Advies nodig!

Wannabe4Ever,

Eén advies. In Nederland kun je het vergeten. Je zult naar het buitenland moeten. Lukt het toch in NL, heb je enorme mazzel. Je loopt een grote kans dat het je relatie gaat kosten.QUOTE]

Ik hoef ook niet persé in NL aan het werk, maar blijf hier wel het liefst wonen...
 
Als je bij een buitenlandse maatschappij wordt aangenomen zal je in heel veel gevallen daar ook moeten gaan wonen.
Je krijgt een 'basis' toegewezen (vliegveld) waar je in de buurt moet wonen.
 
Als je nu 29 ben, dan ben je dus minimaal 31 als je klaar bent met je opleiding. Je hebt 200 uur TT en wilt in Nederland blijven wonen. Als je een integrated opleiding doet ben je heel veel geld kwijt en gok je op de KLM of heel misschien Transavia. Deze maatschappijen zullen op de site misschien geen leeftijdseis stellen, maar dit in de praktijk wel toepassen. Kortom heel veel geld weggegooid. Zo ver ik weet zijn ze in de UK een stuk flexibeler wat betreft de leeftijd. Daar wordt het “geaccepteerd” als je eerst nog iets anders gedaan hebt. Natuurlijk kan je vrouw in Nederland blijven wonen. Maar jij zult een kamer of appartement in de UK moeten gaan betreden en op en neer reizen naar Nederland in je vrije dagen. Denk er heel goed over na wat je precies wilt en wat je precies niet wilt. Maar ook wat je er voor over hebt en wat je er niet voor over hebt.

Wat je nu wilt is bijna onmogelijk. De kans is wel kleiner dat ik de jackpot win van de Staatsloterij, maar dat is omdat ik geen loten heb. :grijns:

Grtz Mike5
 
Denk er heel goed over na wat je precies wilt en wat je precies niet wilt. Maar ook wat je er voor over hebt en wat je er niet voor over hebt.

Ik weet precies wat ik wil en heb daar ook veel voor over. Denk alleen dat m'n meissie afhaakt als we naar het buitenland moeten :huilt:
 
Vriendin dumpen,huis verkopen ,vliegopleiding beginnen, Ryanair beginnen,buitenland gaan wonen,Poolse stewardess erop schroeven.


Idee?
 
73 -

Laat eens wat foto's zien van die Poolse meiden voordat we verder praten..
 
Tip: http://fs.airberlin.com/
De helft goedkoper dan in Nederland, dus je hoeft je huis ook niet te verkopen, je krijgt een goede typerating, als je klaar bent ga je bij air berlin aan de slag en laat jeje in duesseldorf stationeren zodat je gewoon in Nederland kunt blijven wonen dus je moppie gaat ook niet bij je weg ( tenzij ze een knappe cityliner tegenkomt natuurlijk! :))

Cheers!
 
@Wannabe4Ever? Ik zit eigenlijk een beetje in het zelfde schuitje. Heb dan welliswaar al wel aan het vliegen geroken d.m.v. een PPL en een onafgemaakte opleiding tot luchtverkeersleider, maar ook ik ben (bijna) 29 en wil nog beginnen. Ik heb daartoe selectie gedaan bij EPST voor het First Officer Programma. Dit programma kent een max. leeftijd van 33, is niet (al) te duur en kost en inwoning zijn inbegrepen (wel back to basic, maar toch...) Maar veel belangrijker is dat EPST goed bekend staat in het buitenland (daar waar je naar verwachting terecht gaat komen). Neem van mij aan, als je komt uit een situatie goede baan/eigen huis (in mijn geval gelukkig niet samenwonend) is de beslissing gewoon heel moeilijk. Heeft mij ook maanden gekost om het bord Te Koop op de voordeur te hangen, maar nu het er eenmaal hangt geeft het een rustig gevoel en kan ik niet meer wachten tot het verkocht is.
Overigens kwam ik bij de selectie ook iemand van 35 tegen en weet ik dat er op dit moment nog een getrouwde eigen-huis-bezitter van boven de dertig in opleiding is. Ik zou maar eens met m'n vriendin praten als ik jou was!

Succes, PH687
 
PH687, nafets,

Als je graag een Euroton kwijt wilt, lukt dat altijd wel.

