Het alles wat slecht is aan Ryanair topic.

Status
Not open for further replies.
Oh, geloof me, in maart kom ik wel weer een borrel drinken in STN en dan zal ik met alle plezier persoonlijk de discussie aangaan. Ik zit hier niet te galbakken, ik vind alleen de keiharde leugens en halve waarheden die hier worden verteld, inmiddels lachwekkend worden. Of ben je het soms ook met Overload eens dat jullie vakbond word tegengehouden door het personeel zelf en dat inmiddels vele KLMers hun baan hebben opgezegd om voor Ryanair te gaan vliegen...

Volgens mij heet dit topic trouwens ook: het alles wat SLECHT is aan Ryanair. Door Overload zelf bedacht...

En voor wat bertreft mijn alias..die heb ik al ruim 6 jaar en bovendien verschuil ik me er niet achter. Volgens mij ben jij degene die er al vele heeft versleten...
 
Vraag ik het nog een keer dan. Waarom denk jij dat er geen vakbond is? Er is toch echt een stemming over geweest toen ik net begon en in dit voorjaar heeft een grote groep mensen hard gewerkt om BALPA binnen te krijgen, maar er was geen interesse voor helaas.
Ryanair heeft aangegeven dat we het zelf maar moeten weten en dat ze best met een vakbond willen praten als de vliegers dat graag willen, maar dat, dat niet zo'n goede oplossing is voor een bedrijf als Ryanair aangezien er meer, sneller bereikt kan worden door directe onderhandelingen met de ERC's. Dat vinden de meeste piloten ook en daarom is er (helaas) geen vakbond gekomen.
 
Hoe kan er nou een grote groep mensen aan een vakbond werken terwijl er geen grote groep mensen is dan? Apart!
 
Lees nou je post nog een keer en re-post hem dan wat duidelijker geformuleerd, dan kan ik antwoord geven op je vraag en je verder helpen. Nu begrijp ik niet wat er staat.
 
Wat denk ik ook wel belangrijk is bij Ryanair is waar je je base hebt. Dublin of Stansted is een heel andere werkomgeving als Weeze of Pisa. En ik zou persoonlijk niet graag in DUB of STN willen zitten.

Zit nu nog in het zuiden van Europa en vind het daar best relaxed en niet te vergelijken met bases als Dublin of Stansted waar het veel drukker en chaotischer is, zeker als ik hoor van mensen die daar werken. Zelfde procedures, zelfde contract - maar verder bijna een heel ander bedrijf. Verhuis binnenkort overigens naar een andere base wat dichter bij "huis" :)
 
"een grote groep mensen hard gewerkt om BALPA binnen te krijgen, maar er was geen interesse voor helaas."

Voor de komma: Een grote groep mensen heeft interesse om BALPA binnen te krijgen.
Na de komma: Er was geen animo voor BALPA.
 
"een grote groep mensen hard gewerkt om BALPA binnen te krijgen, maar er was geen interesse voor helaas."

Voor de komma: Een grote groep mensen heeft interesse om BALPA binnen te krijgen.
Na de komma: Er was geen animo voor BALPA.

Dat is wel heel erg flauw. Ryanair is een groot bedrijf en het kan best dat een grote groep mensen Balpa heeft proberen binnen te krijgen maar er toch een meerderheid heeft tegen gestemd.

gr
Eelco
 
Een grote groep staat dan toch gewoon in verhouding met de grootte van het bedrijf?

Als een club van 100 piloten iets probeert te doen dan is dat m.i. een grote groep. Maar het zijn er te weinig om een meerderheid te zijn.

Wat was het doel van je post? Mischienwordt het dan duidelijker wat je bedoelt.

Groeten,
Eelco
 
Last edited:
Ik hoorde laatst bij de wandelgangen van CAE dat Eindhoven onvermijdelijk toch een base wordt? Of zit ik er nu helemaal naast...:1855:

Naar mijn weten is Ryanair wel geinterreseerd in Eindhoven als basis, maar zijn op het moment de openingstijden en de mogelijke eco-tax een probleem.
 
Als een club van 100 piloten iets probeert te doen dan is dat m.i. een grote groep. Maar het zijn er maar te weinig om een meerderheid te zijn.

