Zeer kritische noot over Stella

Status
Not open for further replies.
"Blijkbaar" valt het wel mee, gezien dit topic elders op dit forum:

Ik begin in Februari 2009 aan de opleiding van Stella in Beek. [...]
Tevens werd mij bij stella verteld dat wanneer er in Februari niet genoeg leerlingen waren ik in Maart zou beginnen, dus als er mensen zijn voor Maart dan hoor ik dat ook graag ;-).

Geen enkele reactie op overigens. Tekort aan studenten? Met 300 al in het systeem? Uh-oh!
 
Hoe weet jij hoeveel mensen hier de optie overwegen om er vanaf te zien?

En waarom zijn dat er te weinig?

Tot nu toe de enige die ik op het board heb gezien die hier m.i. heel nuchter mee omging was Kazeven, óf een vliegschool met een relatief grote kans op een baan óf niet. Daarintegen lees ik erg veel "Ik heb alleen (v)mbo, maar ik moet vliegen...dus ik ga maar naar stella." Investeer dan in jezelf door je havo/vwo-certificaten te halen.

En ja er zijn afgelopen jaar absoluut stellanezen aangenomen bij CLH/RYR/Denim/Trans....maar (afgezien van trans, dit weet ik niet) daar zijn ook net zo hard mensen aangenomen die het geheel voor de helft van de kosten modulair bij een compleet onbekende school hebben gedaan. En gezien de huidige staat van de economie (en daarmee samenhangend de doorstroom binnen luchtvaartmaatschappijen) zou ik liever met 60k schuld zitten dan met 149k! (zoals hierboven ergens is uitgerekend)

(Het kan ook integrated voor 66k...zie intercockpit.de bijvoorbeeld..)
 
Last edited:
het volgende bericht staat op de website van de Stella aviation academy:

''Op dit moment hebben we het met name over een financiële kredietcrisis. Zal deze ook gevolgen hebben voor de economie. Misschien wel? Maar dat hoeft niet meteen gevolgen te hebben voor de werkgelegenheid in de vliegtuigsector. De vliegtuigen voor de komende tien tot twintig jaar zijn namelijk al besteld en deze moeten bemand worden. Dit overtuigt mij van het feit dat de gevolgen voor het vak van piloot zeer beperkt zijn.”

Persoonlijk vind ik dit een vrij lachwekkend verhaal. iets wat weinig aansluiting heeft op de realiteit. Het lijkt alsof ze de nadelen van de kredietkrisis even willen maskeren voor de luchtvaart.

Realiteit: vliegtuigorders worden gecancelled (zo iig de opties), aannamecapaciteit wordt bij veel maatschapijen teruggedraaid(of stop gezet), bij veel maatschapijen worden her en der lijnvluchten geschrapt. (KLS aaname vermindering is niet voor niets, direct bewijs voor minder behoefte, zo iig voor de KLM)

Ik vind zo'n bericht voor een serieuze opleiding waar een substantiele investering voor nodig is, eigenlijk niet kunnen.

Gr. Stan
 
Last edited:
Op de lange termijn ziet het er wel gunstig uit voor de luchtvaart??!! Dat kan je niet weten. Misschien schiet de olie straks wel door de 250 dollar als de economie aantrekt, of ontstaat er weer een ander soort crisis. In de luchtvaart is net zoals de rest van de economie, het fluctueert. De marges zijn alleen klein, dus je moet veel volume omzetten. Die volumes zakken helemaal in met een teruglopende economie. Orders worden geannuleerd, routes en frequenties worden geschrapt, en aannames worden stop gezet.

De mensen van de vliegschool vertellen je precies wat je wilt horen, want jij bent business. Net zoals de autoverkoper die je ook vertelt dat je makkelijk met ze vijven in een smart past. Zoiets moeten we dan met ze allen hard om lachen, omdat we weten dat zoiets niet kan. Maar de persoon die al jaren een smart wilt kopen, maar nu pas, terwijl hij een gezin van 5 personen heeft, daar de mogelijkheid toe heeft, NIET. Hij wil alleen maar geruststellende woorden horen van de verkoper, die bevestigen dat zijn “droom” wel mogelijk is.

Het trekt wel weer aan over een tijdje, maar een te kort zou er naar alle waarschijnlijkheid de komende 10 jaar NIET komen.

