oefenen sensomotorische-aanlegtest

  • Thread starter Deleted member 3668
  • Start date
Sounds like a plan, ik denk dat je de goede beslissing maakt. Eerst HBO en dan nog eens proberen, paar jaartjes overheen laten gaan. Klinkt verstandig...


Mja, maar je hoort ook mensen die nu op de kma zitten die aanraden om asap het opnieuw te proberen. Omdat je dan altijd kan kijken of je er door heen komt, en gewoon ondertussen met HBO doorgaat. Ik denk dat ik binnenkort even naar het CML heenbel om te kijken hoevaak je de po1 nou precies mag doen. Vorige keer dat ik daar zat vroeg ze of het mijn 2e of 3e keer was, toen ik zei 2e zei ze oh mooi kan je het nog eens proberen. Maar ik meende dat je de po1 zovaak kon overdoen als je wil.... Tot dat je er doorheen bent natuurlijk zolang er maar een halfjaar tussenzit.

Silent-D:kerst:
 
Mja, maar je hoort ook mensen die nu op de kma zitten die aanraden om asap het opnieuw te proberen. Omdat je dan altijd kan kijken of je er door heen komt, en gewoon ondertussen met HBO doorgaat. Ik denk dat ik binnenkort even naar het CML heenbel om te kijken hoevaak je de po1 nou precies mag doen. Vorige keer dat ik daar zat vroeg ze of het mijn 2e of 3e keer was, toen ik zei 2e zei ze oh mooi kan je het nog eens proberen. Maar ik meende dat je de po1 zovaak kon overdoen als je wil.... Tot dat je er doorheen bent natuurlijk zolang er maar een halfjaar tussenzit.

Silent-D:kerst:

Als ik het me goed herinner is het wel eens tegen mij gezegd dat je de PO1 maar 3 keer mag proberen.
 
Ik moet PO1 nog doen maar ik heb een eigen oefening gemaakt. (staat trouwens ook bij PO1 post)

pak stuk of 20 vierkante blaadjes en zet in het midden van elk blaadje een stip.
om eerst even warm te draaien zet je alleen rechts links boven en onder een driehoekje neer, dan hoef je aleen met 1 voet tegelijk wat doen.
Als je dat onder de knie hebt zet je de driehoekjes in 1 van de hoeken van het vierkante blaadje, nu moet je met bijden voeten wat doen.(bijv 1 naar voren en de ander naar achter)

Uitleg:
leg een ronde kussen/stok/ iets anders rond onder je voeten zodat je kan hellen met je voeten(naar voren en naar achter knikken).
Pak een blaadje van de stapel en kijk waar het driehoekje staat. het is de bedoeling om die in gedachte naar de stip te brengen. bijv stip links boven= linker voet naar voor hellen en rechter voet naar achter. en dan steeds sneller de kaartjes pakken tot dat de bewegingen in het hoofd zitten! nu kan je je 110% concentreren op het balanceren.
mischien kan je een bord in je hand houden met een knikker erop ofzo :p daar heb ik nog niet aan gedacht maar je kent iig het voeten werk.

en voor de mensen die het Pro style willen: maak de tekeningen in paint (4 schuine 4 rechte) sla ze op en zet em in paint of een ander dia slide programma. kopieer de dias 100x zodat je even vooruit kan en laat de dias automatish lopen.

ik haalde het steeds door elkaar op het begin maar na een half uurtje dit doen dan gaan de bewegingen vrijwel automatish, dus als je pizza punt een hoek inschiet op je PO weet je gelijk de handelingen uit te voeren om hem weer centered te krijgen:)

ik hoop dat deze manier bruibaar is voor mensen die geen vliegsimulator huren zoals ik;)
 
Je kan ook gewoon een set tennisballen kopen en ga jongleren. Of een basketbal en ga ergens basketballen. Zo train je je coordinatie in je kleine hersenen. Dan kom je bij de keuring wel achter of je het in je hebt.:)
 
Het nadeel van sporten is dat je dan niet echt voet coordinatie leert. basketballen enzo kan iedereen wel (teminste mag ik hopen;))

en dat jongleren is tog een partijtje lastig! maar een vooreel als je word afgekeurd; ik kan iniedergeval nog clown worden:yeehaa::grijns:
 
Last edited:
Ik zeg dit omdat zweefvliegen de beste optie is, maar niet voor iedereen haalbaar is.. vandaar deze alternatieven. ;) Met zweefvliegen doe je kleppen, stick, voeten (je voetenstuur moet gecoordineerd met je handstuur (rollen) ) ;)
 
Zo moeilijk is dat niet met zweefvliegen :D. Als je bochtje naar rechts maakt moet je rechts stampen en anders links. Is niet het niveau van PO1 hoor. Verre van zelfs...
Zo duur is zweefvliegen trouwens ook niet, zeker niet als je bekijkt hoeveel mensen hier op airwork GPL hebben. Misschien mag je zelfs met hun tegen lichte vergoeding een paar keertjes mee...
 