Wat was het doel van je post? Mischienwordt het dan duidelijker wat je bedoelt.

Groeten,
Eelco

Mijn doel is mijn verbazing uiten over de gestelde beweringen van Overload in zijn post aangaande de klaarblijkelijke noninteresse voor een vakbond.
 
Mijn doel is mijn verbazing uiten over de gestelde beweringen van Overload in zijn post aangaande de klaarblijkelijke noninteresse voor een vakbond.

Ga jij dan maar eens in een bestuur zitten en iets organiseren, dan kom je erachter dat ondanks interesse en heel veel inspanning er wellicht niets van de grond komt :duh:
 
Mijn doel is mijn verbazing uiten over de gestelde beweringen van Overload in zijn post aangaande de klaarblijkelijke noninteresse voor een vakbond.

Mensen klagen graag en het is gemakkelijk roepen dat het allemaalzo slecht is en je een vakbond wil maar als het uiteindelijk puntje bij paaltje komt haken veel mensen af.

Deels omdat ze bang zijn voor hun carriere, deels omdat ze geen zin hebben om er tijd in te steken of whatever motivatie mensen hebben om af te haken. Maar zo verbazingswekkend vind ik het niet.

Mischien heeft het te maken met dat Overload het zegt en het Ryanair betreft? Ik heb het vermoeden dat als het KLM betreft er anders gereageerd zou worden.

Groeten,
Eelco
 
...wacht even mannen, ik ga even nieuwe popcorn halen en een re-fill voor mijn Cola....volg deze discussie al een tijdje met veel plezier...... :) :) :)

Ok, ik zit weer..... thanks! Ga verder.....


:biertje:
 
Ga jij dan maar eens in een bestuur zitten en iets organiseren, dan kom je erachter dat ondanks interesse en heel veel inspanning er wellicht niets van de grond komt :duh:

Voor iemand die altijd het hardst weet te roepen dat een ander nog maar eens moet gaan lezen ben je er zelf wel snel bij zeg - Ik heb nooit beweert dat er geen ondanks interesse niks van de grond is gekomen. Wat ik wel zeg is dat je in 1 post onmogelijk kan zeggen dat er zowel "niemand" als "een grote groep mensen" interesse tonen voor iets. Dit is namelijk het taalkundig equivalent van 1=2.

Ik wacht met smart (en een bakkie popcorn + cola) tot je weer op je strepen gaat staan (predictable!).
 
Ik denk dat ik wel weet waar de noninteresse vandaan komt...


MEMO from Ryanair Management to all Ryanair pilots

It appears that BALPA – the people who charge you money for doing nothing – are back. No surprise there. Having failed to win union recognition in Ryanair last time, they will be looking for another ballot this time, so that they can charge Ryanair pilots 1% of your salary each year in order to deliver you … nothing. Let me make Ryanair’s position on BALPA perfectly clear as follows;

1. We have no objection to any Ryanair pilot joining BALPA, the Taliban, the Monster Raving Loonies or indeed the Moonies. Each individual is perfectly free to join whatever organization he/she so chooses.

2. BALPA in return for your membership will charge you 1% of your total salary, a sum that will amount to up to £1,000 – yes £1,000 – each year. If you want to waste £1,000, we recommend fast women, slow horses or even greyhound racing, at least you’ll have a few minutes of fun, which is more than you’ll have with BALPA.

3. Where Ryanair will have a problem is when BALPA will try to use your membership to force union recognition into this airline. NOW THIS WILL COST YOU EVEN MORE MONEY. If union recognition is forced upon Ryanair at Stansted base, it will have the following repercussions;

a. The rates of future pay increases will be reduced to the BALPA rates of pay increase – in other words there won’t be any (just ask BALPA members in GB Airways, Easyjet, BMibaby), take your pick.
b. There won’t be any more favorable share option schemes for Stansted pilots.
c. There won’t be any further promotions or base transfers at Stansted as the base will be frozen. If you are a First Officer, kiss that promotion and pay increase goodbye.


4. This is just the start, because all BALPA will do is get you the BALPA rates (which are lousy) and the BALPA pay increases (which are non existent). If anyone needs advise on what BALPA can really do for you, just talk to the KLM/BUZZ or more recently the Duo pilots. Why not talk to the Easyjet pilots who have now had BALPA for 3 years and nothing to show for it except job applications to non BALPA Ryanair.