Het is aan de wannebee wie te geloven in de luchtvaart.

Grtz Mike5
 
Mensen mensen, ik ben hier niet de slimste maar: hier wordt alleen maar gekloot. De berichten die hier zijn gepost, welgeteld: #464 waarvan er 90% van de berichten die komen van gebruikers die helemaal niets met Stella te maken hebben, of hebben gehad. Dan komt er een fransman die alleen maar zit te lullen; ja baangarantie, baangarantie baangarantie en als je de selectie niet haalt, wat dan?. En een dronken ATC die zegt dat als hij een vliegopleiding zou gaan volgen, sowieso niet naar Stella zou gaan. En een bijna EMB 190 piloot die steeds zegt dat het bij NLS beter gaat dan Stella en dus NLS verkiest boven SAA, dit is echt pure shit, dit heeft diegene gewoon uit zijn neus gezogen.

Ik kom van geen 1 van deze scholen, maar heb wel nauwe contacten met studenten die daar hun opleiding doen/hebben gedaan. Deze studenten vinden dit gewoon 1000% shit. We weten dat iets niet 100% perfect kan zijn, waarom wordt er hier dan zoveel gezeurd?
Als iemand zijn opleiding niet wilt doen bij NLS/AIS/LLS/DFA/SAA, maar het eerst probeert bij scholen/bedrijven met een BAANGARANTIE waarbij diegene de selectie niet haalt, en het probeert bij andere scholen waar het weer niet lukt en het uiteindelijk probeert bij NLS/AIS/LLS/DFA/SAA en wordt aangenomen, so be it! Natuurlijk weten we wel dat als SAA zijn selectie zal gaan versoepelen als het de 500 wilt gaan bereiken. Maar a.u.b. bemoei je niet met de management taken van SAA, als je niet eens je voet op hun territorium hebt gezet.

Je weet het zelf waarschijnlijk ook wel, bij GEEN ENKELE VLIEGSCHOOL heb je een baangarantie .

Niet naar Stella gaan omdat het modulair ook kan, kies wat je wilt. Vlieger worden is sowieso niet goedkoop. Het kost geld, veel geld!

That's my word.

Safa

(PS: Stan, was jij niet diegene die was afgewezen bij Stella? Je hebt selecties gedaan bij SAA maar doet nu zeer negatief over SAA?)
 
Last edited:
Mensen mensen, ik ben hier niet de slimste maar: hier wordt alleen maar gekloot. De berichten die hier zijn gepost, welgeteld: #464 waarvan er 90% van de berichten die komen van gebruikers die helemaal niets met Stella te maken hebben, of hebben gehad. Dan komt er een fransman die alleen maar zit te lullen; ja baangarantie, baangarantie baangarantie en als je de selectie niet haalt, wat dan?. En een dronken ATC die zegt dat als hij een vliegopleiding zou gaan volgen, sowieso niet naar Stella zou gaan. En een bijna EMB 190 piloot die steeds zegt dat het bij NLS beter gaat dan Stella en dus NLS verkiest boven SAA, dit is echt pure shit, dit heeft diegene gewoon uit zijn neus gezogen.

Ik kom van geen 1 van deze scholen, maar heb wel nauwe contacten met studenten die daar hun opleiding doen/hebben gedaan. Deze studenten vinden dit gewoon 1000% shit. We weten dat iets niet 100% perfect kan zijn, waarom wordt er hier dan zoveel gezeurd?
Als iemand zijn opleiding niet wilt doen bij NLS/AIS/LLS/DFA/SAA, maar het eerst probeert bij scholen/bedrijven met een BAANGARANTIE waarbij diegene de selectie niet haalt, en het probeert bij andere scholen waar het weer niet lukt en het uiteindelijk probeert bij NLS/AIS/LLS/DFA/SAA en wordt aangenomen, so be it! Natuurlijk weten we wel dat als SAA zijn selectie zal gaan versoepelen als het de 500 wilt gaan bereiken. Maar a.u.b. bemoei je niet met de management taken van SAA, als je niet eens je voet op hun territorium hebt gezet.

Je weet het zelf waarschijnlijk ook wel, bij GEEN ENKELE VLIEGSCHOOL heb je een baangarantie (Bij enkele na dan).

That's my word.

Safa

(PS: Stan, was jij niet diegene die was afgewezen bij Stella? Je hebt selecties gedaan bij SAA maar doet nu zeer negatief over SAA?)

