Vliegvakantie Californie September 2007

Flying in the USA 2007

Flying in the USA 2007

Flying in the USA 2007 is een groot succes geworden, zie voor de belevenissen http://www.wingsofholland.nl/usa. Wij kunnen derhalve iedereen aanraden om zo iets dergelijks eens te ondernemen. Het zijn telkensmaal weer nieuwe ervaringen die je op doet die wellicht ooit eens van pas kunnen komen.

Ons intiele bericht c.q. oproep voor een reisgezel is achteraf gezien overbodig geweest. Door het klimaat en de hoogtes komen de diverse welbekende restricties om de hoek kijken. Met 2 POB was het dan ook prettig om te beschikken over een full opgetopte kist en alle bagage voor handen.

Gaarne neem ik van de gelegenheid gebruik om iedereen te bedanken die gereageerd heeft op onze oproep en/of is gekomen met informatie. Eea is zeker nuttig geweest.

Greetz & Take Care,

Ferdinand & Jeroen :rt:
 
Wie gaat er mee vliegen in de USA in 2008?

Wie gaat er mee vliegen in de USA in 2008?

Aangezien we best veel positieve reacties hebben gekregen op onze oproep op airwork.nl vorige maand voor een derde piloot voor onze reeds gemaakte trip naar Amerika dit jaar, heb ik het idee opgevat om te kijken of er animo bestaat onder de Nederlandse en Belgische (Privat) Pilots om in augustus 2008 een groeps-vliegvankatie te organiseren naar Amerika.

Te denken valt aan een reis van 15 dagen waarbij er ongeveer 10 dagen gevlogen wordt door Florida, South Carolina, Tennessee, Georgia, Alabama en Mississippi. Aangezien er best wel wat voorbereiding aan zit zou ik graag van geïnteresseerden a.s.a.p. horen of ze mee zouden willen. Het is puur om de reacties te peilen, dus je aanmelden is geheel vrijblijvend!

Ik had het volgende in gedachten:

- Een groep van max 15 personen, wat betekent dat er dan 5 vliegtuigen dienen te worden gehuurd.
- Per kist minimaal 2 vliegers, er zouden dus ook gewoon een aantal passagiers mee kunnen.
- Elke dag overnachten in een andere stad of dorp, wellicht een rustdag op een zeer mooie plek (Key West?)
- Per dag een van te voren bekende eindbestemming, maar je bepaald zelf hoe je daar heen vliegt. We hoeven dus niet perse in formatie te vliegen (mag wel natuurlijk ;-)
- Minimaal 3 uur vliegen per dag (is ook de eis van de meeste verhuurbedrijven)
- Je hebt liefst wel enige uren vliegervaring op een single engine Cessna of Piper. (is het makkelijkst te huren namelijk)

Plan is om daar een "MiniVan" te regelen met Nederlandse chauffeur (een vriend van mij) die met ons mee rijdt om ons van de vliegvelden naar de hotels te brengen (en visa versa) en ook om op de lokaties vervoer te hebben om wat te bekijken. Ook neemt de Van een groot deel van onze bagage mee waardoor de Weight & Balance wat gunstiger wordt en je niet zo hoeft te sjouwen met je bagage.

Amerikaans brevet:

Indien je een Nederlands PPL brevet hebt is het vrij éénvoudig om een gelijkstelling te krijgen voor het Amerikaanse FAA brevet. Dit brevet heb je nodig anders mag je niet vliegen in Amerika. Wel dient de aanvraag voor dit brevet minimaal 3 maanden voor je bezoek aan de VS te zijn ingediend. Ik heb deze procedure al een keer doorlopen en kan jullie precies vertellen welke formulieren en procedures er gevolgd moeten worden. Ter plaatse bij de FAA is het dan slechts een administratieve questie en binnen een uur heb je je Amerikaanse brevet op zak. Wel zal een instructeur van een vliegschool je vliegkunsten nog even moeten controleren (is gewoon een Check). Deze tekent de check af op het formulier van de FAA en klaar ben je. Door deze check te doen bij het verhuurbedrijf waar we ook de kisten huren ben je in één keer klaar.

