Inzet van PH-KBX en bemanning

Putty

New member
Hallo,
Met de komst van Airforce 1 naar Europa, kwam bij mij ineens de vraag op hoe de inzet van mens en machine PH-KBX bij ons is geregeld. Weet iemand van jullie dat, of misschien nog mooier zijn er onder airworkers misschien vliegers die zelf onze regering of anderen hebben mogen vervoeren en daar iets over kwijt mogen.
Overigens zag ik zojuist in het Luchtvaartregister dat de KBX eigendom is van KLM-cityhopper, terwijl dat-ie meen ik eerst toebehoorde aan Martinair. Of geldt voor de inzet een soort roulatie-regeling.
Dank voor jullie reacties,
Putty
 
Gaat op contractbasis, eerst werd deze kist gevlogen door Martinair. In volgens mij 2004 waren er onderhandelingen om de kbx bij of de KLu (334 sq) of KLC onder te brengen. Uiteindelijk heeft KLC de deal gekregen en wordt de kbx nu door KLC vliegers en cabine gevlogen.
 
Affirm,

overigens in het luchtvaartregister zie je niet wiens eigendom een kist is maar op wiens AOC het vliegtuig staat.
het 'gemiddelde vliegtuig' is van een lease company maar staat op een aoc en zo zie je ze toch bij de klm staan..
 
KBX is een waste van belastinggeld. Ze kunnen beter een goede deal maken bij Netjets en 100 uur per jaar inkopen. KBX verkopen aan Cityhopper en geld teruggeven aan de burgers. Waarschijnlijk is hier weer niemand het mee eens. Maarja dat krijg je met die KLSers hier
 
KBX is een waste van belastinggeld.

In hoeverre dan? Neem aan dat als het Koningshuis hem nodig heeft dat ze hiervoor "betalen" aan de KLM c.q. Lease company of hoe het ook inmekaar steekt.
Heb het idee dan dat dat qua kosten met bv een Netjets weinig scheelt.

Netjets is zeker een leuke optie, maar dan kan Alex niet meer vliegen :grijns:
 
Uitstekend idee 737!

De grootste onzin is het als af en toe de KBX wordt gebruikt voor een staatsbezoek aan de andere kant van de wereld. Met 4 tussenstopjes natuurlijk. Vervolgens vliegt het gezelschap in het upperdeck van een KLM 744 weer naar huis. En de KBX gaat leeg terug naar Nederland.

Wat een kolder!
 
Ik ken een airworker die de KBX gevlogen heeft, maar ik kan me voorstellen dat hij daar niet al te veel over mag publiceren.

Het is prijzig maar ik wil het geen verspilling noemen, al zou ik er natuurlijk geen bezwaar tegen hebben als ze NetJets gingen vliegen :D

Erik
 
Is mega verspilling dat ding is vaak veel te groot voor het aantal Pax dat er mee gaan en 90% van de tijd staat dat ding wortels te schieten op het platform.
 
Lol....
Het is niet erg dat sommige dingen geld kosten. Denk je dat Bush :)stapelge: ) zijn airforce one goedkoop opereert. Nee, natuurlijk niet.

Waar ik daarentegen minder goed tegen kan is het gegeven dat het kabinet bezig is om de openingstijden op RTM te verlengen maar ALLEEN voor regeringsvluchten, nou dat vind ik pas onzin!!
 
Af en toe is het wel onzin die KBX. Zo'n kist 2 dagen vooruit sturen naar Curacao met 4 stops. Hr Ms komt met de Blauwe vogel (speciaal voor 737) om vervolgens Cur-Bon Bon-st Maarten met de kbx te doen. St Maarten-Saba met de Win-air om naar St Eustatius in een Lynx te stappen omdat winair te laat is. Tot slot met de blauwe vogel weer terug en de mannen van de KBX mogen weer 2 dagen terug vliegen. Is toch een hoop CO2 voor 2 legs.
 
Dat is idd onzin. Ga dan met de KLM en charter iets als je op de antillen zit. Was Winair ook een prive vlucht? Lijkt me toch wel maar dat ze dan te laat zijn is wel een beetje raar. Voor binnen europa vind ik het nog wel ok dat ze de KBX hebben, een beetje simbool van status mag toch wel
 
KBX is een waste van belastinggeld. Ze kunnen beter een goede deal maken bij Netjets en 100 uur per jaar inkopen. KBX verkopen aan Cityhopper en geld teruggeven aan de burgers. Waarschijnlijk is hier weer niemand het mee eens. Maarja dat krijg je met die KLSers hier

Het is wel een waste of money ja, want je hebt niks aan zo'n Fokker qua range en payload.

Bovendien gaat JP af als een gieter als ie hardop tegen buitenlandse regeringsleiders zegt dat de Nederlandse regering in een "Fucker seventy" rondvliegt.

Dat ze maar een G-V, BBJ of ACJ kopen. Geld zat in Nederland!

En eeeh, "geld teruggeven aan de burgers?" Wat is dat nou weer voor politiek correct links gelul? :grijns:
 
Netjets ?

Netjets ?

KBX is een waste van belastinggeld. Ze kunnen beter een goede deal maken bij Netjets en 100 uur per jaar inkopen. KBX verkopen aan Cityhopper en geld teruggeven aan de burgers. Waarschijnlijk is hier weer niemand het mee eens. Maarja dat krijg je met die KLSers hier

Je denk toch niet dat de keunigin in de zweterige stoel van de Harry Mensen van deze wereld gaat zitten he ?



:haha:
 
Wat een ge-ouwehoer...

Wat een ge-ouwehoer...

Te duur? Dat ding is zijn gewicht in goud waard. Wees blij dat we in nl geen regerings-76 hebben... Dit kost peanuts op een jaar-begroting. Wat wil je dan? Een upperdeck afhuren omdat er iemand naar de eilanden moet? Wil de klem ook gecompenseerd hebben... En dan te laat komen omdat er een slotje gemist is zeker...

Trouwens 737, jij weet wel vreselijk veel voor iemand die op "de linkerstoel" van een 73 zit... :D
 
Back
Top