Air China in JFK...

die vent op het einde die zogenaamd die cursus heeft afgemaakt... :huilt:
Als die maatschappijen toch willen blijven groeien kunnen ze maar beter europeanen, australiërs of amerikanen aannemen willen ze in de toekomst geen sancties verwachten. Duidelijk een gebrek aan westerse cultuur. 't communisme hé.:boring:
 
Wat een grof gedrag van die controller.

Excuse me....:haha:

Neem aan dat je een grapje maakt, deze controller reageert naar mijn smaak perfect !!

Die lui moeten direct geground worden !!!! Als ze (op de grond nota bene) deze simpele klaring niet snappen, wat zal er dan gebeuren als ze in "bijv" Londen airspace een emergency descent moeten maken, of een andere soortgelijke failure..... gevaar voor ons dus !!

......maar ja, mijn chinees is ook niet wat het geweest is ;)
 
Het is natuurlijk gevaarlijk he,,,

Die controller klinkt wel hetzelfde als die kerel van het vorige fragment van NY maar dat zal wel aan mij liggen.
 
Haha, die chinezen ook altijd... Misschien de 'zwarte lijst' aanvullen met maatschappijen waarvan de piloten geen Engels kunnen? Een beetje pech en zo'n boeing staat op de verkeerde plek met alle gevolgen van dien. Dit was gelukkig nog op de grond, maar je moet die gasten niet in je Holding Pattern hebben.............
 
Als ik dat gesprek combineer met de laatste Air crash Investigation op NG dan is het best triest.

Dag met extreem weer op JFK, gigantisch veel toestellen in de holding, een toestel waarvan alleen de FO Engels praakt, en crash wegens geen Fuel meer. (te lang in de holding)

Je vraagt je af wat dat zou geven als die mannen op dat moment naar JFK zou gevlogen zijn.

Inhoud:
"Air Crash Investigation Ii: Deadly Delay

Door mist boven New York konden veel vliegtuigen niet landen. Voor vlucht 052 van Avianca duurde het te lang; ondanks noodoproepen van de bemanning raakte de brandstof op en stortte het toestel neer, waarbij 73 doden vielen.
"

Hier ging de crash over twee woordjes "Priority" en "Emergency". En hoe dit soort versprekingen/interpretaties zware gevolgen kan hebben.
Kan me zo voorstellen dat het met die Chinezen zoieso al een verkeerde afloop zou hebben gekend.
 
Ehh Superpilot -

Hoop dat je een geintje maakt! hoevaak ben jij op JFK geweest? Op dergelijke velden is er echt geen ruimte om voor een 747 door te denderen zonder geklaard te zijn. Goeie gendade wat kan dat tot lelijke situaties leiden zeg.
 
Grof gedrag? Weleens op Schiphol geweest?

Gr.

Q-Nimbus (het wordt een rustig weekje op Airwork, want ik ga op vakantie :grijns:)

Schiphol, Rotterdam, Groningen, zelfs Lelystad heeft er een handje van. :grijns:

Have fun Q! :biertje:
 
JFK controllers zijn asociale boeren! Vlieg zelf vanaf JFK want dat is mijn base.
Hier gaan we:
...116: Ground, please check your ATIS, it is 3 hours old. (3.30 am)
JFK ground: Hmmm.

20 minuten !! later nieuwe ATIS.

...116: Ground, ...116 with Alpha request clearance to Anchorage.
JFK Ground: Standby.

Hij was waarschijnlijk afgezeken omdat hij de ATIS moest vernieuwen, dat hij ons 15 minuten liet wachten op de clearance. En verder was er niemand om 4 am dus druk kon hij het niet hebben. Typisch JFK. En de callsigns die ze ons geven is ook om van te huilen. De laatste tien jaar iedere dag een vlucht vanaf JFK en nog steeds weten ze het niet. We hebben hier zelfs een eigen ramp naar het bedrijf vernoemd.
Nonstandard RT met een New Yorks accent en nu en dan wat "slang" ertussendoor.
Als hij standard RT had gebruikt was dit helemaal niet gebeurt.
ALLE JFK CONTROLLERS TERUG NAAR RT SCHOOL.
Over en uit!
 
De Chinese controllers spreken geen goed Engels. Maar aan deze kant van de grote plas spreekt niemand goed Engels, behalve in Honkers, maar de controllers kennen weldegelijk standard RT. De misverstanden ontstaan omdat de meeste Amerikaanse piloten maar wat aankloten. Als je je aan standard RT houdt zijn er geen problemen.
"Narita Tower, American... ready to go on the right side". WTF
 
Ben ik er een dagje niet, direkt 100 000 replies!

Die controller maakt er, net als in het welbekende fragmentje een heel theater van.
In LHR zal je ze niet zo buddy-buddy horen praten als in de US. Weet je wat: In Shanghai spreekt de controller meer standaard RT als die stand-up comedian in JFK.
Weliswaar met een grappig accent, maar daar kunnen ze ook niets aan doen.
 
Back
Top