“What is the alternative.” The alternative, and sensible course for all Ryanair’s pilots is to continue as you have before, being members of whatever organizations you so choose, but continuing to negotiate directly with the airline through the ERC structure to improve your pay and conditions. Over the past four years this has seen your basic pay increase by 12%, your sector pay increase (upfront) by 12%, a continuous stream of promotions and base transfers and substantial share option participation. In addition Ryanair’s pilots have negotiated the best rostering arrangements in the industry and continue to enjoy operating the newest aircraft.

If you look at what BALPA has done for your colleagues in other UK airlines in recent years, you will see that BALPA promises a lot, but delivers nothing. For the last 3 years they have had recognition in Easyjet, and what pay increases they got, have lagged behind Ryanair, their rostering is a mess, their flight pay is less than half that of Ryanair, their total pay packages are less than Ryanair and there is still a steady influx of Easyjet pilot applications to Ryanair bases.

“But BALPA will prevent any further changes in my terms and conditions”. No they won’t. There is a mistaken view that Ryanair recently changed the 5 year pay deal. We didn’t. The terms of the pay deal allowed for it to be reviewed and altered after 3 years in exceptional circumstances. Believe me we presently live in exceptional circumstances. Take the following examples;

- Swiss and SAS have confirmed that they expect to lose money for another year or two, that’s if they are still in business.
- Alitalia has recently been bailed out for the third time by the Italian Government.
- SAS having let go 150 pilots last year and announced a restructuring package in late March that included pilot pay cuts (YES CUTS).
- SAS disclosed that its fares/yields fell by an unprecedented 17% in one month alone.
- Easyjet have issued two profit warnings in the last 3 months and their shares closed recently at £1.54p, less than half of the £3.89p peak of earlier this year.
- Easyjet warned that it expects “unprofitable and unrealistic pricing by airlines across all sectors of the European industry to continue”.

Despite this awful backdrop, Ryanair recently implemented another 3% basic pay rise for all staff including pilots. This is the only 3% pay increase in the Irish or British airline industry this year so far. Furthermore there is another tranche of share options on the way with the benefit of the current depressed share price. Yes, you lost some minor benefits including doing your medical on a day off, free teas and coffees, free uniforms, etc. All of these are worth less than your basic pay increase. These losses are pretty small compared to the job losses made among pilot numbers in SAS and more recently Duo, Jet Magic and others. 24 European airlines went bust in the last 18 months while you were getting pay increases, promotions and share options (see attached). Neither Ryanair nor BALPA can do anything about the awful world out there. BALPA promises much, but delivers nothing. Ryanair promises little, but delivers a lot.

Please do not be persuaded by the false promises of BALPA, who have repeatedly shown in other airlines that they are hopelessly ineffectual to improve pay or conditions, particularly when the pay and conditions in the only airline BALPA don’t have recognition in – namely Ryanair – are better than in the other big UK low fare airline (Easyjet), where BALPA have been recognized for 3 years now.

Finally, I would like to thank you all for your hard work and support in making Ryanair the best operation for safety and punctuality in Europe over the last 18 months. Thank you again for your support.

Best regards.
____________
Warwick Brady
 
Twee antwoorden:
a. Ga jij maar met een bakkie popcorn zitten Fly, want zonder baan heb je vast wel tijd genoeg....ik heb een voorspoedige en bevalt me prima! Lezen kan ik wel, maar formuleer eerst jouw zinnen correct want ik snap werkelijk geen bal van wat je zegt. Gelderen heeft tenminste door waar het over gaat! (want die kan lezen)
b. At 180: Die brieven zijn niets nieuws want idd RYR houdt wel een beetje van propaganda....vaak ook nog eens zo smoezelig dat je er eng van wordt....En dat heb ik nooit anders gesuggereerd....er zijn zaken waar je niet eens mee kan zijn....maar dat is in RYR zo verschrikkelijk doorzichtig met dergelijke brieven.....Geheel on-topic hoor, want dat vind ik persoonlijk een van de SLECHTE zaken aan RYR.....Maar wacht even! Dit is zo gedateerd dat het gedrukt staat! Warwick Brady heeft de company reeds in medio 2005 verlaten.....hmmmm

Ik heb er ook maar eentje ingeschonken! Zo'n lekkere gele uit Groenloo!
 