Safa,

Volg je zelf een vliegopleiding? Heb je zelf ervaren wat het is om een baan te bemachtigen? Of... ben je nog een middelbare scholier?

Begrijp me niet verkeerd, maar jij denkt er wel heel makkelijk over, vooral als je nog een scholier bent en geen enkele kennis hebt hoe het in de luchtvaartindustrie er aan toe gaat. Ja, je leest dingen op airwork en hoort het van studenten (zij denken alles te weten, maar dat zijn zaken die het management hen voorlegt), maar dat geeft dus een heel irrealistisch beeld, Safa.

Verder kun je misschien je toon wat naar beneden bijstellen. Als scholier praat je gewoonweg niet zo tegen mensen die er wel verstand van hebben. Haal eerst je diploma en zorg dan maar dat je ergens een baan vindt, voordat je je gaat uitblaten naar mensen, zoals Surferboy en Julien (die allebei toch wel hele goede adviezen geven op dit forum, voor zover ik alles gelezen heb).

Ik heb je posts er nog eens op nageslagen Safa, maar wat wil je hier nou mee bereiken? Dat jij als über-aviation-nerd mensen van advies wil voorzien terwijl je zelf bij wijze van spreken nog je puistjes aan het uitknijpen bent (no hard feelings). Ik heb wat posts van je gelezen, maar je profileert je hier op dit forum als iemand die overal verstand van heeft en zelfs adviezen die mensen geven om het eerst te proberen bij een sponsorship trek jij in twijfel. Denk je nou werkelijk dat mensen die hier komen om advies, daar op zitten te wachten? Dacht het niet. Zij willen een realistisch beeld hoe de luchtvaart er uit ziet en hoe zij relatief makkelijk met weinig schuld een goede baan vinden. Dus concentreer je liever op de feiten (voor zover jij die weet) in plaats van mensen het verkeerde pad op te sturen!

Het kan me niet zo veel interesseren dat ik met één post deze discussie binnenval, maar where is the human consiousness! :passed: . 150.000 euro, halleluja! In 1998 toen ik me ging verdiepen in de luchtvaartscholen was datgeen dat ik op moest hoesten ongeveer 180.000 gulden bij de KLS. Misschien zelfs lager, aangezien ik dát zelfs een hoop geld vond en niet met ze in zee ben gegaan. Mensen verklaarden mij voor gek, maar ik verklaarde iedere piloot die zonder KLU/MLD ergens vloog voor gek! En dat doe ik nog steeds, wetende dat de kosten zo antichelijk hoog zijn. Ik heb mijn vliegbrevetten met 0,0 schuld gehaald. Van mijn 15 tot en met mijn 19e heb ik ruim 10.000 gulden gespaard, ofwel iets van 4.500 euro. Alsnog niet genoeg om je vliegbrevetten te halen, maar ik ben gaan werken op een prachtig eiland (waar ik nog steeds woon) in de Pacific. Tahiti een van de eilanden van de eilandengroep Polynésie Française. Gedeeld appartement van ongeveer 700 gulden per maand inc ontbijt en diner en 5 dagen per week werken tegen een salaris van ongeveer 2.500 gulden per maand. Binnen 4 jaar had ik a) al mijn vliegbrevetten, b) een universitaire studie afgerond en c) 0,0 schuld (althans eigenlijk 10.000 euro, maar mijn ouders hebben dat voorgeschoten).

Ik walg echt van dit soort mensen die denken even 150.000 euro te lenen en binnen no-time af te lossen :passed: . Zijn er hier überhaupt mensen die een financieel plan hebben gemaakt om hun schulden zo laag mogelijk te houden en daarmee meer af te kunnen lossen zodra je een baan hebt. Ik vrees van niet. Beetje laid-back / cocky gedrag van: ''mij overkomt die economische malaise niet''. Als je zo aan een vliegopleiding begint, kun je wat mij betreft meteen je koffers pakken en ga dan Rechten studeren, uren schrijven voor je cliënten en zoveel mogelijk geld verdienen.

Zo inmiddels wel weer genoeg mensen beledigd, mea culpa :)
 
hier wordt alleen maar gekloot.

Dan komt er een fransman die alleen maar zit te lullen.

