Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
@CaptainMASSI,
Kijk even op www.werkenbijdeluchtmacht.nl

En even een vraag in het algemeen, ik heb gezien dat dit al besproken is op het forum, maar ik heb daar niks duidelijks over gevonden. Op boven genoemde site staat dus dat de KMA maar 6 maanden duurt. vanaf wanneer gaat dit in, of was dit al met ingang van augustus al begonnen?

Ciao

Dit is al begonnen, dat werd ons afgelopen keer verteld op het CML.
 
Hey beste mensen,

wie had er hier 14 augustus z'n PO-1 nog meer gehaald? Hebben jullie ook 20 september Intake GVSS?
@butterfly-90: op t CML zeiden ze dat 't echt een kwestie trial and error is met die pedalen...meer dan goed je best doen en volhouden kan je niet doen. Ik zag 1 jongen die na een paar minuten zn controle paneel naar voren schoof en in zichzelf vloekte...ongelovelijk...nooit opgeven zou ik zeggen
Succes de volgende keer!
Groet,

Ferdi
 
thnx, zal ik doen.
greeatz,

Als je een vast implantaat hebt zou dat geen probleem moeten zijn. Ik heb zelf een vast implantaat; titanium schroef in m'n kaak en dan een kroon er op geplakt, gaat niet zomaar los.

Maar het zou niet de eerste keer zijn dat een arts voor klasse 2 medical keuring niet juist op de hoogte is. Een oogarts daar zei me een keer dat je al mocht laseren, maar dat klopte volgens mij toch echt nog niet.

Als je informatie krijgt over het toestaan van implantaten in je kaak dan hoor ik het graag.
 
Ik ben weer terug van weggeweest :)

Ff een korte update van de svz, er is bij 1 KLu 1 iemand naar huis vanwege een blessure, die persoon komt er misschien volgende week weer bij. Bij 2 KLu zijn er 13 mensen uitgeboekt, maar ik weet niet hoeveel daarvan blessures zijn en of ze terugkomen.

Het eerste bivak was leuk maar af en toe ook zwaar. Ook in de letterlijke zin van het woord 'zwaar'. Zo'n complete gevechtsuitrusting weegt toch wel wat en dat was wennen voor m'n schouders en voeten.

Maarja het zit er weer op. Ik merk dat je de kleine dingetjes in het dagelijks leven gaat waarderen: stromend water, licht dat met een knopje aan of uit gaat, je eigen tijdschema, een lange douche.

Nu ff een weekje 'gewoon' KMA en dan weer op volgende bivak. :)
 
Als je een vast implantaat hebt zou dat geen probleem moeten zijn. Ik heb zelf een vast implantaat; titanium schroef in m'n kaak en dan een kroon er op geplakt, gaat niet zomaar los.

Maar het zou niet de eerste keer zijn dat een arts voor klasse 2 medical keuring niet juist op de hoogte is. Een oogarts daar zei me een keer dat je al mocht laseren, maar dat klopte volgens mij toch echt nog niet.

Als je informatie krijgt over het toestaan van implantaten in je kaak dan hoor ik het graag.

zodra ik info hb, laat ik het je weten.

greeetz,
 
Zo, ik ben ook weer terug... 2 weken bivak in peloton 2KLu, 13 uitvallers. De meeste omdat ze het niet aan konden, verder nauwelijks blessures. 2KLu was het peleton met de meeste uitvallers, we schijnen het ook het zwaarst gehad te hebben...? Wordt je hard van :)

@the_pilot: volgende bivak over een week alweer? dat wist ik niet.
 
Hallo!

Eerste post hier :)

Kleine intro;
Ik ben al een hele tijd bezig met het idee om te solliciteren naar Officier Vlieger, maar doordat ik met een HBO opleiding bezig ben, had ik er niet echt de tijd voor. Nu zit ik in mijn laatste jaar en hoef alleen nog het afstudeerproject af te ronden.

Ik heb in de laatste week van augustus het sollicitatieformulier opgestuurd naar de Luchtmacht, afwachtend op hun reactie. Na wat gesurft naar de Luchtmacht en alles wat ermee te maken heeft, ben ik hier terecht gekomen. Ik moet zeggen dat dit forum me zeer aanspreekt. Wat ik tot nu toe gelezen heb over de Luchtmacht en de mensen die hier posten, moet ik zeggen dat dit forum een professionele indruk achterlaat.