@Onassis; Eerlijk is eerlijk, deze mail is inderdaad van rond 2005. Echter zitten MOL, DOB en EW nog steeds in hetzelfde management als toen en houden er nog steeds dezelfde filosofie tav vakbonden er op na.


Nog een paar beweringen waar Overload de waarheid stelselmatig verdraaid en de zaken mooier maakt dan ze zijn..

Zo'n € 180.000 (STG 125000) voor een senior captain, maar dat gaat jaarlijks omhoog, zonder bovenlimiet. + final salary pensioen(!) + uniform en medical vergoeding + share options van zo'n € 100.000 per vijf jaar, dus gemiddeld zo'n 20.000 per jaar. (over de laatste vijf jaar dan...)
Zeg ongeveer € 200.000,- alles bij elkaar. Je moet wel minimaal een jaar of zes in dienst zijn voor je daaraan zit. En je moet voor een bepaalde datum in dienst zijn gekomen voor het final salary pensioen, als je nu begint krijg je een gewoon pensioen van 10%, belegd volgens een strategie die je zelf kiest.


Dat van die nieuwe contracten is dus alvast niet waar. Een kleine groep mensen in DUB heeft een speciale deal, waarbij ze minder basic krijgen in ruil voor een aantal andere dingen en daar is een goede reden voor die ik hier niet kan noemen en dat hebben ze (als groep) zelf met het bedrijf onderhandeld.
Een captain nu krijgt gewoon net zo veel als een captain drie jaar geleden.
er schijnt hier een beetje het idee te heersen dat Ryanair zomaar zou kunnen zeggen 'en nu gaan we jullie minder betalen' ofzo. Zo werkt het natuurlijk niet in Europa.


Attn: All Pilots
From: Peter Bellew
Date: 27th November 2006
Re: Captain’s Positions in Dublin

Dear Ladies/Gents,

As our half year results demonstrate, staff costs (+36%) are rising at a much faster rate than our passenger growth (+23%). This was largely due to the disproportionate number of pilots in this year’s recruitment, and reflects the fact that pilot pay is significantly higher than average salaries across the company. We therefore need to tightly control pilot costs going forward.

From 1st January 2007 our basic rate of pay for new Captains at Dublin will be €66K pa, which, in addition to Dublin sector pay, equates to a gross total of approximately €110,000 similar to most of our other Euro bases.Any Captains who are considering a transfer to Dublin, and who wish to avail of the current Captain’s basic rate in Dublin (€70K) should therefore make an application prior to 7th December next in order to secure the current Captain’s pay rate at Dublin (if your application is accepted).
Captains who have successfully applied for a Dublin position before 7th December who have signed the training bond and have been accepted for Command training prior to 31st December will continue to be paid at the current Dublin Captain’s rate if they successfully complete their training and are appointed to the Dublin base following 1st January 2007. Any new Captains in Dublin after that date will start at the new €66K pa basic rate.

May I therefore urge any pilot wishing to avail of a command position in Dublin to take this opportunity and apply now, prior to December 7th.

Best wishes
Peter Bellew
General Manager-Flight Operations


Een bericht van een jaar oud maar het laat zien dat Ryanair prima in staat is om minder te gaan betalen als zij dat nodig achten. Welliswaar voor nieuwe captains, maar de boodschap is helder. Bovendien geeft PB zelf toe dat het gemiddelde BRUTO salaris voor Euro-bases +/- 110.000 EUR is..dat zijn hele andere getallen dan Overload ons voorschoteld. Ik neem aan dat de salarissen het afgelopen jaar niet met 10duizenden euros zijn gestegen. Dat het salaris in de UK hoger zijn is helder, maar daar is het leven een stuk duurder. Bovendien is de pond het afgelopen jaar flink gedaald tov de Euro.

Kom op Overload, wees sportief en stop met het verdraaien van feiten en waarheden. Jij hebt zelf deze topic gestart en dan vraag je er gewoon om. Als je positieve dingen over Ryanair wil horen dan start je gewoon een nieuw topic "Het alles wat goed is aan Ryanair" Dan zal ik de eerste zijn die reageert..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top