De kosten: Slechts € 150,- p.p. per dag

Ik heb eens zitten bellen met Amerika en kan jullie een 15 daagse reis aanbieden voor het bedrag van slechts € 150.- p.p per dag!

Hier is dan bij inbegrepen:

- Alle hotelovernachtingen
- Vervoer per eigen Minibus naar kantoor van de FAA voor ophalen FAA Brevet
- Groundschool en Checkout door vliegschool - is incl. vliegtuighuur voor een uur
- 10 uur vliegen als PIC p.p. (totaal hang je zo'n 30 uur in de lucht bij3 piloten per kist)
- Alle transfers van de vliegvelden naar de hotels en visa versa met eigen Minibus. Je bagage staat 's avonds al in je hotekamer als je aankomt.
- Alle vervoer ter plaatse op de bestemmingen naar winkels, restaurants, bezienswaardigheden e.d.
- Begeleiding en hulp tijdens de hele reis.

Wat is er niet in de prijs inbegrepen:

- Retourvliegticket Amsterdam - Florida (Orlando of Miami) - € 550 (hier ben ik nog over aan het onderhandelen, wellicht dat ik hier een goede prijs voor kan krijgen bij 15 deelnemers)
- Reis- en annuleringsverzekering
- Eten en drinken - Ontbijt zit meestal bij hotelovernachting in maar stelt meestal niet zoveel voor. Voor rond de $ 4 tot $ 6 heb je bij SubWay een aardig broodje met melk, thee of koffie. - Lunch: kun je zo gek maken als je zelf wilt. Diner: Een redelijke normale maaltijd incl. drinken heb je al vanaf $ 10.

Landings- en/of afhandelingsgelden - kennen ze niet, is altijd gratis!!!

(Bovengenoemde prijzen kunnen onderhevig zijn aan de dollarkoers en zijn zodoende onder enig voorbehoud)

Uiteraard kunnen jullie zelf bepalen of je meer uren wil vliegen dan de verplicht gestelde 3 uur per dag door bijvoorbeeld een andere route te nemen naar de eindbestemming van die dag. Deze uren zullen dan worden berekend tegen het dan geldende uurtarief van de desbetreffende kist. Deze kosten dienen achteraf ter plaatse met het verhuurbedrijf te worden afgerekend. Hoe jullie de gevlogen (meer)uren onderling verrekenen mogen jullie zelf weten; Alle uren door drieën of ieder zijn eigen legs... Be creative! Uurtarief voor bijvoorbeeld een Cessna 172 SP ligt rond de € 87,-

Al met al denk ik dat dit een leuk idee is tegen een zeer interessante prijs voor als je eens wilt vliegen in het land van de Onbegrensde Mogelijkheden, "de USA". Aangezien ik redelijk veel ervaring heb opgedaan in Amerika in de afgelopen jaren kan ik iedereen helpen en zal ik de reis begeleiden, zowel in de voorbereiding als tijdens de vakantie zelf.

Het is een absolute tegekke ervaring het vliegen in de USA. Mocht je een goede indruk willen krijgen dan kun je onze resiverslagen lezen van 2006 en 2007 hier op de website van GApilot.

Wanneer het je tegek lijkt om mee te gaan of gewoon meer informatie wenst kun je dit aangeven door een mailtje te sturen naar: info@jetstreamaviation.nl

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
Jeroen
 
Last edited:
Wel zal een instructeur van een vliegschool je vliegkunsten nog even moeten controleren (is gewoon een Check).
:duh:


"no person may act as pilot in command unless he or she has completed a flight review within the preceding twenty four months"

Kortom, vooraleer je de privileges van je FAA gelijkstelling (FAR §61.75 certificate) wilt gebruiken, zal je een Flight Review (FAR §61.56) moeten voltooien.

De Flight Review bestaat uit (verplicht) 1 uur vliegtraining en 1 uur grondtraining.

Deze tekent de check af op het formulier van de FAA en klaar ben je
:duh:

"The authorized instructor must also endorse the pilot's logbook certifying that the pilot has satisfactorily completed the flight review. A pilot's demonstration of competency in any aircraft satisfies the requirements for all other categories or classes of aircraft for which the pilot is rated."

DENK AAN RENTERS INSURANCE !!!!!!
 