En een dronken ATC die zegt dat als hij een vliegopleiding zou gaan volgen, sowieso niet naar Stella zou gaan.

En een bijna EMB 190 piloot die steeds zegt dat het bij NLS beter gaat dan Stella en dus NLS verkiest boven SAA, dit is echt pure shit, dit heeft diegene gewoon uit zijn neus gezogen.

Ik kom van geen 1 van deze scholen, maar heb wel nauwe contacten met studenten die daar hun opleiding doen/hebben gedaan. Deze studenten vinden dit gewoon 1000% shit.

Je weet het zelf waarschijnlijk ook wel, bij GEEN ENKELE VLIEGSCHOOL heb je een baangarantie.


Zo zo, Safa.

Ten eerste stoor ik me mateloos aan je taalgebruik. Dit siert je niet als aspirant verkeersvlieger zijnde (of heb je het vliegen al uit je hoofd gezet?). Dit hoort thuis op een lagere school, niet op dit bulletinboard waar vliegers op een respectvolle manier met elkaar in discussie dienen te gaan.

Als je een aantal posts goed hebt doorgelezen, bestaat er wel degelijk baangarantie bij een kleine hoeveelheid vliegscholen. Deze vliegscholen hebben een overeenkomst met een desbetreffende airline (Lufthansa, Air France, Etihad). Jouw constatering is dus simpelweg FOUT!

Mijn advies: doe je huiswerk. Weet waarover je praat, en pas je houding c.q. taalgebruik aan. Met deze attitude schop je het niet ver in de luchtvaart............. :duh:..............

Groeten, :D

Doc.
 
Ik heb mijn vliegbrevetten met 0,0 schuld gehaald. Van mijn 15 tot en met mijn 19e heb ik ruim 10.000 gulden gespaard, ofwel iets van 4.500 euro.....

.... 0,0 schuld (althans eigenlijk 10.000 euro, maar mijn ouders hebben dat voorgeschoten).

Vind ik het wel erg makkelijk praten dat je geen schuld hebt.

Stel iemand doet zijn of haar vliegopleiding a 110.000 euro, en de ouders betalen dat. Kan je dan zeggen dat ze de opleiding met 0,0 schuld heeft gedaan? Nee, vind ik niet. Je ouders betaal je toch ook terug neem ik aan?
 
Ik denk dat in dit geval schuld gedefinieert is als: geleend geld waar je rente over betaalt. Aangenomen dat je geen rente aan je ouders betaald natuurlijk.
 
Inderdaad, heb de 10.000 euro keurig terugbetaald aan mijn ouders binnen twee jaar zonder rente. Echter, Marty's vergelijking gaat hier niet in op, want mijn ouders hebben immers niet de totale kosten betaald en voor ongeveer driekwart heb ik, zoals ik al zei, gewerkt.
 
en toch heeft safa een goed punt wat betreft de hoeveelheid posts hier en van wie dat afkomen (ik ben het niet eens met zijn taalgebruik). ik heb het eens bij een aantal leerlingen van stella nagevraagd en die wisten me allemaal te vertellen dat van wat hier gepost word een zeer groot deel gewoon onzin is. Ook heb ik gevraagd waarom ze dan niet op airwork posten hoe het wel in elkaar zit en het antwoord is eigenlijk best logisch, de argumenten die ze meebrengen worden bijna allemaal afgedaan als niet waar, onzin en bewijs het maar eens.

overigens 150.000 euro is een hoop lood, maar er word altijd met de bank afgesproken hoe je daar op een verantwoorde !! manier mee kan aflossen. Keuze van vliegscholen is voor elke leerling de zijne. Modulair is ook niet altijd haalbaar voor iedereen. uiteindelijk zal modulair of niet modulair niet zo heel veel uitmaken. je moet gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Wat dat betreft hulde aan Terminal Velocity en zijn post waarin hij zegt dat hij gewoon graag piloot wil worden, al moet hij wat langer afbetalen.

dat wou ik even bijdragen, hoewel ik verwacht dat het toch wel weer de grond in gequote word.
 
