ryanair assesment

zeg master caution,

Werk je voor FR?? Nee? Dan zou ik mn mond maar eens houden of als je iets nuttigs te zeggen hebt zorg dan in ieder geval dat je weet waar je het over hebt!

Een beetje bizar gedrag vind je ook niet iemand feliciteren met het feit dat hij/zij een grading niet gehaald heeft...

Mayhem
 
Ik snap dat mensen als mayhem en Overload blij zijn met een bedrijf als Ryanair, op lange termijn is de LoCo lifestyle (voor zover er van lifestyle uberhaupt sprake is...) voor de meesten niet vol te houden.

Die vette pay cheque is leuk (is €6500/maand voor FO niet een beetje overdreven Overload??) maar vergeet ook niet een aanzienlijk deel daarvan opzij te zetten voor een pensioen, je medical, je jaarlijkse OPC/LPC, je uniform, je parkeerkaart etc.

Zoals MW al schreef, er zijn meerdere vluchten/wegen die naar CIA/FCO (Rome ;) ) leiden en om een afwijzing bij een club als Ryanair moet je niet te lang treuren. Tuurlijk kan het altijd slechter qua salaris (Trans, Vueling, Air Berlin etc.) maar vergeet ook niet dat veel mensen verblindt zijn door het snelle geld en upgrade...

My €0.02 worth.
 
Die LoCo lyfestile valt ook wel weer mee. Ik ken weinig shorthaul maatschappijen waar niet tussen de 800 en 900 uur wordt gevlogen. En zelfs dan heb je nog genoeg vrij.

Vrienden van mij zijn ook bij FR aangenomen de afgelopen maanden en ik ben oprecht blij voor ze. Ik ben alleen niet te spreken over hoe ze met hun personeel omgaan, en dan heb ik het niet over het salaris na 6 maanden of anderhalf jaar want dat is natuurlijk prima.

Voor de rest natuurlijk van harte als je binnen bent.
 
Nee, dat is niet een beetje overdreven, maar dat wil de buitenwereld natuurlijk niet horen. Zolang er hier mensen komen vliegen die bij Emirates, KLM, Lufthansa en BA weggaan omdat ze bij Ryanair een betere lifestyle hebben (ik weet wat ik volgend jaar op m'n verjaardag doe, ben elke avond thuis en waar heb je 66 dagen vrij?) denk ik dat de lifestyle ook wel goed zit.
We krijgen gewoon betaald voor ons medical en ons uniform en ik heb bij Ryanair een goed pensioen.
Ik weet wel dat veel mensen denken dat we die dingen niet krijgen, maar dat is gewoon niet waar. Ik word erg moe van al die mensen die een mening hebben omdat ze geruchten hebben gehoord en niet weten hoe de werkelijkheid is. Ik heb heel wat collega's die bij KLM zijn aangenomen omdat ze uit nieuwsgierigheid de selectie hadden gedaan en na er even over nagedacht te hebben toch liever bij Ryanair blijven. Dat zegt denk ik genoeg. Het is niet de beste maatschappij om voor te werken, maar zeker een van de betere in de wereld en zeker in Europa.
 
Wat zijn dan de secundaire arbeidsvoorwaarden van FR? zijn er verschillen in de contracten wat betreft een jr/FO, sr/FO en CPT?
 
Nee, maar wel per base. Ik heb het over bases in GB.

Er zijn best veel dingen mis bij Ryr, maar ik hou er niet van dat er allerlei spookverhalen de wereld in geholpen worden die een eigen leven gaan leiden. Vooral niet op een board als dit, want het geeft veel nieuwe, onervaren vliegers een onterecht negatief beeld van een potentiele werkgever.
 
Grading was positief,


10 sept. begin ik met de TR:)

Ben benieuwd naar alle indianenverhalen. Zelf ben ik in ieder geval blij
dat ik uitzicht heb op iets, een baan! (900u per jaar waardevolle ervaring opdoen)! Toch beter dan 30u/maand op een brommer 172 vliegen om "current" te blijven, en gefrustreerde pa en ma elke dag uitleggen dat het in de luchtvaart vrij normaal is dat je een paar maandjes op zoek bent naar een baan.

ik laat het tzt wel weten!

Gegroet allen
 
zeg master caution,

Werk je voor FR?? Nee? Dan zou ik mn mond maar eens houden of als je iets nuttigs te zeggen hebt zorg dan in ieder geval dat je weet waar je het over hebt!

Een beetje bizar gedrag vind je ook niet iemand feliciteren met het feit dat hij/zij een grading niet gehaald heeft...

Mayhem

Grote vriend,

Ik weet precies waar ik het overheb. Ik hoop van harte dat je in de cockpit niet zo'n grote mond hebt, want dan kon je wel eens precies in problemen komen die ik in mn vorige bericht heb beschreven.

Tuurlijk moet je hartstikke blij zijn met zo'n goed betaalde baan en alle uren die je maakt, ik hoop voor je dat het een begin is van een geweldige carriere.
 
