Vliegvakantie Californie September 2007

ferdiiii

New member
Begin september gaan wij voor 3 weken opnieuw naar de VS om daar te vliegen. Dit keer reizen we af naar San Francisco met de intentie om door Californie via Arizona, Nevade of Utah en Oregon te vliegen. Het vertrek uit Sacramento zal ongeveer 3 September zijn en de intentie is om ongeveer 14 dagen te touren. Per dag vliegen we ongeveer 3 uur waarbij we hier en daar onderweg stoppen voor sightseeing. In Las Vegas maken we in ieder geval een tussenstop van 1 dag. Een kist is reeds geboekt, een C172S met AP. Vanwege de afzegging van een medereiziger nodigen we eenieder die het leuk vind om mee te gaan hierbij uit. Vliegers betalen hun eigen gevlogen track, een passagier kan voor een nader te bepalen bedrag mee op dit avontuur. Eea is onder het moto 'the more the merrier', het moet vooral leuk en relaxed zijn/gaan. Heb je interesse laat het ons even weten. Kijk voor onze belevenissen van vorig jaar en nadere informatie op www.wingsofholland.nl/usa en voor d...& Jeroen :rt: [url]www.wingsofholland.nl/usa
www.gapilot.eu
 
Last edited:
Mannen,

Wat een mooi plan. Ik zou willen dat ik tijd had (of dat ik die kon maken :) )! Veel plezier in ieder geval.
 
Dank je wel. Dare2dream, Life is sometimes all about priorities. Maar het is een leuk plan en we moeten natuurlijk zien wat het dit jaar zal worden. Er zal op de website, gelijk aan vorig jaar, een sectie komen van onze belevenissen welke bijna dagelijks wordt bijgewerkt. Een ieder die ideeen op wil doen of die adviezen heeft kan de website bezoeken: www.wingsofholland.nl/usa
 
Hoi Ferdi,

drie jaar geleden ongeveer dezelfde route gevlogen met mijn vriendin:

Hillsboro - Eugene - Redding - Benton Field - San Carlos (San Fransisco) - Santa Monica - (North) Las Vegas - Grand Canyon - Sedona - Double Eagle II (Albuquerque) - Colorado Springs - Rock Springs - Yellowstone - Burley Municipal - Baker City - Dallas Municipal - Back "home".

Ofwel: KHIO - KEUG - KRDD - 085 - KSQL - KSMO - KVGT - KGCN - KSEZ - KAEG - KCOS - KRKS - KWYS - KBYI - KBKE - KDLS - KHIO.

Ik zie dat jullie al een aardige trip in the sunshine state gemaakt hebben, dus ik neem aan dat je over vliegplanning en voorbereiding in de USA alles weet. Denk er wel aan dat kaarten een verschillende geldigheid hebben, en dat de kaart voor bijv. San Fran aan het begin van jereis geldig is maar aan het eind niet! Dit geld ook voor de Airport Guide, maar dit is minder belangrijk.

Persoonlijk denk ik dat met 4 man, in september, erg zwaar is voor langere reizen in September. Als je legs van 2 uur vliegt is het misschien te doen, maar ik zou toch eerst goed kijken of je dan niet te veel tussenstops moet maken.
Wij hebben er 3 weken over gedaan, met toch een erg druk schema. We zijn in Grand Canyon, YellowStone, Vegas en LA 2 dagen geweest.

Mijn doel was twee ledig: vakantie en vliegen. Dan wil je naast hetvliegen ook genoegtijd op de grond hebben. Vervoer van vliegveld naar plek van bestemming (bus, taxi etc) neemt altijd meer tijd in dan verwacht.

Grand Canyon is natuurlijk een echte aanrader. Sedona is ook erg mooi, leuk veld om de lunchen (chicken salade is een lust, ook voor het oog!)

Bedenk goed waar je de Rockies over wilt. Ter hoogte van Portland/Hillsoboro is een "gat" gecreerd door de Columbia???? rivier. Hier hangt echter vaak OVC op "500. Ik heb zelf een IFR instructor moeten ophalen ( auto huren, instructor halen, leuke ervaring maar kost weer veel tijd). Let ook op je ceiling/TO peformance met 4 man. GCN ligt op 6600 vt, alheowel het wel een baan van 9000 vt heeft.
Dead Valley heb ik overslagen ivm met density altitide (ja, ook al ligt het onder zee niveau!) Hmm, kijk nu op airnav en zie dat het een veld van 3000 vt. heeft. Hmm, moet toch kunnen? Ach ja, had toen pas een TT van 60 uur.....

Ik zou graag weer meegaan, maar helaas, andere prioriteiten.
Veel plezier, en voor vragen PM me gerust.
 
Hmm


Interessant.
Ik moet in september toch naar CA, dus zou (desnoods) een deel mee kunnen doen. Was ook van plan om een kist te huren. Heb ervaring rond KVGT (North Las Vegas Airport) en de kloofjes.

PM me maar...


WS
 
Dames

Dames

Het is mijn trieste plicht om u te waarschuwen dat niet alle amerikaanse dames beschikken over de afmetingen als de door ons afgebeelde dames op www.wingsofholland.nl/usa. Ondanks het feit dat op de website niet hierover wordt gerept kan het nimmer zo zijn dat wij hiervoor op enige wijze juridisch aansprakelijk kunnen worden gesteld. Het ontdekken van amerikaans schoon is derhalve geheel op uw eigen verantwoordelijkheid. Tevens willen wij u er op wijzen dat het meenemen van amerikaans schoon in uw prive vliegtuig in vele gevallen kan leiden tot het buiten de voorgeschreven envelop komen van uw W&B. U is gewaarschuwd om teleurstelling en/of ongelukken te voorkomen!!!