Maar, omdat dit de thread is over de stand van zaken, zal ik mijn vorderingen hier ook laten weten, om het zo compleet mogelijk te maken.
Ik heb vandaag post gekregen van de Luchtmacht met de uitnodiging voor de 1e fase van het psychologisch onderzoek. Deze is op 18 september.. ik vind 't allemaal erg leuk en ben benieuwd hoe deze dag zal verlopen.
 
Ik ben weer terug van weggeweest :)

Ff een korte update van de svz, er is bij 1 KLu 1 iemand naar huis vanwege een blessure, die persoon komt er misschien volgende week weer bij. Bij 2 KLu zijn er 13 mensen uitgeboekt, maar ik weet niet hoeveel daarvan blessures zijn en of ze terugkomen.

Het eerste bivak was leuk maar af en toe ook zwaar. Ook in de letterlijke zin van het woord 'zwaar'. Zo'n complete gevechtsuitrusting weegt toch wel wat en dat was wennen voor m'n schouders en voeten.

Maarja het zit er weer op. Ik merk dat je de kleine dingetjes in het dagelijks leven gaat waarderen: stromend water, licht dat met een knopje aan of uit gaat, je eigen tijdschema, een lange douche.

Nu ff een weekje 'gewoon' KMA en dan weer op volgende bivak. :)

6 daarvan met een blessure... =x
 
@Vlieger1986

Doch een kleine verandering, die 17 september werd me door de telefoon van iemand van het CML verteld. Nu kreeg ik gistermiddag post waarin staat 10 sept. ik denk dat dit niet zoveel uitmaakt, maar de kans blijft groot dat ik je daar wel zie. Heb jij je boekje al?, succes met leren idg.


@PHO,

Vandaag in mijn post ook het begeerde pvs instructie boekje gevonden..leren leren nu dan maar!! Bij mij stond ook 10 sept. dus het is inderdaad veranderd...tot snel!

Groeten
 
@sharpe
general interest: hoeveel begon je selectieklas en hoeveel waren er door?
bij mij op 3 vd16 geloof ik
 
@ the_pilot en wanna_be_pilot:
Zijn de mensen die die op de KMA zijn uitgeboekt, die omdat ze het niet aankonden, vrijwillig gestopt of omdat ze werden weggestuurd omdat gezien werd dat het succesvol afleggen van de opleiding waarschijnlijk niet zou lukken?

@ Vlieger1986:
Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid beoordelen maar dit ziet er niet heel slecht uit: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Edit: zag er 2 dagen geleden nog niet slecht uit...
 
Last edited:
Van het weekend deed ik een poging tot het updaten van de SvZ, maar zoals jullie al hebben gezien is het er niet van gekomen. Zoals Diana en JRZ de namen hier op airwork aan de profielen hebben gelinkt, wilde ik het ook doen. Na enig gerotzooi en gezoek ben ik er alsnog niet uitgekomen. Is er misschien iemand die mij uit wil leggen hoe ik een URL aan een naam link?

Bvd,

Marty
 
basicly waar het op neer komt is een gedeelt emet de omschrijving (de naam dus)

en een gedeelte met de link.

de link die plak je door even die link in een 2e browser op te zoeken.

op te klikken en boven in je balk die regel te kopieren.

anyway als je er een tje kopieerd welke er staat. en die gewoon ff aanpast werkt het altijd :D

Tks
 
Van het weekend deed ik een poging tot het updaten van de SvZ, maar zoals jullie al hebben gezien is het er niet van gekomen. Zoals Diana en JRZ de namen hier op airwork aan de profielen hebben gelinkt, wilde ik het ook doen. Na enig gerotzooi en gezoek ben ik er alsnog niet uitgekomen. Is er misschien iemand die mij uit wil leggen hoe ik een URL aan een naam link?

Bvd,

Marty



als je de eerste post quote dan zie je meteen hoe de code werkt.
 
@sharpe
general interest: hoeveel begon je selectieklas en hoeveel waren er door?
bij mij op 3 vd16 geloof ik

14-15man, 6 gingen er door. 4 van die 6 waren er voor de tweede keer. Ik was één van de twee die bij de eerste poging gelijk doormocht.
 
Ik heb de eerste post al gequote van het weekend inderdaad, maar werd er niet veel wijzer van. Een groot deel van de internetcodes en forumcodes ken ik wel, maar zoals het in die eerste quote stond heb ik het nog nooit gezien.

Bedankt voor de reacties, ik zal zo snel mogelijk met een update komen!
 
Ik heb vandaag een brief binnen gekregen van de Luchtmacht. Ik mag me op 8 oktober melden op de KMA voor de functie Officier Vlieger. :) Ik heb er zin in.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top