DHL (EAT) zoekt ab initio B757 F/O's

Ik geloof dat er op PPRuNe een enorme thread loopt over de zeer slechte kwaliteit van de oude RB211-535C modellen. Veel vliegers hebben blijkbaar last van olie in de bleed air last gehad en sommigen zijn zelfs naar het ziekenhuis gegaan met zware ademhalings/huid/oogklachten. Zelfs net ge-upgrade captains schijnen daar weg te lopen.

Het probleem van die oude bakken is ook dat er bijna geen vervangende motoren meer te krijgen zijn omdat al vrij gauw de 535E4 werd gebruikt, en dat is eigenlijk een heel andere motor.
 
DHL :( waar te beginnen! EAT is altijd een erg politiek bedrijf geweest ,lekker aanpappen met management vereist om snel hoger op te komen.
DHL air was niet zo maar er is hier veel verandert! Er is geen vertrouwen meer in het management en daar naast zorgen problemen met de vliegtuigen (fumes) en een Leipzig move voor nog meer problemen.
Koppel dit aan een tekort aan ervaren mensen in europa en andere bedrijven die de lonen verhogen en je krijgt een leeg loop bij DHL air en EAT.
Er zijn veel co piloten aangenomen om de crew numbers weer omhoog te krijgen maar het probleem is dat het voornamelijk capt en ervaren co's zijn die weg gaan en dat er nu een tekort dreigt aan mensen die capt kunnen worden.
er zouden dit jaar 18 upgrades zijn maar dat zouden er wel eens ruim meer dan 20 kunnen worden als ze genoeg training slots kunnen krijgen!
Naast capt gaan er ook trainers weg en door een tekort aan training courses kunnen ze geen nieuwe trainers opleiden.
Heb al een paar keer met de DFO gesproken en die blijken ook geen oplossing te weten (behalven net doen alsof er geen probleem is)
denk goed na voordat je besluit voor DHL te gaan werken de meeste mensen hier proberen juist weg te komen.

Neil (a very tired DHL pilot)
 
Yes,

ingeschreven, heel lang niks gehoord en vorige week een mailtje ontvangen dat mijn gegevens niet in orde waren :confused: , en dat ik bij de volgende rondes opnieuw gegevens achter mocht laten.

Verder van een oud-klasgenoot gehoord dat hij een mailtje ontvangen had waarin stond dat hij deze keer niet mee ging in de selectie, maar dat zijn gegevens bewaard blijven voor eventuele toekomstige selecties.

Dus,
verder geen info over de selecties, wel een net mailtje terug.

Gr.
RL
 
Sprak vorige week een Belgische ab-initio die op zoek was naar werk. Had ook bij DHL gereageerd op een advertentie voor ab-initio's. Had uiteindelijk een brief gekregen dat hij een goede kandidaat leek, maar dat er gekozen was voor meer ervaren kandidaten. Beetje lullig als je ab-initio's zegt te zoeken...
 
EAT
ppjn 19 oct / looking for 66 F/O during 2008, on A300 and B757

DHL Air UK
ppjn 11 oct / Fully crewed for the foreseeable - lots in the holding pool till at least late 2008

Valt de leegloop in UK nou mee, of zijn er juist veel AI's die staan te popelen?
En Belgie.. het omgekeerde?
 
Misschien willen veel mensen niet mee naar Leipzig?:confused:

Tja.. begrijpelijk.
Lijkt me wel dat ze die plaatsen met de huidige arbeidsmarkt vlot zouden kunnen opvullen, zelfs met die oil fumes en 100%(?) nachtvliegen.. :confused:

We weten natuurlijk ook niet hoe correct de info op ppjn is.
Insiders die een update kunnen geven over EAT/Air UK?
 
Wat een gel*l en gezever allemaal weer.

Als je net van school afkomt moet je ook deze baan met beide handen aanpakken!
 
Neil Armstrong of Sheik, wanneer verkast de hele brussel operatie naar Leipzig? Wij doen de Lagos run voor jullie, volgende week met de MD11.
Welk hotel gaan jullie gebruiken in Leipzig? Er is namelijk rondom het vliegveld weinig te vinden: G-spot hotel vlak bij de DHL gebouwen, een (kleine) holiday Inn zuidwest van vliegveld en de laatste keer dat ik daar was bij de St Gretien (?). In de laatste twee zaten een aantal russische crews die voor DHL richting het oosten gingen
 
DHL zou tegen eind 2008 over verhuisd moeten zijn naar LEJ ,er blijven wel 20 vluchten per nacht vanuit BRU (10inbound 10outbound)
wij gebruiken de Westin Leipzig, ,dit hotel ligt in het centrum ,voorheen gebruikte we de Marriott.
denieuwe facility in LEJ maakt me steeds aan het lachen ik denk dat ze de stassi als beveiligings adviseur,elke deur is beveiligd zelfs de smoke room.
en je moet langs de airport police om in en uit de crewroom te komen.

groeten

Neil
 
Back
Top