selfsponsored selectie Jetairfly (tui belgium)

skydiver

New member
Heren en dames,

weet iemand wat over de selectie en self sponsored TR van jetairfly (TUIfly) in belgie. Ik ben net gebeld om aan die selectie deel te nemen. de eerst dag is het een ochten met multiplechoice over theorie van het vliegen. maar weet iemand hoe moeilijk die test is? zijn het gewoon atpl vragen? en hoe het programma verder gaat? wat de TR kost en wat de kans is? alvast bedankt

skydiver
 
Hoi, heb een jaartje geleden ook meegedaan met selectie. Wat ik er nog van weet is dat je eerst een theorietest moet doen (multiple choice) en dat deze verdomd moeilijk was. De moeilijkste die ik tot heden heb gedaan. Misschien dat ze nu wat zijn versoepeld. Heb ook gehoord dat ze je tijdens de type perfect kunnen buiten zwieren wanneer je niet voldoet en dus je geld dan ook kwijt bent.

Hoedanook toch veel succes!!
 
Hoi, heb een jaartje geleden ook meegedaan met selectie. Wat ik er nog van weet is dat je eerst een theorietest moet doen (multiple choice) en dat deze verdomd moeilijk was. De moeilijkste die ik tot heden heb gedaan. Misschien dat ze nu wat zijn versoepeld. Heb ook gehoord dat ze je tijdens de type perfect kunnen buiten zwieren wanneer je niet voldoet en dus je geld dan ook kwijt bent.

Hoedanook toch veel succes!!

Leuke tent dan, dan zou ik toch op mijn hoofd krabben voor ik het zou doen!
 
Dat Jetair is zo ie zo een bende uitzuigers van t ergste soort.
Schandalige betalingen aan t vliegend personeel.
Maar goed, ik snap m, ergens binnen komen das ook belangrijk.
Succes
 
Is niet echt een keuze die voor mij persoonlijk voor de hand zou liggen.Hebben inderdaad niet echt een goede naam.Jedoch om aan de bak te komen is het misschien een alternatief.

Succes Umar
 
Jetairfly heeft geen 747!

wel doen ze inderdaad een zeer zwaar theorie examen, 100vragen en niet allemaal JAR, gevolgd door een zwaar interview (3 talig) met daarna een praktijktest op een single engine.

Daarboven verwachten ze VOORAF aan de TR te beginnen 34000 netto (28000 zonder taks) op tafel.
Ze bieden maximaal een jaarcontract en geen loon tijdens maanden TR.

Met de huidige markt gaan ze wel moeten inbinden want dit soort opoffering is niet meer nodig bij andere maatschappijen.
 
een zeer zwaar theorie examen, 100vragen en niet allemaal JAR, gevolgd door een zwaar interview (3 talig) met daarna een praktijktest op een single engine. Daarboven verwachten ze VOORAF aan de TR te beginnen 34000 netto (28000 zonder taks) op tafel.
Ze bieden maximaal een jaarcontract en geen loon tijdens maanden TR.

:haha::haha: :haha:
 
Sorry jongens, ik weet dat je op een gegeven moment desperate wordt voor een baan, maar dit slaat toch wel alles...:wegkwijt:
 
Het zou verboden moeten worden.. ! Nee, niet die autodrop maar dit soort uitmelkerij.

Te beginnen bij Trans met zn 65 euri solliciatie-kosten en hopelijk eindigen bij dit soort Jet Airflypraktijken.
Maar waarschijnlijk kunnen ze -wettelijk gezien- doen en laten wat ze willen.

Laat het iig weten als je dergelijke smeerpraktijken tegenkomt, dan hebben anderen er wellicht iets aan.
 
@ skydiver, ik weet dat je de selectie bij CTC inmiddels gehaald hebt. Het is een kwestie van tijd, voordat ze je bij een airline plaatsen.

Als ik in jouw positie zou zitten, zou ik iedere maatschappij waar ik mijn TQ moet betalen, vermijden. Je hebt toch de tijd nu je 'verzekerd' bent van een baan? Er MOET toch iets beters te vinden zijn dan dit, als je in je achterhoofd houdt, dat je alsnog via CTC aan de slag kan?
 
Crap Airlines/Crap Terms and Conditions

Crap Airlines/Crap Terms and Conditions

It's not like this happens exclusively in Belgium - plenty of examples in Holland.

Remember Air Holland Leasing?

Or how about the wonderful Exel Aviation Group?

No shortage of people who were willing to join both these companies - at any price!

No shortage of people who were willing to pay 45000 Euro for a Type Rating or sign a 10000 Euro bond for an Operator Conversion Course.

Ran into a former colleague recently. Despite working for a major carrier with fantastic terms and conditions he is unable to retire. Too many years of working with a crap pension means he will have to work in the contract market after he retires from his airline.

For all those people who think "The End justifies the Means" - you are in for a big surprise down the road. You can't retire on "Good Intentions".

Remember - what goes around comes around.
 
Back
Top