Air China in JFK...

DIAAAANNN???

- link plakke
- selecteren
- youtube icoontje...

toch?????
 
Na vandaag weet ik het weer:
Ongeveer meest belabberde vwb qualiteit van de transmissie is Scottish Control.
Nu is dat Schots al apart; als ze daarbij 5 meter van de microfoon met een emmer over hun hoofd aan het praten zijn moet je je oren goed open hebben!

En de artinair op level trie trie zeerrro. met nadruk op de "r". Beetje irritant.
En dan die KLM-eh-602. Lijkt wel alsof dat -eh- deel van het callsign is!
 
Last edited:
Superpilot, zat je woensdagmorgen rond 0100 lcl toevallig in het luchtruim van Lagos en Kano?
Die van Lagos zijn echt slecht te verstaan. Die ene vent vreet zijn microfoon zowat op, die andere kapt de laatste 2 woorden af zodat iedereen 2 keer moet vragen wat de nieuwe hoogte is. En dan dat gezeur met tailnummer, POB en endurance. Geen wonder dat met twee kisten binnen 50 mijl het systeem overbelast is. Lagos center: no delay expected, ILS rwy 18R. 5 minuten later bij Lagos approach: you are number 3, expect 10 minute delay. Hold over LAG vor. Als je nummer twee bent mag je een 40 NM detour maken, of een 360 met een straal van 10 km. Wat een kermis elke keer weer.
 
Nope, zat toen in Shanghai. Ben al een paar maanden niet meer in Afrika geweest.
Ben er niet bepaald rouwig om, moet ik toegeven. Alle respekt voor die jongen die daar in LOS en ACC uurtjes aan het sprokkelen is op de LET410.
 
Ik sprak hem in ACC een maand geleden. In ieder geval een baan waar je verhalen van overhoudt. Go-arounds vanwege olifanten op de baan en dat soort dingen. De hyena die een van onze kisten in Nairobi heeft overreden is daar niet mee te vergelijken. Ghana is al een paradijs vergeleken met wat er verderop naar het oosten ligt. ATC met radar, beter te verstaan, aardige hardwerkende trotse mensen
 
offtopic

Metrodriver,

toevallig is er net een ruling van de FAA over airspeed below 10.000ft : de FAA stelt dat elk amerikaans geregistreerd vliegtuig onder de 10.000ft 250 kts or les moet vliegen waar dan ook ter wereld. Dit was naar aanleiding van de STARS naar FLL en MIA buiten de 13 mijl uit de kust.

ontopic..

Hier in de US gebruikt men veel 'spreektaal'. Mijn inziens werkt dat goed, maar mochten er miscommunications zijn, dan moet je direkt naar ICAO-engels overschakelen.

en tja, langzaam spreken.... zelf vertraag ik mijn woorden soms zodat er even een vertraging/break ontstaat voor de controller.. vooral ATL heeft nog weleens de 'behoefte' om zonder dead-air te communiceren..

Abaco-Air
 
ontopic..

Hier in de US gebruikt men veel 'spreektaal'. Mijn inziens werkt dat goed, maar mochten er miscommunications zijn, dan moet je direkt naar ICAO-engels overschakelen.Abaco-Air

Mijns inziens werkt spreektaal ook erg goed! Maar dan wel in de bar!

Dat het in aviation niet zo heel erg goed werkt dat zien we als we naar de recording luisteren. Een tijdje geleden hebben een aantal mensen hierover nagedacht. En toen hebben ze ICAO standard R/T uitgevonden......
 
Back
Top