Zeer kritische noot over Stella

Status
Not open for further replies.
Kent niet meer dan het woord KLM?? Valt wel mee. Ik krijg het idee dat de meeste studenten wel weten dat ze met Stella KLM niet binnenkomen.

De mogelijkheid was er, echter is Stella niet op het aanbod ingegaan. Over het belang van de student gesproken...
 
Aviation student die verkeersvlieger wil worden kent niet meer dan het woord KLM. Die weten niet wat ze te wachten staat.

DownBurstX zegt hier ook de gemiddelde student. Voor alle duidelijkheid, de meeste maar sommige ook niet! Ik ben het met zijn stelling ook wel eens. Mijn kennis van de luchtvaart was achteraf ook niet bijzonder goed. Ik was ook zo naïef dat ik vertrouwde in een onderwijsinstelling. Daar maakte ik mijn eerste fout al. Een vliegopleiding is geen onderwijsinstelling zoals ik die gewend was maar een commercieel bedrijf dat opleid.

Juridisch raakt de reclame/voorlichting die ze maken soms de grenzen van misleiding. Maar wie heeft nu het lef om zijn vliegschool hiervoor op aan te spreken?? Je ziet al hoe panisch er gereageerd wordt als de Volkskant hier een stukje over wilt schrijven.

Ik heb mijn opleiding gedaan bij MVVL en zou een zelfde verhaal kunnen vertellen. Een dergelijk verhaal past ook bij Stella of welke commerciële vliegopleiding in Nederland dan ook. Het zijn praktijken die “normaal”gevonden worden door de Nederlandse luchtvaartscholen.

Grtz Mike5

Tijd voor de zaterdagavond borrel. Heerlijk dat parttime werken en fulltime betaald worden!! :grijns:
 
De mogelijkheid was er, echter is Stella niet op het aanbod ingegaan. Over het belang van de student gesproken...

Kan me niet voorstellen dat Stella zoiets afwijst, dan moet er wel een goede reden voor zijn. Niet dan? Zou een mooie kans zijn voor de Stella leerlingen en ook voor de school zelf trouwens.

Wat betreft de selectie. Is naar mijn mening idd pittiger dan de reguliere Stella selectie. (Zoals ook uitgelegd werd tijden de voorlichting van Aviation Flight.)

Gr,

3-bergen
 
Dus waarom nog naar de HVA gaan?
Als je ook wordt toegelaten bij Stella met een Havo of MBO diploma,
na het doen van een paar simpele testjes bij Stella.

Wis en Nat zijn niet eens verplicht! :confused:

En uiteindelijk krijgt iedereen hetzelfde papiertje...
 
HBO als iets waarop je terug kunt vallen lijkt me geen slecht idee....

wfm: je wilt dus blijkbaar niet ingaan op de (negatieve) details omtrent je ervaringen met stella?

gr
 
Kan me niet voorstellen dat Stella zoiets afwijst, dan moet er wel een goede reden voor zijn. Niet dan? Zou een mooie kans zijn voor de Stella leerlingen en ook voor de school zelf trouwens.

Ze hebben dit wel degelijk afgewezen.. Waarom ?? wie zal het zeggen.
In iedergeval niet erg sociaal ten opzichte van je leerlingen. De keuze zou bij hen moeten liggen.. Niet dat de school even zo'n beslissing voor je maakt..

groeten...
 
Dan moet er een dijk van een reden voor zijn geweest! Buitenkans voor Stella leerlingen.... Zijn er Stella studenten die hier meer vanaf weten?

gr
 
Ja ik had het over de gemiddelde student. Maar zeker kan ik dat natuurlijk niet zeggen, maar ben er niet veel tegen gekomen die er veel over wisten.
Over dat Stella KLM bod heeft afgeslagen:
Eerst vertelde ze halve verdraaide verhalen op voorlichtingen dat ze connecties hadden met KLM, nu hebben ze mij verteld dat ze zich niet WILLEN richten op de KLM, maar op buitenlandse maatschappijen waardoor ze beter zouden zijn. Mijn roddel: Volgens mij heeft Stella helemaal geen bod gekregen van de KLM en dat ze beter zijn door op buitenlandse maatschappijen te richten zeggen ze alleen omdat ze NIET bij de KLM terecht kunnen. Niks tegen andere maatschappijen dan KLM, maar Stella bracht het in mijn ogen een beetje negatief.
 
Dan moet er een dijk van een reden voor zijn geweest! Buitenkans voor Stella leerlingen.... Zijn er Stella studenten die hier meer vanaf weten?

gr

Er is al meerdere keren aangegeven dat de selectie van Stella niet van een erg hoog niveau is. Misschien is de directie van Stella bang om door de mand vallen als een groot percentage leerlingen uiteindelijk niet door de keuring van KLM komt.
 
Stella heeft het aanbod van de KLM/KLS (die willen nl de A310 sim vullen) afgewezen omdat ze zich niet alleen op één maatschappij willen richten, zoals KLS/NLS. Tenminste dat zeggen ze.... Ze proberen iedereen richting Lufthansa Cityline te duwen (hoezo niet op één maatschappij richten???)

