Weer een mooie Video, Part III

Bedankt! Hopelijk blijft het nog even liggen, in januari weer thuis neerstrijken :)

Zolang het niet ten koste van de veiligheid gaat, zijn we voor zulke dingen wel in. Zijn erg leuke en leerzame lessen.
 
Maar als ik het dus goed begrijp, kan je mbv die iPad tijdens het vliegen, naast de RT en interne gesprekken ook muziek luisteren. Dat is wel prachtig zeg. Vraag me alleen wel af of het niet te veel afleid. Prachtig filmpje trouwens;).

Je kan de Lightspeed Zulu ANR (die ze allebei ophebben) met bluetooth aan de iPad (of iPhone, of welke bluetooth GSM / iPod / MP3 speler dan ook) koppelen, waarna je de muziek (of telefoontjes) dus draadloos binnenkrijgt. De muziek wordt bij intercom of ATC geluid automatisch 80% onderdrukt. Perfect geluid overigens, ook met een Front Row Center mode waarna het wat surround effect krijgt. Met Airnav Pro op de iPad erbij ben je helemaal klaar, vele malen beter dan welke ingebouwde GPS dan ook. Je kan ook de officiele ICAO kaarten als achtergrond laden dan, ideaal.
 
Je.........,ideaal.

Inderdaad geweldig geluid in de Zulu's, erg strak! AirNav Pro met de ICAO kaart wordt ook gebruikt, werkt goed. Die vlucht testte ik hem voor het eerst.

Geluidsopname is wat minder, maar dat ligt aan de DIY mic.

Wat betreft afleiding, alleen muziek luisteren. Geen radio-programma's, dan zou spraak af kunnen leiden, ondanks dat het grotendeels onderdrukt wordt. Bij alleen muziek geen last van. Bij meer RT wil je de muziek wel uitzetten, aangezien continu onderdrukking niet fijn luistert. Dus bij approach en departure op velden, staat hij uit.
 
Wat vinden jullie van de clamping force van de Zulu (in vergelijking met een Bose, Nosig)? Ik gebruik nu met plezier een Bose Aviation X, maar mis een aux-in. En de A20 van Bose vind ik wel erg duur.

De earcups van de Bose zijn voor mij iets te klein. Ik moet de cups achter mijn oren haken, waardoor mijn oorschelpen iets naar voren worden getrokken. Niet echt een natuurlijke positie dus.
 
Wat vinden jullie van de clamping force van de Zulu (in vergelijking met een Bose, Nosig)? Ik gebruik nu met plezier een Bose Aviation X, maar mis een aux-in. En de A20 van Bose vind ik wel erg duur.

De earcups van de Bose zijn voor mij iets te klein. Ik moet de cups achter mijn oren haken, waardoor mijn oorschelpen iets naar voren worden getrokken. Niet echt een natuurlijke positie dus.

Op de F50 vond ik de X niet lekker. Ik moest mijn oren er in proberen te proppen of ze er gewoon op laten drukken (zelfde als bij jou). En dan zijn mijn oren nog eens vroeger plastisch verkleind ook. Daardoor was hij niet comfortabel voor de oren. Tevens vond ik hem bovenop mijn hoofd ook snel oncomfortabel worden. De Zulu gaat compleet over de oren heen, heerlijk. Moet wel zeggen dat ik natuurlijk de X elke dag voor uren achter elkaar op had, terwijl ik de Zulu slechts af en toe voor kleine privé vluchtjes gebruik (de E190 heeft open air Sennheisers ANR). Clamping is volgens onderstaande video wat hoger bij de Zulu, maar aangezien mijn oren compleet de ruimte nu hebben heb ik daar geen last van. Je mag mijn zulu best eens een dagje of langer lenen om een goede indruk te krijgen, heb hem toch zeer weinig nodig. Laat maar weten (je zit toch in hetzelfde dorp).

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=HaPjz-zr5-s[/YOUTUBE]
 
Dit is GEEN "leuke" video, maar wel eentje om in gedachte te houden met alle kerst en nieuwjaarswensen de komende dagen. Ook in Europa is dit doodsoorzaak nummer 1 in het verkeer. Zelf met hoge snelheid op de snelweg met motor tegen auto opgeknald omdat ik me even liet afleiden door het onbekende dashboard, gelukkig er goed vanaf gekomen. Niemand is superhuman:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=DebhWD6ljZs[/YOUTUBE]
 
Dit is GEEN "leuke" video, maar wel eentje om in gedachte te houden met alle kerst en nieuwjaarswensen de komende dagen. Ook in Europa is dit doodsoorzaak nummer 1 in het verkeer. Zelf met hoge snelheid op de snelweg met motor tegen auto opgeknald omdat ik me even liet afleiden door het onbekende dashboard, gelukkig er goed vanaf gekomen. Niemand is superhuman:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=DebhWD6ljZs[/YOUTUBE]

Thanks for sharing! Zelf ook al jaren mijn gouden regel; geen tel aannemen en/of (text) bekijken/maken/sturen tijdens het rijden. Bewust ook geen handsfree set genomen. Wil m'n kleine meissie graag zien opgroeien...
 
pffffff, ik word er bijna depressief van....

Nou ja om iedereen maar weer even in een goed humeur te krijgen:

[YOUTUBE]Y68FaD0xZQs[/YOUTUBE]
 
Beetje dubbele thread, maar hier hoort dit toch ook wel thuis.

Come fly with me, een nieuwe serie op BBC3 met de crew van Little Britain. Op dit moment twee episodes uit. Hier de volledige eerste:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ZF7bi1oedKk[/YOUTUBE]

En episode twee volledig:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Ulcrv9htJss[/YOUTUBE]

Enjoy!
 
Nosig,

Je moet van die humor houden maar in episode 2, Moses de First & Business Class agent is werelds.

20:05 !

Haha
 
Deze moet je gezien hebben!

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=kAG39jKi0lI&feature=player_embedded[/YOUTUBE]

Geweldig! Absoluut geweldig.

"I've tried to put my dongle in but it won't fit!"

"I don't know why kids like these, but here you go, an Eggsbox. That'll be 3,60"

:biertje:
 
Dagje Rondvluchten in Norg, hier een compilatie na 2,5 dag geknutsel :eek::stapelge::

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=lt6oevABI3k[/YOUTUBE]
 
Vorige week een eerste filmpje in elkaar geknutseld van onze formatie training. Halverwege zit een klein stukje tail chase, best lastig om een camera met 5G goed te richten ;)

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=myZjyNgu-54[/YOUTUBE]
 
Back
Top