NLS kwaliteit, gehoord van AIS??

realvandelft

New member
Ik ben aan het rond kijken naar opties ipv de KLS.

Zo kwam ik bij de NLS terecht en ga daar binnenkort langs voor een open dag.
Ik las in een post over de LLS dat de KLM de KLS en NLS op een redelijkgelijkwaardig niveau schat. Wat vinden jullie daar precies van.

Is de NLS een hele goede optie?

Ik kwam op www.pilotinfo.nl de opleiding van AIS tegen, gelegen op lelystad. Zijn daar mensen bekend mee. Ik begreep van de man aan de telefoon dat hun instructeurs de theorie op Stella geven.

alvast bedankt voor de reacties!

groeten Sander
 
Het is al vaak gezegd, maar:
De opleidingen zijn 'kwalitatief' allemaal goed of minder goed. Je komt in ieder geval overal weg met hetzelfde papiertje op zak. Het verschil zit hem in het traject na de opleiding. Oftewel: bij welke school heb je de beste kans om een goede baan te krijgen/hoe is de nazorg van de school? Dat is het belangrijkste punt wat je in overweging moet nemen. De rest is bijzaak...
 
AIS geeft idd de atpl theorie voor stella op teuge. Mijn ervaring is dat ze de theorie goed kunnen geven. qua vlieg-instructie zou ik het niet weten, anders dat ze verschillende tbtjes hebben van simpel tot complex, en hebben ze net een hele mooie twin aangeschaft. het is nooit weg om bij verschillende vliegscholen te kijken voordat je een keuze maakt.

nadat gezegt te hebben, kijk ook hoelang ze (alle vliegscholen) vertellen dat de opleiding duurt, en vergelijk dat dan met de klassen die nu bezig zijn of net klaar zijn...

mvgr. SB
 
Last edited:
Elke opleiding gaat volgens de JAA Syllabus. (wettelijke verplichting).
De opleidingen zijn dus allemaal min of meer hetzelfde. Het gaat er meer om hoe de school zelf de zaken regelt.

Het gaat er voor jezelf om bij welke school je het beste gevoel hebt, je moet er immers lange tijd gaan vertoeven.

Zelf zit ik bij SAA, is er erg gezellig en mijn goede gevoel bij mijn keuze klopt nog steeds. (was eerste keus ook)

Wat de AIS betreft: niets anders dan lof, ze hebben het zelfs zo ver gekregen dat ik mijn ATPL theorie heb gehaald. ;) :haha:

Hun praktijk lessen heb ik geen ervaring mee, maar ken wel hun vloot. Nette vliegtuigen en breed aanbod.
 
Ik ben aan het rond kijken naar opties ipv de KLS.

Zo kwam ik bij de NLS terecht en ga daar binnenkort langs voor een open dag.
Ik las in een post over de LLS dat de KLM de KLS en NLS op een redelijkgelijkwaardig niveau schat. Wat vinden jullie daar precies van.

Is de NLS een hele goede optie?

Ik kwam op www.pilotinfo.nl de opleiding van AIS tegen, gelegen op lelystad. Zijn daar mensen bekend mee. Ik begreep van de man aan de telefoon dat hun instructeurs de theorie op Stella geven.

alvast bedankt voor de reacties!

groeten Sander

ik ga ook de open dag bezoeken, aanstande zaterdag 10:30 uur .


greetz,
 
Ziet u dan! Ben er ook maar het begint toch om 10:45 met koffie en cake?
Ga er nog even heen om ook even me paps de info te laten horen. ;)
 
Even van horen zeggen (persoonlijk van ex instructors dus), maar de kwaliteit van de NLS is behoorlijk gedaald. Echt goede instructors moeilijk te vinden, verhuizing naar Portugal is een foute stap geweest naar mijn mening. Ik waarschuw alleen, don´t shoot the messenger. Ik geef alleen maar de mening van meerdere instructors weer...

succes
gr
C
 
MVVL betaald Martinair om de naam te mogen gebruiken, verder geen enkele connectie, KLS onslaat zijn eigen directeur...doen ze niet omdat het zo goed gaat, DFA..daarvan komen weinige aan de bak, Stella..tja..