Ik ben het dus helemaal niet eens met de romantische opmerking van Terminal Velocity. 150.000 euro afbetalen is heeel veeel geld. We praten niet over een jaartje meer of minder afbetalen omdat je het zo graag wilt!!! Ik ken mensen die (toen ik de JAR FCL opleiding deed voor een stuk minder dan nu) die na hun opleiding geen baan konden vinden, en genoodzaakt waren te stoppen. Als jij op je roze wolkje besluit op verkeersvlieger te worden ten kosten van alles, ben je lekker fout bezig. De bank is niet geïnteresseerd in verantwoord terug betalen. (Geloof niet alles wat in reclames gezegd wordt). De bank is alleen maar geïnteresseerd in eigen belang en dat zijn zekerheden voor de bank. Kan jij je schuld niet betalen vragen zij de onderpanden op. Of jij je ouders of wie dan ook op straat gezet wordt omdat het huis geveild wordt zou de bank een zorg zijn. Als jij een baan hebt bij een turbo prop maatschappij en nog geen 2000 euro bruto verdient en 150.000 euro moet terug betalen, interesseert het de bank helemaal niets of jij nog verantwoord geld hebt om te eten!!!!

Bank zijn vriendelijk en geven je vaak geld als je het eigenlijk niet nodig hebt. Maar het moment dat je de banken echt nodig hebt (als je even geen geld hebt) geven ze niet thuis. Jij bent dan een risico en er valt niets aan je te verdienen. Been there!!! Valt nu weer genoeg aan me te verdienen, dus ze staan weer in de rij voor me.

Het moraal is, dat je twee keer nadenkt over de risico’s, en niet de verhalen over een rooskleurige toekomst van de vliegschool geloof, en dat de bank jou verantwoord geld verstrekt!!! Bank die veilig (voor jou) geld aan je lenen en maatschappijen met vliegers te korte komt alleen maar voor in reclames op TV.

Grtz Mike5
 
Het punt om wat ik heb gezegd ging gewoon duidelijk niet om geld. Het ging even om 2 punten:
1. Prop geen onzin in deze thread.
2. Als je piloot wilt worden, wordt het dan op de manier dat jij zelf wilt.

@ Flying Sarko:
Ik vind Julien en Surferboy op airwork 2 van de misschien ¿30? mensen die goede adviezen geven. Maar punt 1. Julien heeft het steeds over een baangarantie bij verschillende bedrijven. Maar niet iedereen kan aan een baangarantie komen toch? (@ Julien, als je je getreiterd voelt, blame me!
2. Surferboy: Je moet het geld er maar voor over hebben.

Inderdaad, het klinkt allemaal alsof ik die geld poep, het is ook heel erg veel geld. Maar sommigen hebben het ervoor over en sommigen niet. Maar ik niet. So What Is Your Problem?

@ FS: Waar vlieg je eigenlijk?
 
hier wordt alleen maar gekloot.
- De berichten die hier zijn gepost, welgeteld: #464 waarvan er 90% van de berichten die komen van gebruikers die helemaal niets met Stella te maken hebben, of hebben gehad.

- Dan komt er een fransman die alleen maar zit te lullen; ja baangarantie, baangarantie baangarantie en als je de selectie niet haalt, wat dan?.
- En een dronken ATC die zegt dat als hij een vliegopleiding zou gaan volgen, sowieso niet naar Stella zou gaan.
- En een bijna EMB 190 piloot die steeds zegt dat het bij NLS beter gaat dan Stella en dus NLS verkiest boven SAA, dit is echt pure shit, dit heeft diegene gewoon uit zijn neus gezogen.

- Ik kom van geen 1 van deze scholen, maar heb wel nauwe contacten met studenten die daar hun opleiding doen/hebben gedaan.
- Maar a.u.b. bemoei je niet met de management taken van SAA, als je niet eens je voet op hun territorium hebt gezet.
- Stan, was jij niet diegene die was afgewezen bij Stella? Je hebt selecties gedaan bij SAA maar doet nu zeer negatief over SAA?

That's my word.

Safa


Het punt om wat ik heb gezegd ging gewoon duidelijk niet om geld. Het ging even om 2 punten:
1. Prop geen onzin in deze thread.
2. Als je piloot wilt worden, wordt het dan op de manier dat jij zelf wilt.

Inderdaad, het klinkt allemaal alsof ik die geld poep, het is ook heel erg veel geld. Maar sommigen hebben het ervoor over en sommigen niet. Maar ik niet. So What Is Your Problem?