Verder is het op het moment redelijk een zooitje op Operations, de afdeling die de school draaiende moet houden en verantwoordelijk is voor de planning. Hoe dit komt?
OPS medewerkers zijn oud leerlingen die deze positie slechts tijdelijk bekleden en er is dus best een groot verloop. Met als gevolg dat de planning redelijk op z'n gat ligt. Instructeurs spelen OPS en Instructeur tegelijkertijd. (erg goed voor de kwaliteit van de les...)

Daarnaast wordt er ge-adverteerd met een heel goed na-traject, maar dat valt wel een beetje tegen. Vorig jaar is er een proef gestart met 8 leerlingen die ieder zo'n €20.000,- extra hebben geïnvesteerd voor een type rating B737CL (!!!). Stella zou helpen bij het vinden van een baan.

Van de 8 leerlingen werken er nu 3 bij Trans (moesten alles opnieuw doen), 2 bij Ryanair (moesten alles opnieuw doen én zelf nog eens betalen), 1 is er aangenomen bij Lufthansa Cityline (vliegt géén 737), 1 is aangenomen bij VLM (vliegt ook géén 737) en de laatste heeft is nog steeds zoekende.
Dit voorjaar zijn er opnieuw 4 leerlingen een soort gelijk traject in gegaan én die zijn nu zelf opzoek naar een rechterstoel in de 73.

Alle oud leerlingen die een baan hebben gevonden, hebben dat op eigen kracht gedaan. Stella heeft daar geen invloed op gehad.

BTW. dit zijn geen volledige Stella leerlingen, maar leerlingen die bij RvdS hun opleiding zijn begonnen en automatisch Stella leerling zijn geworden bij de overname. De echte Stella leerlingen komen nu zo'n beetje van school....
 
Nou ben benieuwd dan hoe het met hen zal verlopen wat betreft het vinden van een baan. Dat Stella zich niet wil richten op alleen KLM is erg wazig, waarom dan wel alleen trans en luftie cityline!? wfm thnx voor de info!

gr
 
Nou ben benieuwd dan hoe het met hen zal verlopen wat betreft het vinden van een baan. Dat Stella zich niet wil richten op alleen KLM is erg wazig, waarom dan wel alleen trans en luftie cityline!? wfm thnx voor de info!

gr

Misschien dat Stella dan openheid van zaken moet geven? Delegatie KLS/KLM is ook bij de NLS op bezoek geweest ten tijde van de pilotgroep die de bridgecourse mochten doen. Begreep dat er aanmerkingen waren op het praktische vlieggedeelte in Evora.
 
Of bang dat de leerlingen niet door de testen heen komen wat niet goed voor de naam is... Die nu toch al ter discussie staat....
 
Of bang dat de leerlingen niet door de testen heen komen wat niet goed voor de naam is... Die nu toch al ter discussie staat....


Dat heeft er niets mee te maken.. Ze sturen bij continue mensen naar Lufthansa. Geloof me, die selectie is een stuk pittiger dan die van de KLM.

Groet
 
Oke Cityline neem ik aan, door die DLR test is het zeker zwaarder dan? Komen die Stella leerlingen er dan ook doorheen?! Trouwens doen die leerlingen dat op eigen houtje of heet Stella daar dan ook nog een aandeel in?

Altimiter, heb je zelf de selectie gedaan bij KLM trouwens?

gr
 
Uiteraard Cityline.. Maar volgens mij is dat nog steeds lufthansa..
En ja leerlingen komen er inderdaad doorheen. Uiteraraard vallen er ook mensen af, maar zo werkt het selectie systeem nu eenmaal..

Voor zover ik weet regelt stella dat je op selectie kan komen(maar niet meer dan dat).
Maar dit zou je ook zelf kunnen regelen uiteraard! Stella heeft geen exlusiviteit hierin. Iedereen die wil kan er solliciteren.

Voor de rest check PM.

Groeten.
 
Stella stuurt de formulieren voor je naar Cityline, als zijnde een service.
Als je ze zelf instuurt en je voldoet aan het profiel, ook dan krijg je een uitnodiging voor de selectie.

Voorrang oid is niet aan de orde. Een streepje voor tijdens de selectie ook niet btw.
 
Thnx voor de info allemaal. Wat betreft sollicitatie bij Trans: idem aan Cityline? Stella struurt de papieren op en daarna is het aan jou?


Gr
 
Thnx voor de info allemaal. Wat betreft sollicitatie bij Trans: idem aan Cityline? Stella struurt de papieren op en daarna is het aan jou?


Gr


Niet helemaal.. Je moet bij trans altijd ingeschreven staan op de site. Kost je 65 euries volgens mij..
Trans kijkt vervolgens wie het uitnodigd. De school behoort gewoon tot het lijstje approved schools..

Maar wat ik hoorde was dat de selecties al in volle gang zijn bij trans. Maar volgens mij zit er niemand van Stella bij dit keer.

Groeten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top