De website zal binnen afzienbare tijd reeds aangepast en voorbereid worden op uitbreiding. Zover het nu voor ogen ligt kunt u dan via een (automatische) doorkiezing nog steeds via www.wingsofholland.nl/usa van onze avonturen genieten. Tevens zal de mogelijkheid gecreerd worden om adviezen, tips en andere informatie achter te laten.

Cheers,

Ferdinand & Jeroen.
 
Europe-American Aviation op Napels

Europe-American Aviation op Napels

Zoals je wellicht heb kunnen lezen op de website: www.wingsofholland.nl/usa zijn we op Napels geland maar zijn we NIET langs geweest bij Europe-American Aviation :D

Aangezien WIJ niet van vage vragen en antwoorden houden derhalve:
1. Wat is Europe-American Aviation?
2. En waarom hadden we volgens jou daar langs moeten gaan?
3. En indien we langs waren geweest wat hadden we dan wel/niet moeten doen?

Groeten,

Ferdinand & Jeroen
 
Europe-American Aviation is een vliegschool in Naples; www.eaa-fly.com
Nederlandse Chef (V)Lieg Instructeur en ijzersterke koffie.
Dat zijn al twee redenen.
Je moet er haast wel langs zijn gelopen op weg van je kist naar de FBO , Naples Airport Authority.
Behalve uiterst rechts werken deze dames er:

The_Ladies_of_EAA.jpg


Dat is reden N# 3

Dit is reden N#4

DE_Sim_Cabin2.jpg



:grijns: :grijns: :grijns: :grijns:
 
Hi Ferdinand,

Nog minder dan 2 weekies... Can't wait!

Leuke reacties allemaal.
Zo te zien is er wel animo voor om in de states te gaan vliegen. Waarom organiseren we voor volgend jaar geen groepsreis?

Blue Skies!
Jeroen
 
Europe-American Aviation

Europe-American Aviation

Jeroen,

Klinkt goed. Volgend jaar weer naar Florida want dan wil ik naar Europe-American Aviation in Napels, zie reden nr.3. van Imo Apita (die Ellen DeGeneres werkt er overigens niet). Ziet er uit als een Topclub!! Daar moeten wij langs gekomen zijn!? Maar goed wij waren op dat moment al blij dat we veilig binnen waren gekomen met dat onweer ......

Maar ik heb er ook zin in! Dick van Leeuwen gaat mij vanavond nog informatie opsturen net betrekking tot de Westcoast, ik ben benieuwd.

By the way, heb jij het bericht van Chantal de Wit (Tally) gelezen met betrekking tot de geldigheidsduur van Class II Medical. Shoot me, ze hebben de geldigheidsduur verandert naar een periode van 5 jaar als je onder de 40 bent. Lucky you!!

Change Around :p:

Ferdinand
 
www.gapilot.eu versus www.wingsofholland.nl/usa

www.gapilot.eu versus www.wingsofholland.nl/usa

Jeroen heeft de website www.wingsofholland.nl/usa voorzien van een hoofdportaal www.gapilot.eu. Hierop kan eenieder die geinteresseerd is de selectie maken tussen de vliegavonturen van september 2006 en september 2007. Deze laatste staat binnen de GA-wereld nu bekend als 'The Return'. Wij wensen iedereen veel leesplezier en hopen dat er eea gewaardeerd wordt met adviezen en informatie die van belang kunnen zijn voor onze reis.

Cheers and take care,

Ferdinand & Jeroen :rt:
 
Behalen FAA brevet

Behalen FAA brevet

Via de FAA (www.faa.gov) kun je een aanvraag starten om op basis van je JAA-brevet een FAA brevet te behalen, trefwoord foreign license. Daar tref je een formulier aan wat moet worden ingevuld en ingediend. Na deze formshuffeling moet je ook nog een prof-check doen.

Groeten,

Ferdinand :rt:
www.wingsofholland.nl/usa
 
FBO hotties

FBO hotties

Wow jongens, klinkt gaaf. Ken het gebied goed en weet zeker dat jullie gaan genieten. Voor een goede preflight planning raad ik jullie aan even langs de volgende site te gaan. www.fbohotties.com
Voor nog meer goede verzorging tijdens de reis. Lijkt me essentieel voor een goede vluchtuitvoering.
Heb er zelf ook een aantal gepost.
Veel plezier en als ik de tijd had, zou ik zeker mee gaan, maar inderdaad....priorities.
 
Oh ja, kijk ook even in de missionstatement aan de linkerkant.
Zo hoort de luchtvaart te zijn. Elkaar helpen en niet afzeiken zoals sommigen onder ons doen.
 
FBO Babes

FBO Babes

Geachte Morning Glory,

Mijn inziens, en ik weet zeker dat Jeroen mij hierbij zal aansluiten, een ONMISBARE website om op adequate en verantwoordelijke wijze de vluchtvoorbereiding uit te voeren. Op dit moment ben ik nog geen betere website tegengekomen dan deze. Helaas moet ik daarbij constateren dat www.fbohotties.com onze eigen website www.wingsofholland.nl/usa enigszins in een schaduw zet. Maar goed ........ daar kan ik mij wel heel snel overheen zetten. :D

MMmmm, zie zojuist bij Jacksonville, FL. Jessi R staan, een erg leuke foto van haar maar in werkelijkheid is het geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. :D


Happy greetz,

Ferdinand :rt:
 
Back
Top