Werkelijk ongelooflijk dat jij nog steeds zon toon aan slaat hier Safa. Een tijdje terug ben je er al (meerdere keren) op gewezen dat je je als wannabe (en dat is nog zacht uitgedrukt in jouw geval) eens wat meer low profile dient op te stellen en dat er uberhaupt eens wat meer geluisterd mag worden naar mensen die er WEL wat van weten aangezien dit alles is om jongeren zoals JOU te helpen in de eerste gevaarlijke stappen in de luchtvaart.
Wat mij betreft was dit je eigen genadeslag en heb je jezelf hier mee volkomen ongeloofwaardig gemaakt. Ik hoop dat je geen carriere als vlieger ambieert aangezien dat met jouw attitude geen gemakkelijke opgave zal worden.


@ FS: Waar vlieg je eigenlijk?
Wat doe jij eigenlijk?


@ Pilatus_b4
Jouw onpartijdigheid ten aanzien van Stella heb je al veel vaker laten zien. Jammer dat je met je gezwets en je gepolariseerde roze bril de waarschuwende functie van dit board (in dit geval mogelijke problemen bij Stella) voor jezelf en andere toekomstige vliegers ondermijnt.
En een calimero attitude (*ik word vast wel weer de grond in gequote*) getuigt, nogmaals, niet van enig besef met wat voor mensen je hier in gesprek bevindt.

Maar goed... misschien verandert jouw houding wel als je straks die spreekwoordelijke strop voelt na je veel te dure opleiding en die niet kan afbetalen.
 
Pilatus_B4:
en toch heeft safa een goed punt wat betreft de hoeveelheid posts hier en van wie dat afkomen (ik ben het niet eens met zijn taalgebruik). ik heb het eens bij een aantal leerlingen van stella nagevraagd en die wisten me allemaal te vertellen dat van wat hier gepost word een zeer groot deel gewoon onzin is.

Onzin? Ik denk dat een groot deel van wat hier staat wel degelijk klopt.
Als je echt wilt weten hoe het er bij Stella aan toegaat dan moet je de ( boze ) post van Just Started nog een keer lezen.
Van wat ik heb gehoord van Stella studenten, is dat zij nog steeds worden geacht om een brandstoftoeslag a la 4000 euro te betalen. Dat terwijl de brandstofprijs juist enorm gedaald is.
De eerste lichting studenten die gebruik ging maken van het USA traject kwamen bedrogen uit. Instructeurs moesten nog uren maken om les te mogen geven. Resultaat: 9/10 vlieguren in 3 maanden.
Het is nog steeds aan de orde van de dag dat studenten maar 2/3 keer per week worden ingeroosterd. Wat neerkomt op 1 a 2 vlieguren per week ( rekening houdend met het weer )

Ik heb geen idee of hun streefdoel van 24 maanden in gevaar komt, verder hoor ik inderdaad ook dat de instructeurs top zijn en dat er verder niets op aan te merken valt. De planning/logistiek is echter een drama.
 
ik heb het eens bij een aantal leerlingen van stella nagevraagd en die wisten me allemaal te vertellen dat van wat hier gepost word een zeer groot deel gewoon onzin is.

En hoeveel ervaring in de luchtvaart denk je dat er in totaal op Stella rondloopt? Ik denk dat alle 300+ studenten samen nog niet in de buurt komen van de ervaring van bijvoorbeeld Iz/Julien/Morning Glory/Mike5/PH-JPC/First Choice/Koning Lucht.....maar gelukkig dat jij je kop in het zand steekt en het verhaal wel even filtert op wat je wil horen.

overigens 150.000 euro is een hoop lood, maar er word altijd met de bank afgesproken hoe je daar op een verantwoorde !! manier mee kan aflossen.

En de rest van de deelnemers zou onzin verkondigen? :haha:

@ Safa: Zolang je nog niet oud genoeg bent om op een brommer te mogen rijden zou ik een beetje op de achtergrond houden, denk dat je pas over een aantal jaren echt gaat beseffen hoe verschrikkelijk veel geld 150.000 euro is en hoe goed bedoeld de adviezen hier zijn!

@ Terminal Veloci: 10 jaar na je opleiding klaar zijn met aflossen? Met 150k is dat 1250 p/m aflossen...daar komt dan nog je rente boven op! Reken maar op 2000 netto wat je per maand kwijt bent aan je lening! Als je dan 2000 bruto+flightpay verdient blijft er logischerwijs niet veel van over......
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top