie proberen. Een vraag voor de mensen die voor het SAA/EPST oftewel het EPST First Officer program hebben gekozen: Op de website van EPST staat bij de inhoudelijke uitleg van het programma het volgende: SAA Basic...
  5. A

    Ervaringen met BAFA

    Er zijn al wat topics over, maar deze zijn vrij oud. Wat zijn de huidige ervaringen met BAFA? Zijn er oud-studenten van de school, die iets kunnen vertellen over hun ervaringen over de opleding em vooral hoe het hen verging na de opleiding? Hebben zij werk gevonden? Heeft dat lang geduurd...
  6. A

    Joystick & IPAS

    beste mensen, Zijn er onder jullie, die de ipas met een joystick hebben geprobeerd ( het oog-hand coördinatie gedeelte uiteraad) Wat zijn de ervaringen en loont het om een joystickje aan te schaffen, of lijkt het totaal niet op de compass test en de joystick die daar wordt gebruikt? Dank
  7. A

    Compass test

    Ik kwam via het OAA forum een linkje tegen met wat screenshots van de Compass test. Ik had het nog nooit gezien. Misschien is het handig, weet je ongeveer wat je te wachten staat. http://www.epst.com/com/compass.swf
  8. A

    meet-pilot.com

    Ik kwam net deze site tegen http://www.meet-a-pilot.com/index.html . Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, zowel als passagier of als vlieger? Lijkt mij wel grappig. Maar ik hoor graag jullie ervaringen. Cheers
  9. A

    EPST vliegaanlegtest

    Aiworkers, Ik vroeg mij af of er mensen zijn die voor zij aan de selecties zijn begonnen de vliegaanlegtest van EPST hebben gedaan? - Zoja, wat zijn jullie ervaringen? - Heb je er wat aan gehad? - In hoeverre is het dezelfde test als de COMPASS test die je op de selectie krijgt? - Gelden er...
  10. A

    Baan opties in Nederland

    Vragen, vragen, vragen Ik vroeg mij af bji welke maatschappijen je allemaal kunt vliegen en toch in Nederland kunt blijvn wonen. Uiteraard zijn Martinair en KLM bekend. Maar wat zijn de andere opties?
  11. A

    duur terug betalen lening

    Heren beroepspiloten, Ik ben erg benieuwd naar het aantal jaren dat een piloot gemiddeld nodig heeft om zijn lening terug te betalen. Ik begrijp dat het verband houd met een aantal factoren; krijg je gelijk een baan, functie, hoeveel heb je geleend etc. Mochten mensen zich geroepen voelen om...
  12. A

    based in amsterdam

    Heren beroepspiloten, Ik vroeg mij af welke maatschappijen piloten in dienst hebben die als thuisbasis Amsterdam hebben. Ik begrijp de KLM en Martinair uiteraard. Maar hoe werkt dit bij andere maatschappijen? Heeft Lufthansa of BA of BMI etc etc piloten in dienst die als base Amsterdam hebben...
  13. A

    ervaringen OFT

    Ik heb heel lang geprobeerd het flitsende bannertje te weerstaan, maar uiteindeijk is het niet gelukt. De pagina van OFT zag er goed uit. Maar omdat dit niet zoveel zegt, was ik benieuwd naar ervaringen van mensen die hier getraint hebben. (ATPL) Hoe was de school? Hoelang heeft je opleiding...
  14. A

    opleiding in amerika

    Airworkers, Volgend jaar ben ik 27 en afgestudeerd. Met een HBO diploma op zak wil ik aan een vleigopleiding beginnen, met als doel: geld verdienen met vliegen. Uiteraard het liefst als verkeersvlieger, heb er geen probleem mee om als vrachtvlieger of op bv een corporate jet te vliegen. Voor...
Back
Top