Degene die een vergoeding vragen zijn gierige nederlanders.

Ik denk dat je meer baat hebt bij een sport waarbij je met ballen werkt dan zweefvliegen.
Een bal zien aankomen is veel meer moeite dan een landingsveld zien aankomen, bij wijze van spreken.
In ieder geval is dat bij mij wel zo:)
 
Mja bij de club waar ik heel eventjes gevlogen heb werkte ze met een ticket systeem, dan gaf je een ticket om naar 500m gesleept te worden. Kun je in principe best 50/50 doen toch?
 
ken iemand my een indicatie geven hoe duur het ongeveer is om een stuk mee te vliegen in een zweefvliegtuig? niet zo zeer voor het meekijken voor het vliegen,maar meer voor het mooi:p heb boven myn stad gevlogen in heli (passagier) Cker die moeite waard om een keer te doen! koste me 50 eu voor half uur ofzo, Echt leuk:)
 
Als je veel (zweef)vliegt train je wel degelijk coordinatie. Het gaat het er niet om hoever je een pedaal indrukt. Zweefvliegen kost gemiddeld zo'n 500 a 600 euro p/jaar. Gewoon meevliegen kost bij ons (FAC) 25 euro. De duur van de vlucht hangt natuurlijk af van het weer! Motorzweven kost bij ons 50 euro voor een half uur (extern, voor leden stuk goedkoper!).
 
Ik zeg ook niet dat het afhangt hoever dat je je pedaal in moet duwen, maar de functie van het pedaal. De bewegingen van het taartpuntje die je controleert met je voeten is niet vergelijkbaar met het touwtje in het midden houden van het zweefvliegen. Moeilijkheidsgraad heb ik het over.
 
probeer maar eens een rol te maken met een zweefvliegtuig en het touwtje dan in het midden houden he. Dat wordt toch behoorlijk lastig;):grijns:
 
Ik zeg ook niet dat het afhangt hoever dat je je pedaal in moet duwen, maar de functie van het pedaal. De bewegingen van het taartpuntje die je controleert met je voeten is niet vergelijkbaar met het touwtje in het midden houden van het zweefvliegen. Moeilijkheidsgraad heb ik het over.

Lees laatste post: "Met (zweef)vliegen train je degelijk wel coordinatie."
Punt.;) Maar ik snap wel wat je bedoelt;)
 
Even over de coördinatietest tijdens de PO1. Ik heb gesolliciteerd en ga binnenkort dus PO1 doen. Nu is het mij met de coördinatietest niet helemaal duidelijk hoe het met het rechterpedaal zit. Is het nu zo dat als je met je tenen drukt, dat de driehoek naar je toe komt? Of juist andersom?
Ik sprak vandaag namelijk iemand die een paar weken geleden de PO1 heeft gedaan, en die zegt dat als je met je tenen drukt, dat dan de driehoek juist van je af gaat.
Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid over kan geven.

Wilco
 
Staat ook in de kennisbank, maar wat diegene je verteld klopt. Wanneer je met de hiel het rechterpedaal indrukt komt de driehoek naar je toe, en wanneer je met je tenen drukt gaat de driehoek van je af.

Mvg,
 
Staat ook in de kennisbank, maar wat diegene je verteld klopt. Wanneer je met de hiel het rechterpedaal indrukt komt de driehoek naar je toe, en wanneer je met je tenen drukt gaat de driehoek van je af.

Mvg,

In de kennisbank staat het precies andersom of zit ik nou helemaal verkeerd te lezen?

In de kennisbank staat:

Controls:
- linkerpedaal naar voren duwen is rechts, naar achteren is links;
- rechterpedaal naar voren duwen is naar voren naar achteren naar achteren;
- joystick (in rechterhand), controleert de vallende beweging van het taartpuntje, deze heeft prioriteit nummer 1, zorgt voor stabiliteit van het taartpuntje.

Als je dit leest dan klopt het wat je zegt maar als je dan de uitleg bij het plaatje leest dan komt er weer heel iets anders uit.

Op de afbeelding hieronder (met dank aan Wepz) staan 3 situaties op die zich voor kunnen doen, één in de normale stand, één ver naar achteren en rechts van het midden en één ver naar voren en links van het midden.

coordinatie_test_2po1.gif


Zou "één ver naar achteren en rechts van het midden" dan niet één ver naar voren en rechts van het midden moet zijn? En dat geld dan hetzelfde voor links.

Het komt op mij iig onduidelijk over, hoe zit het nou precies?
 
Back
Top