Roadkill
New member
Een vraag aan de KLM vliegers hier:
Wat voor klantentraining krijgen jullie grondmedewerkers en stewardessen? Krijgen ze uberhaubt klantentraining!? Ik vraag dit omdat ik de service die de klant (passagier) krijgt soms behoorlijk benedenmaats vind. Ik weet dat Nederlands wat bot zijn maar bij de KLM lijk je wel gewoon niet meer vriendelijk en beleefd toegesproken te worden. Als je een vraag hebt wordt er al erg kortaf gedaan, en als het een lastige vraag is waarvan zelfs maar het vermoeden bij hen bestaat dat het richting klacht gaat, dan gaan ze meteen helemaal in de defensie. Je krijgt een bot verdedigend antwoord waaruit ze het gevoel scheppen dat jij degene bent die stom bezig is, jij bent degene die iets fout heeft gedaan, en hoe durf je daar bij ons over te klagen. Wat is er mis met een simpel “sorry voor het ongemak meneer, we doen ons best, maar gezien de situatie lukt het op dit moment niet om (….) voor u te regelen”. Sorry is echt niet zo’n moeilijk woord. Bij de meeste andere luchtvaartmaatschappijen kennen ze het.
En nee, dit is niet iets dat een keer bij me gebeurd is. Nee, ik ben echt niet altijd aan het klagen. Maar bijna iedere keer dat ik KLM reis maak ik het of zelf mee, of zie ik het bij andere passagiers gebeuren. Ik geneer me soms gewoon voor de klantenservice van de KLM, en vrees dan wat die mensen moeten denken over Nederland (wat het blijft toch de nationale airline).
Denk dus niet dat dit een of andere post is om KLM weer eens te kwaad belichten. Dat is niet mijn bedoeling, dit is een serieuze vraag aan jullie KLM vliegers. Met jullie kan ik namelijk altijd erg goed opschieten en ik vind jullie echt relaxde gasten. Daarom vind ik het contrast ook zo schril. Is het jullie zelf ook opgevallen, of is het een soort algemene cultuur binnen KLM? Ik hoop het niet want het is toch wel in sterk contrast tot vele andere gerenomeerde bedrijven.
Wat voor klantentraining krijgen jullie grondmedewerkers en stewardessen? Krijgen ze uberhaubt klantentraining!? Ik vraag dit omdat ik de service die de klant (passagier) krijgt soms behoorlijk benedenmaats vind. Ik weet dat Nederlands wat bot zijn maar bij de KLM lijk je wel gewoon niet meer vriendelijk en beleefd toegesproken te worden. Als je een vraag hebt wordt er al erg kortaf gedaan, en als het een lastige vraag is waarvan zelfs maar het vermoeden bij hen bestaat dat het richting klacht gaat, dan gaan ze meteen helemaal in de defensie. Je krijgt een bot verdedigend antwoord waaruit ze het gevoel scheppen dat jij degene bent die stom bezig is, jij bent degene die iets fout heeft gedaan, en hoe durf je daar bij ons over te klagen. Wat is er mis met een simpel “sorry voor het ongemak meneer, we doen ons best, maar gezien de situatie lukt het op dit moment niet om (….) voor u te regelen”. Sorry is echt niet zo’n moeilijk woord. Bij de meeste andere luchtvaartmaatschappijen kennen ze het.
En nee, dit is niet iets dat een keer bij me gebeurd is. Nee, ik ben echt niet altijd aan het klagen. Maar bijna iedere keer dat ik KLM reis maak ik het of zelf mee, of zie ik het bij andere passagiers gebeuren. Ik geneer me soms gewoon voor de klantenservice van de KLM, en vrees dan wat die mensen moeten denken over Nederland (wat het blijft toch de nationale airline).
Denk dus niet dat dit een of andere post is om KLM weer eens te kwaad belichten. Dat is niet mijn bedoeling, dit is een serieuze vraag aan jullie KLM vliegers. Met jullie kan ik namelijk altijd erg goed opschieten en ik vind jullie echt relaxde gasten. Daarom vind ik het contrast ook zo schril. Is het jullie zelf ook opgevallen, of is het een soort algemene cultuur binnen KLM? Ik hoop het niet want het is toch wel in sterk contrast tot vele andere gerenomeerde bedrijven.