Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
Zo ik heb weer gebeld om een nieuwe afspraak te maken voor PO-1, 24 augustus om 8.30. Nog meer mensen die dan toevallig moeten?
 
po1 niet gehaald :( ook afgevallen op 3D test, had bij allebei de pedalen wat punten te veel... voorderest de ander testen ruim gehaald. het schijnt dat vrouwen minder goed zijn in inzicht, maar samen met nog een andere meisje hadden we die zeer goed gemaakt ;) nja ze rade me aan om over 6 maanden nog een keer te proberen dus dat wordt nog even wachten... oja wat ook nog belangrijk om te melden is dat het rechter pedaal bij de 3D test precies omgekeerd is, van hoe het in de kennisbank vermeld staat... voor is achter en achter is voor.
 
Mog eindelijk gaan solliciteren. Ik heb mijn formulier nu opgestuurd, weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat ik bericht krijg.

gegroet alex

Ik heb net na deze post bericht gehad. Ik mag vrijdag 7 september opgaan voor de po1.
 
Last edited:
Hallo allemaal,

Net als Geert Jan ga ik in januari naar Sheppard en ik vindt het eigenlijk wel tijd voor een realistisch verhaal over de emvo. Voordat wij op de emvo begonnen lazen we uiteraard ook alle comments op deze site en pikten we wat geluiden op van mensen die er waren geweest.
Het verschil met de werkelijkheid heeft me behoorlijk verbaast.

De theorie fase wordt verzorgt door een aantal burger docenten die proberen je alle stof goed bij te brengen en ze zijn niet bang om extra energie te steken in de mensen wat meer moeite met bepaalde onderwerpen hebben. Als je gewoon je best doet, op tijd begint met leren en vooral veel met elkaar over de stof praat en overlegt is het mogelijk om op alle examens 80 tot 100 punten te scoren.

Het spannendste is natuurlijk de vliegfase waarbij het zaak om super veel samen te werken. Minstens 1 keer per dag bij elkaar gaan zitten om iedereen te laten vertellen wat hij geleerd heeft en daar over te discussiëren heeft voor ons erg goed gewerkt. Ook belangrijk is om veel te ontspannen. Het enige dat voor veel mensen moeilijker is dan het vliegen zelf is om met de stress en spanning om te gaan.
Met de instructeurs moet je gewoon militair correct en boerenbeleefd omgaan. Je merkt dat zij keihard proberen om jou de opleiding door te krijgen. Ze gaan erg persoonlijk met je om en proberen om vooral te werken aan de specifieke dingen waar jij moeite mee hebt. Ze weten goed waar ze mee bezig zijn en hebben stapels ervaring met het instructie geven. No worries wat dat betreft dus.

In the end, wanneer je verhalen hoort over de emvo, check waar ze vandaan komen. Ik merkte dat veel van de negatieve verhalen komen van mensen de emvo niet gehaald hebben en al dan niet terecht daar frustraties over hebben. (natuurlijk is het ontzettend rot om het niet te halen)

Voor degenen die binnenkort aan de emvo beginnen: Succes! Laat je niet afleiden door statistieken, het lijkt er op dat van de 14 in onze klas, 12 man gewoon naar amerika gaan...dus dat is ook gewoon mogelijk.

Out. :yeehaa:
 
Hallo allemaal,

Omdat mijn medische keuring heel lang duurde, ben ik al een poosje niet op het forum actief geweest.
gelukkig wel goedgekeurd en uitgenodigd voor de PVS in de week van 17 sept. als het weer dat toe laat.

Groet..

Weet iemand trouwens wanneer er weer een klas aan de KMA start?
 
PVS Gister afgesloten, uitslag binnen 2 weken ongeveer. Ik ga voor de oktoberklas.

Winds,

WvdB
 
Ik heb afgelopen vrijdag mijn aller laatste medische keuring uitslag binnen gekregen. Ik wist de uitslag zelf al een tijdje geleden maar het moet natuurlijk wel officiel gaan. PVS heb ik ook al gehaald en ik mag beginnen in de oktober klas.

Heb er echt onwijs veel zin in. :)
 
Gefeliciteerd!, oktober is al best snel! Veel succes en laat om de zoveel tijd horen hoe t gaat ;)


Is JRZ trouwens als bezig op de KMA? Anders kan ik wel even een nieuwe post met de huidige SvZ maken. Het is tenslotte al 2 weken geleden dat JRZ voor het laatst heeft ge-update, en volgens mij zijn er al wel wat veranderingen.
 
Hey iedereen,

Tja vandaag btje rotte update voor mij. Ben nl. bij de GVSS eruit gegaan. Hebt tot de D-vlucht gehaald, maar toen was het net niet goed genoeg. Twas op het randje, maar ja de score staat vast.

Iedereen veel succes die wel doorgaat. Kvond de GVSS wel heel leuk om te doen, maar net niet goed genoeg doen ze het niet voor dus betekent gewoon helemaal afgekeurd!!

Groetjes.....
 
ach echt super rot voor je, al plannen voor wat je nu gaat doen?? wees er iig trots op dat je po1 in één keer hebt gehaald, hier moet ik nog zes maanden op wachten :bwah: en de rest allemaal gefeliciteerd met het behalen van zijn keuringen!!
 
Hallo allemaal,

Omdat mijn medische keuring heel lang duurde, ben ik al een poosje niet op het forum actief geweest.
gelukkig wel goedgekeurd en uitgenodigd voor de PVS in de week van 17 sept. als het weer dat toe laat.

Groet..

Weet iemand trouwens wanneer er weer een klas aan de KMA start?

Hey PHO,

Ik ben ook uitgenodigd voor de week van 17 sept. Zie je daar waarschijnloijk, hoop dat het weer een beetje ok is!!

Groeten..
 
Hey PHO,

Ik ben ook uitgenodigd voor de week van 17 sept. Zie je daar waarschijnloijk, hoop dat het weer een beetje ok is!!

Groeten..

@Vlieger1986

Doch een kleine verandering, die 17 september werd me door de telefoon van iemand van het CML verteld. Nu kreeg ik gistermiddag post waarin staat 10 sept. ik denk dat dit niet zoveel uitmaakt, maar de kans blijft groot dat ik je daar wel zie. Heb jij je boekje al?, succes met leren idg.
 
hallo iedereen,
weet iemand toevallig of je zonder de nederlandse nationaliteit aan de selectie kan beginnen, dus alleen de selectie niet de opleiding??? en of je met implantaten in je gebit aan de officier-vliegers opleiding mag deel nemen???
alvast bedankt,
gr
 
@CaptainMASSI,
Kijk even op www.werkenbijdeluchtmacht.nl

En even een vraag in het algemeen, ik heb gezien dat dit al besproken is op het forum, maar ik heb daar niks duidelijks over gevonden. Op boven genoemde site staat dus dat de KMA maar 6 maanden duurt. vanaf wanneer gaat dit in, of was dit al met ingang van augustus al begonnen?

Ciao
 
hallo iedereen,
weet iemand toevallig of je zonder de nederlandse nationaliteit aan de selectie kan beginnen, dus alleen de selectie niet de opleiding??? en of je met implantaten in je gebit aan de officier-vliegers opleiding mag deel nemen???
alvast bedankt,
gr

Ik denk dat het wel een probleem word, omdat het aanvragen van een nederlandse naturalisatie volgens mij een opbepaalde duur heeft. Op de site van de luchtmacht is het ook niet vermeld. Anders bel je even naar het CML (Centrum voor Mens en Luchtvaart) daar kunnen ze wellicht antwoord op je vraag geven.

Winds,

WvdB
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top