Mayhem gaat regelmatig uit eten met de deputy chief pilot en vertelt hem dan precies wat hij vindt dat er mis is. Bij Ryanir kan je altijd voor je mening uitkomen en als je problemen hebt kan je rechtstreeks naar het management mocht je dat willen.
Je komt bij Ryanair niet in de problemen vanwege je mening. Michael O'Leary weet dat ik lid van BALPA en REPA ben en dat is geen enkel probleem. Ze hebben alleen liever dat je rechtstreeks met ze onderhandelt, omdat er dan voor beide partijen veel meer uit te bereiken valt.
 
Master Caution,

lees dit nog eens

Er zijn best veel dingen mis bij Ryr, maar ik hou er niet van dat er allerlei spookverhalen de wereld in geholpen worden die een eigen leven gaan leiden. Vooral niet op een board als dit, want het geeft veel nieuwe, onervaren vliegers een onterecht negatief beeld van een potentiele werkgever.


Als je precies weet waar je het over hebt ga dan geen onwaarheden lopen verkondigen want dat heeft helemaal geen zin. Je (toekomstige?) collega-vliegers proberen via dit board aan nuttige info te komen en zitten niet te wachten op onconstructieve dingen als 'je kop wordt eraf gehakt als je hem boven het maaiveld uitsteekt'.

Verder is het niet aan jou om te zeggen dat ik een grote mond heb. Net als iedereen op dit board mag ik gewoon zeggen wat ik ervan vind. En een reactie als die van mij kun je natuurlijk verwachten als je leugens vertelt...
En mn grote mond (je zou het eerlijkheid kunnen noemen) wordt doorgaans erg gewaardeerd door mn collega's (en management). Dus, jammer joh, je slaat de plank weer behoorlijk mis

Mayhem out...
 
@ Master caution:

je beweert dat je precies weet waar je het over hebt, maar je durft niet te zeggen waarom je zo slecht praat over FR.

Heb je daar gewerkt of werk je er nog steeds? Wat heb je meegemaakt of heb je inderdaad spookverhalen gehoord via via.

Als je gefrustreerd bent om iets dat je is overkomen is dit niet de juiste manier om het te uiten.

Ga er met iemand over praten....maar maak vooral geen oppervlakige opmerkingen. ik hoef ze niet allemaal te quoten, want je hebt er een aantal gemaakt hier.
 
Master Caution,

En een reactie als die van mij kun je natuurlijk verwachten als je leugens vertelt...

Mayhem out...

Ik vertel geen leugens, maar ik wordt moe van dit verhaal, lees pprune, praat met je collega's.

Iets met kop en zand en eruit halen :dozey:
 
Ik ben lid van Repa, een van de eersten zelfs. Wat wil je weten? Op PPrune heb ik nog nooit iets over Ryanair gelezen wat waar was.
 
Iets met kop en zand en eruit halen :dozey:

OK, effe denken...
kop... zand... eruit... ik heb het!

Master caution, misschien moet je je kop uit het zand halen, vergeet dan vooral niet goed en hard je hoofd te schudden. Met een beetje mazzel schudt je het zand uit je ogen en tadaaa er gaat een wereld voor je open! The real world...

Werk je nou voor Ryanair of niet


PS: turning final, hoe ver ben je met je TQ??
 
O ja:
Ik vertel geen leugens,

een leugen op zich, want


Ik bedoel niet zozeer de financien. Als je bij Ryanair je kop boven het maaiveld uitsteekt wordt ie er genadeloos afgehakt. Zolang je gewoon je vluchten doet en er niks aan de hand is prima, maar wee je gebeente als er iets gebeurd. Ryanair laat je als een blok vallen/ steekt met veel plezier een groot mes in je rug ook als je niet fout zit maar het ze gewoon goed uitkomt. Dit geld niet alleen voor Captains..

dit is bijvoorbeeld niet waar
kun je een voorbeeld geven?
 
Beste kleine kinderen & topic kapers..

Roderik vroeg wat informatie mbt een assesment, voor hem erg waardevol als je net komt kijken...voer de discussie hoe goed of slecht ryan wel niet is in het beroeps topic, daar is het tenslotte voor, voor jullie (beroeps..) vliegers..
 
Goed de lettertjes lezen, dan zie je dat Roderik zijn assesment al gedaan heeft en dat de topic niet gekaapt is, maar info toevoegt voor potentiele Ryanair vliegers en daarom dus niet bij beroepsvliegers thuis hoort.
Verder sturen de meeste mensen die een assesment doen mij een PM en dan geeft ik ze alle info die ik ze mag geven.
Ik ben trainer bij Ryanair en ik heb al heel wat mensen van dit board aan een baan geholpen. Dat is ook zo ongeveer enige reden dat ik hier kom, om anderen te helpen en info te geven.
Ik heb er zelf vroeger ook veel aan gehad.
 
Ik zit nu midden in me TR. Ik heb nog 6 sessies te gaan, daarna low vis en LST. Dan volgt PCT en salzburg sesie.
24ste klaar met de TR.

Gaat trouwens erg goed.

Mocht iemand specifieke info willen aarzel niet om me een pm te sturen.

De groeten!

TF
 
Back
Top