Waar het om gaat is dat je er ERNSTIG rekening mee moet houden dat je niet in Nederland, maar in het buitenland gaat werken. Dit soort losse flodders die jullie schieten geven een verkeerd beeld. Want ook de mensen waar jullie het over hebben, hebben nog geen baan in Nederland en DAAR gaat het om.

Ik denk dat wannabe4ever een 'eerlijk' beeld moet krijgen van zijn kansen op een baan bij een redelijk betalende maatschappij in NL, NA de opleiding. Die zijn er gewoon bijna niet PUNT
 
Je weet natuurlijk niet of deze persoon die met 31 jarige leeftijd aangenomen is bij de KLS onder dezelfde voorwaarde is aangenomen als zijn jongere collega’s.
Gaat hij na zijn opleiding naar de KLM, of laat de KLM hem links liggen door zijn leeftijd?

Martinair neemt ook mensen aan die ouder zijn, maar dat is puur een commerciële reden. Vliegopleidingen hebben als eerste doel winst maken als tweede doel nog meer winst maken en dan als derde doel misschien de leerling.

Ik heb in de klas gezeten bij een jongen (hij was geen 29 maar 18) die best goed kon vliegen maar ook extreem onzeker was. Na de opleiding is deze jongen zwaar in de put geraakt en uiteindelijk gestopt met vliegen. Met als gevolg een enorme schuld waarvoor zijn ouders met het huis borg stonden. Toen zeiden een paar instructeurs “ja, dat zagen we al aankomen!!”. Maar deze jongen behoeden (wat al vanaf les 5 bekend was) is natuurlijk NOOIT gedaan. Hij is bij zijn enkels gehouden tot elke cent uit zijn zak gevallen was.

Wat ik hiermee zeggen wil is, wat al zovaak is gezegd, vliegopleidingen keiharde commerciële instellingen zijn! Voor advies moet je dus nooit daar aankloppen. Want ze zullen je nooit een eerlijk antwoord geven.

Het is heel moeilijk om boven de 30 jaar en 200TT een baan in Nederland te vinden. Tenzij de school je zwart op wit geeft dat jij dat wel krijgt. Dan heb je namelijk een aardige stok om mee te slaan als het niet lukt. Maar geen opleiding zal je dit zwart op wit durven geven natuurlijk.

Grtz Mike5
 
Last edited:
Als het gaat om een baan in Nederland, dan kun je je best doen om bij de KLS te komen. Lukt dat niet, dan zou ik gaan zweefvliegen....
 
Tip: http://fs.airberlin.com/
De helft goedkoper dan in Nederland, dus je hoeft je huis ook niet te verkopen, je krijgt een goede typerating, als je klaar bent ga je bij air berlin aan de slag en laat jeje in duesseldorf stationeren zodat je gewoon in Nederland kunt blijven wonen dus je moppie gaat ook niet bij je weg ( tenzij ze een knappe cityliner tegenkomt natuurlijk! :))

Cheers!

Alleen dit is een beetje jammer:


Formalkriterien I - Was müssen Sie für die Online-Bewerbung mitbringen?
sehr gute Deutsch-und Englischkenntnisse in Wort und Schrift

Ben meer van het handen en voeten Duits :D
 
PH687, nafets,
Ik denk dat wannabe4ever een 'eerlijk' beeld moet krijgen van zijn kansen op een baan bij een redelijk betalende maatschappij in NL, NA de opleiding. Die zijn er gewoon bijna niet PUNT

But you can't blame anyone for trying... En UK of Duitsland is eventueel ook een optie. Beetje heen en weer pendelen overleef ik wel.

Dat vergroot alweer de kans op suc6 of niet..??????
 
Ik zou er wel serieus over nadenken als ik jouw was het heeft iets meer voeten in de aarde als 'een beetje heen en weer pendelen'.

Het is prima mogelijk en als je het graag wil zou ik het zeker doen maar het vergt wel inzet dus als je echt je droom na wil streven dan zou ik je willen adviseren een goede planning te maken waarin je ook aangeeft wat de consequenties van de verschillende scenarios en dit door te spreken met je partner (als je die wilt houden tenminste).

Groeten,
Eelco
 
Back
Top