Last edited:
DENK AAN RENTERS INSURANCE !!!!!!

Ik heb onlangs ergens een AOPA artikel gelezen (volgens mij in het Engelse PILOT) dat alle bestaande renters insurances in de USA buitenlanders uitsluiten. Je schijnt je als buitenlander niet te kunnen verzekeren.

Natuurlijk kan ik het artikel nu niet vinden, ik ga nog zoeken.
 
Je krijgt idd een flight review en al die andere zaken. Helemaal correct.

Ik heb het misschien wat kort opgeschreven, maar uiteindelijk steld het allemaal niet zoveel voor.

Wat betreft de verzekering: Het is/was totaal geen probleem om een verzekering te krijgen. Zat standaard al bij de huurprijs van de kist in. Zonder laten ze je niet eens vliegen.

In die AOPA Faq kan ik niets vinden over buitenlanders (of ik kijk niet goed?)
 
Kijk eens bij Avemco: goedkoop en goed!
Als de renters insurance bij de huur van de kist in zit: lees alsjeblieft de kleinie letters en het eigen risico goed na!

Je zal de eerste niet zijn....
 
Kijk eens bij Avemco: goedkoop en goed!
Als de renters insurance bij de huur van de kist in zit: lees alsjeblieft de kleinie letters en het eigen risico goed na!

Je zal de eerste niet zijn....

Hebben we ook gedaan. je kan het zelfs helemaal afkopen het eigen risico, wij hebben afgelopen jaar gekozen voor een eigen risico van $ 1000, dit was zeg maar de standaard verzekering die bij de huur in zat.

Maar i.d.d., je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn!
 
Ik heb ook zitten studeren op die AOPA voorwaarden. Ook ik kan niets vinden van een uitsluiting van "aliens" (grappige lui die Amerikanen). Ik heb het gelezen in de "Pilot" van een flink aantal maanden geleden. Daarin schrijft AOPA-UK's Martin Robinson dat het probleem van verzekeren in de USA nog steeds niet is opgelost. Wegens ruimtegebrek gooi ik tegenwoordig alle gelezen magazines weg, dus ik kan het helaas nergens meer vinden.
 
Ik denk dat je onderstaande bericht van 6th June 2007, 22:00 ......

Details in the current issue of General Aviation.

Basically AOPA UK and AOPA US have been unable to get the US Insurance Industry to cover non-US Citizens flying as PIC under the Renters Insurance Policies sold by FBO's. It's a long standing issue apparantly. They'll happily sell you the policy but if you're not a US Citizen it won't pay out.

bron
 
Ter info (NL):

Persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering voor vliegers

Als u niet zelf een verzekering voor het vliegtuig sluit, bent u afhankelijk van een verzekeringspolis die een ander al dan niet heeft afgesloten.

Het is voor u lang niet altijd mogelijk om zekerheid te hebben dat deze polis ook dekking biedt.

Mogelijk is er een premiebetalingsachterstand, is het toestel uitsluitend voor grondschade verzekerd, voldoet u niet aan de omschrijving van de door de verzekeraar toegestane piloten, of verleent de polis om andere redenen geen dekking.

Om te voorkomen dat uw aansprakelijkheid bij schade niet verzekerd blijkt te zijn, kunt u ervoor kiezen om zelf een secundaire aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.

Een dergelijke verzekering kan worden gesloten door een privé vlieger en door luchtvaartbedrijven, voor zover zij toestellen van derden inzetten.

Deze verzekering biedt geen dekking voor schade aan het vliegtuig zelf.

bron
 
Hi... er zijn momenteel 8 personen die serieus wel mee willen, waaronder jij zelf. Daarnaast zijn er nog een aantal die het nog niet helemaal weten. M.a.w. het gaat de goede kant op!

Mocht je zelf nog mensen kennen die mee zouden willen, laat ze weten van de plannen, wie weet!

Gr. jeroen
 
Binnenkort een update

Binnenkort een update

Vanwege drukke werkzaamheden heb ik helaas weinig tijd gehad om het e.e.a. up te daten. Zeer binnenkort zal ik het laatste nieuws mededelen... Nog heel even geduld!
 
Back
Top