Beste school ?

Lekker naar het buitenland gaan. Betere kwaliteit voor de helft van de prijs. Oh ja, en nog met baangarantie af en toe ook...
 
je zou kunnen vragen waarom diegene die school heeft gekozen, maar niet de beste.

Honeywell heeft gelijk.... Je keuze zal gebaseerd zijn op een aantal factoren.

Factor 1 - Hoe is je financiele situatie? Als je zelf genoeg geld hebt of je ouder kunnen/willen borg staan voor een lening dan kan je alle kanten op. Heb je die luxe niet dan moet je voor een school met garantiefonds kiezen (KLS, NLS).

Factor 2 - Bij welke school word je aangenomen. De keuring verschilt nl. per school. Als je bent afgewezen bij de DFA kan je het bijv. nog steeds proberen bij EPST. Uitzondering hierop is natuurlijk je Medical... Medisch afgekeurd = einde droom.

Factor 3 - Welke school spreekt je aan... Ga er langs kijk eens rond en stel lastige vragen.

Zelf heb ik bijvoorbeeld voor de DFA gekozen om de volgende redenen (o.a.):
1. De school en de manier van opleiden spreken me aan.
2. Kleine school waar met veel begeleiding.
3. Vliegen en theorie worden direct gecombineerd (i.p.v. eerst theorie en daarna pas vliegen).
4. Geen periode in bijv. de VS of Portugal. (Logistiek voor mij aantrekkelijk).

Maar dit waren voor mij persoonlijk belangrijke factoren, is zeker geen kwaliteit oordeel.

Hoop dat je er iets aan hebt.
 
Ik denk dat er een veel belangrijkere factor is dan die jij noemt mollemaster.


BIJ WELKE SCHOOL HEB IK DE MEESTE KANS OP EEN BAAN?
 
Ik denk dat er een veel belangrijkere factor is dan die jij noemt mollemaster.


BIJ WELKE SCHOOL HEB IK DE MEESTE KANS OP EEN BAAN?

Ja, da's waar...

Natuurlijk heb je bij sommige scholen beter ingangen dan bij andere, maar ik denk dat je beter kunt vragen wat het slagingspercentage is... Zonder papiertje heb je immers geen baan.

Maar om hier zekerheid over te krijgen zou je een poll moeten houden:

Welke opleiding heb je gedaan en heb je een baan....
 
Vergeet ook de modulaire opleidingen niet die door veel scholen gegeven worden, bijvoorbeeld Seppe Air Service. Of kijk eens naar onze buurlanden Belgie en Duitsland, daar hebben ze ook vliegscholen ;)
 
Ja, da's waar...

Natuurlijk heb je bij sommige scholen beter ingangen dan bij andere, maar ik denk dat je beter kunt vragen wat het slagingspercentage is... Zonder papiertje heb je immers geen baan.

Maar om hier zekerheid over te krijgen zou je een poll moeten houden:

Welke opleiding heb je gedaan en heb je een baan....

Spott on!
 
Spott on!

Dus niet. Als je hier een poll gaat plaatsen krijg je automatisch een vertekend beeld. Veel mensen die de opleiding niet door zijn gekomen zullen hier niet aan meedoen, sterker nog, willen waarschijnlijk nooit meer met vliegen te maken hebben. Daarnaast levert de ene school grotere aantallen af dan de andere en heb je geen idee wat het percentage studenten is per school die hier op Airwork rondwaren. Een poll is leuk voor eigen vermaak, maar levert geen betrouwbare info op.
 
Ook weer waar...

Dus dan moeten we een bijna afgestudeerde HBO'er opzoeken die opzoek is naar een leuk onderwerp voor een eindscriptie... :)
 
Dus niet. Als je hier een poll gaat plaatsen krijg je automatisch een vertekend beeld. Veel mensen die de opleiding niet door zijn gekomen zullen hier niet aan meedoen, sterker nog, willen waarschijnlijk nooit meer met vliegen te maken hebben. Daarnaast levert de ene school grotere aantallen af dan de andere en heb je geen idee wat het percentage studenten is per school die hier op Airwork rondwaren. Een poll is leuk voor eigen vermaak, maar levert geen betrouwbare info op.


Da's ook weer waar. Een zuiver beeld zal je toch niet kunnen krijgen. Maar ik vind het altijd wel leuk om wat statistiekjes te zien. Zeker op dit soort gebieden. Wel jammer inderdaad dat ze flink scheef getrokken kunnen worden door mensen die hun 'woede' dan op zo'n poll uitlaten.

Dan toch maar dat scriptie idee doen...? :rt:
 
We krijgen weliswaar een vertekend beeld, maar ik zou het toch wel leuk vinden om zo'n poll te zien... Voelt iemand zich al geroepen?
 
Grote kans dat een scriptie van een afstudeerder ook een enorm vertekend beeld geeft hoor...
 
Back
Top