Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
geloof je het zelf? :haha: ;)

Ja ik heb het nu alleen over die formulieren die je al via e-mail hebt ingevuld he ;)

/hap

Weet iemand trouwens hoeveel "schone burger- en onderkleding" je mee moet nemen? Is die burgerkleding alleen voor het binnenkomen en verlaten van de KMA? En wat bedoelen ze precies met "persoonlijke bagage"?
 
Last edited:
Korte update...

A.s. maandag begint voor ons de EMVO :D

En iedereen die 15 augustus begint: succes en geniet ervan :p
 
Ja ik heb het nu alleen over die formulieren die je al via e-mail hebt ingevuld he ;)

/hap

Weet iemand trouwens hoeveel "schone burger- en onderkleding" je mee moet nemen? Is die burgerkleding alleen voor het binnenkomen en verlaten van de KMA? En wat bedoelen ze precies met "persoonlijke bagage"?


Ligt aan de dag dat je gaat kleden bij het kpu. Als het goed is staat het wel in een brief op welke dag het geplanned staat. Maar neem gewoon kleding/ondergoed mee voor 1 hele week, dan weet je in ieder geval dat je genoeg heb. Zodra je ben wezen kleden, heb je je je burgerkledij niet meer nodig, behalve vrijdags als je richting huis gaat.
 
Zou gewoon veel eigen onderbroeken meenemen, vindt zelf die defensie dingen niet fijn zitten.
 
Zou gewoon veel eigen onderbroeken meenemen, vindt zelf die defensie dingen niet fijn zitten.

Dat wilde ik net ook even melden...die defensiedingen zitten echt voor geen meter. Die moet je alleen aan doen als je weet dat je gegarandeerd ranzig gaat worden. Voor de rest mooi m'n eigen aan. :)
 
Wel, succes met je burgeronderbroeken... In de opleiding is een correct tenue 1 van de belangrijkste dingen. En burger en millitaire kledij mogen niet gemixed worden. Als ze erachter komen, ben je de sjaak.
Wij hadden compagnies apél, en daar kon ook een kerel mooi voor het de hele compagnie zijn onderbroek verwisselen voor een pendek van defensie.
Tenzij je opgewonden raakt van ongeveer 150 man die naar je staan te kijken en te klappen als jij je in je blote reet staat.

Paraat is natuurlijk een ander verhaal, dan kanje het wel zelf weten.
Je kan trouwens ook boxershorts bestellen, maar dan moetje wachten tot je kan bestellen bij het kpu. Die zitten al een stuk fijner.
 
Wel, succes met je burgeronderbroeken... In de opleiding is een correct tenue 1 van de belangrijkste dingen. En burger en millitaire kledij mogen niet gemixed worden. Als ze erachter komen, ben je de sjaak.
Wij hadden compagnies apél, en daar kon ook een kerel mooi voor het de hele compagnie zijn onderbroek verwisselen voor een pendek van defensie.
Tenzij je opgewonden raakt van ongeveer 150 man die naar je staan te kijken en te klappen als jij je in je blote reet staat.

The times they are a-changin'...

burger ondergoed is geen probleem.
 
nope, je mag gewoon zelf weten welke onderbroek je aandoet. SOEPEL! :p
Of je gaat gewoon lekker commando in je broekje, lekker luchtig.

Weet alleen niet of totaal geen onderbroek is toegestaan, zul je zelf even aan je insructeur moeten vragen.
 
Update. Vandaag met PVS vlucht 4 mijn keuring afgesloten. Nu nog even wachten op een definiteve bevestiging van het CML en informatie over de opkomst 15 augustus.

Groeten aan Ximan, die maandag zijn PVS moet afronden ;)
 
Dude, zo mogen gewoon mee van ons kader, wordt nog net niet in de order genoemd...

Wat bedoel je? Bij je meldingsinstructies? Want je moet zowiezo altijd burger bij je hebben namelijk, omdatje in het begin nog niet in je pak naar huis mag, en dus altijd moet omkleden. En in de 1ste week moetje een paar dagen in burger lopen, omdatje niet altijd gelijk maandags al gaat kleden, en soms dus pas donderdag of vrijdags je pak krijg. Dan moetje wel genoeg kleding bij hebben.

Maar goed, als die lui hier zeker weten dat je IN OPLEIDING, burgeronderbroek aanmag, dan kan je het gewoon doen.
 
EMVO update:

Van de afgelopen klas die begon met 14 man zijn er 4 afgevallen.
-2 Definitief
-1 herkansing
-1 begint volgende klas opnieuw

Van de 10 man die doorzijn:
-5 F16
-4 Chinook
-1 Cougar

Ik zelf heb F16 gekregen :rt: en ga in Januari naar de States


Groeten GJ
 
hey Geert-Jan,

Gefeliciteerd! Wat ik me afvraag. Sluiten alle opleidingen naadloos op elkaar aan? KMA met de EMVO en EMVO met de opleiding in de states.....

Als je nu weet dat je in januari gaat..wat moet je nu nog doen....wachten?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top