Zo kan je bij elke vliegschool wel iets bedenken. Een NLSers die net uit Portugal terug is en nu voor zijn MCC bezig is, hoor ik anders niet enorm klagen. Daarnaast hoor je altijd de mensen met problemen het hards klagen, diegene die tevreden zijn, hoor je amper (iets wat bij alles geldt).
 
Heb toch ook het tegendeel gehoord, over NLS/Stella ab initio's die net dat ene extra hebben wat KLSers missen.

Het blijft vooral veel geruchtenwerk in mijn ogen..misschien leuk voor een Prive of weekend.
 
Ik heb dus gehoord (is dus een gerucht) dat er bij KLC 4 nls-ers tijdens hun type- of lijntraining ontslagen zijn + nog 2 bij mainline, en voorlopig niet door willen met NLS ab initio's, heb het niet uit de eerste hand dus zijn geruchten, verder zijn er een hoop niet aangenomen na de bridgecourse. En bij KLM hebben ze geen mannen van stella, dus die kunnen dat beetje extra niet brengen, weet niet bij welke maatschappij ze die vergelijking wel kunnen maken, Trans misschien?, maar daar zitten ook geen ladingen KLS-ers. Heb ook gehoord dat KLM wel erg blij schijnt te zijn met de martinair en EPST mannen/vrouwen.
 
6 A.I.'s??? Dat is volgens mij al bijna de helft van de A.I's die bij de KLM zijn aangenomen!

Ik hoorde wel van een linecheck captain dat ''enkele'' NLS A.I's hun linetraining bij KLC niet hebben gehaald.
 
Nog even betreft AIS: Kwaliteit staat niet ter diskussie, die is prima, hoge slagingspercentages. Verder goede ervaringen met de jongens. Mooie kisten en in november een mooie spiksplinternieuwe sim. Ga eens kijken/praten zou ik zeggen.

groet
C
ps. nee ik krijg geen provisie ! ;)
 
Ben net aangenomen bij de AIS. Ik heb altijd een goed gevoel gehad bij deze opleiding door de platte organisatie en, in mijn ogen no-nonsense-aanpak. Ik heb iig weinig ervaringen met andere scholen, naast de opendagen uiteraard, maar soms moet je na alle achtergrond onderzoeken te hebben gedaan ook op je instinct afgaan. Ik heb genoten van het hele traject en kan niet wachten om te beginnen in de zomer aan de opleiding om mijn ATPL te halen.

Trouwens, hun vloot, voornamelijk Socata's tb-9 en tb-10's, vliegen zeer gemoedelijk! Kosten weinig moeite om gecoordineerd te houden voor een aspirant vlieger en maakt het VFR vliegen zeer ontspannend.
 
Oke bedankt voor je gemoedelijke informatie wat betreft het gecoordineerd houden van de tb-9's en tb-10's.
 
Zoals dat bij velen het geval is denk ik.

Ben ik benieuwd naar je 1 en 2 maar ik zal wel niet bij de "velen" horen dan...

Jongens moeten we elke 2 weken hetzelfde topic openen over mijn school is beter dannnnnnnnn? Wordt er een beetje ziek van hoeveel mensen er wel niet bij de KLM zijn aangenomen en het kamerdebat in de wandelgangen waar blijkbaar de complete jaarvergadering wordt gehouden!
 
1 kls
2 martinair fa
3nls

Maar dit moet iedereen maar voor zichzelf bepalen, het gaat erom (en ik ben de 10000000000000000000ste die dit zegt) of de school bij JOU past.

ps: Het kan een 0 schelen
 
Last edited:
Back
Top