Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
Hmm ik heb 23 augustus intake voor GVSS en heb nog het oude boekje, vraag me af of ik nog die nieuwe sim ooit te zien krijg. Op zich lijkt me dat het niet zo'n enorm verschil maakt in wat je moet laten zien qua prestaties?
 
Jup...alles moet opnieuw. Naar de voorlichting (waarschijnlijk) en solliciteren en dan krijg je je uitnodiging...en dan moet je alle tests weer doen
anouk

:1855: Dat is echt wreed. Zou het niet zo zijn dat je wanneer je voor die tijd PO-1 hebt gedaan die regeling nog niet geldt? Tegen mij zeiden ze namelijk dat ik alleen die instrumenten interpretatietest overnieuw moet doen in januari. Wat ik wel weet (dat vroeg ik nog speciaal) is hoe het dan zit met het opnieuw aanmelden voor die test. Toen zei die mevrouw van het CML dat ze het zo ver hadden weten te krijgen dat je in ieder geval niet weer helemaal naar zo'n voorlichting hoefde en dat ik met een belletje naar het nummer op de uitnodigingsbrief van mijn eerste PO-1 en dat registratienummer zo weer deel kunt nemen aan de herkansing.

Hopelijk hoef ik niet alle testen weer overnieuw te doen. Weet iemand hier meer van?

groet,

eslouisa
 
Ik kan me niet voorstellen dat alles weer opnieuw moet. Dat zou dan nieuw zijn! Maar stel dat je alle testen zou moeten overdoen, dan is dit het ergste scenario. En zoveel testjes zijn het toch niet?! II, 3d test, luistertest en een nog niet van belang zijnde ruimtelijkinzicht testje. Je was afgevallen op de 3d? Dat is dus drie testjes overdoen. Er zijn ergere dingen, zoals het niet halen van het gvss bij de KLu;)

Succes allen

Groeten,

LALA
 
Geloof dat ik ergens gezien had dat de instrumenten op een scherm vertoond werden maar het principe is het zelfde. Zal nog even zoeken of ik dat plaatje weer kan vinden.

The Royal Netherlands Air Force has enlarged its flight trainers park
08 February 2007

Because of the increasing demands for pilots recruitment, The Royal Netherlands Air Force (RNLAF) has ordered a third simulator. The third trainer is equipped exactly the same as the first two with Beech Be58, Cessna T303 and Socata TB20 flight models and a specific training tool developed by Alsim, but with this purchase, an instructor cabin and a 180° wrap around visual system have been added.
The simulator was installed in December in SOESTERBERG.

bron:
http://www.alsim.com/88_The-Royal-Netherlands-Air-Force-has-enlarged-its-flight-trainers-park.php

Plaatje buitenkant/scherm:
http://img254.imageshack.us/img254/3986/alsimmo7.jpg

Plaatjes binnenkant:
http://www.aeropyrenees.com/templates/aero/344173498586913948468797851_13_27.jpg

http://www.flightlink.com/alsim/pics/al100.gif

Misschien niet super duidelijk deze maar is het beste wat ik zo snel kan vinden. Geeft een beetje een beeld van wat je kan verwachten. (Met opzet plaatjes niet voluit gepost.)
 
Last edited:
Mmm grappig, heeft die simulator digitale instrumenten of gebruik je ook analoge?

Het zijn digitale instrumenten. (staan iig op de plaatjes in de boekjes)

En ik hoorde toen ik bij het CML was dat als je één test niet haalt je alles opnieuw moet doen. enne ik deed het ook voor de 2e keer, en heb het nu wel gehaald.
 
Het voordeel is wel dat je met digitale meters een stuk strakker kunt vliegen. Je altitude, snelheid en koers word normaliter weergegeven op je MFD Attitude Indicator scherm. Op het ene plaatje van de binnenkant dat gegeven werd staan nog steeds analoge meters. Ik heb overigens de nieuwe sim gezien tijdens mijn gvss weekje en het is inderdaad de ALSIM met de 180gr projectie, niet de enkelzitter. En ja het ziet er zeer indrukwekkend uit!

Een voorbeeldje van een soortgelijke MFD
PSN3.jpg


Winds,

WvdB
 
* voor de stand van zaken
Net terug van vakantie en kreeg een belletje van het CML. Ik ben officieel medisch helemaal in orde! Op naar de PVS vluchten!!

Greetz Ximan
 
Nou afgelopen dagen mooi uitgerust in Zeeland, morgen de FAM. Kracht zou geen probleem moeten zijn, maar conditie ben ik nog niet zeker van, al is die altijd wel vrij goed geweest. Wish me luck :p Ik laat morgen weten hoe het is gegaan.
 
FAM ook weer achter de rug. 09:45 liep ik daar binnen en anderhalf uur later stond ik alweer buiten, alles ruim boven de norm gescoord. Fietsen viel uiteraard tegen, er is al eerder opgemerkt dat je het kwartier erna echt nodig hebt om bij te komen, gelukkig kreeg ik zelfs nog wat langer :p Kracht-testen vielen allemaal erg mee, en als laatste uiteraard gelopen. Na 10 minuut 30 stopte de sportman de band, blijkbaar was het genoeg, al had ik niet veel langer door kunnen lopen.

13 augustus eerste VMO2 onderzoeken.
 
Ah netjes! Gefeliciteerd... toch weer een stap in de goede richting!

Hoe zit het nu met de PVS-ers... Ik weet dat er als het goed is morgen weer een nieuwe lichting naar Seppe gestuurd wordt... maar hoe is het de vorige vergaan?
 
:1855: Dat is echt wreed. Zou het niet zo zijn dat je wanneer je voor die tijd PO-1 hebt gedaan die regeling nog niet geldt? Tegen mij zeiden ze namelijk dat ik alleen die instrumenten interpretatietest overnieuw moet doen in januari. Wat ik wel weet (dat vroeg ik nog speciaal) is hoe het dan zit met het opnieuw aanmelden voor die test. Toen zei die mevrouw van het CML dat ze het zo ver hadden weten te krijgen dat je in ieder geval niet weer helemaal naar zo'n voorlichting hoefde en dat ik met een belletje naar het nummer op de uitnodigingsbrief van mijn eerste PO-1 en dat registratienummer zo weer deel kunt nemen aan de herkansing.

Hopelijk hoef ik niet alle testen weer overnieuw te doen. Weet iemand hier meer van?

groet,

eslouisa

Sorry, maar die nieuwe regeling gaat pas in vanaf 1 augustus, en ik was daar op 25 juli, en er werdt ons nadrukkelijk uitgelegd dat wij dus ook alles weer over moesten doen.
Wat betreft die voorlichting en dat je daar weer naartoe moet. Dat verhaal verandert niet t.o.v. jouw verhaal, tenzij er structurele veranderingen doorgevoerd zijn in de opleiding of in de selectieprocedure.
anouk
 
FAM ook weer achter de rug. 09:45 liep ik daar binnen en anderhalf uur later stond ik alweer buiten, alles ruim boven de norm gescoord. Fietsen viel uiteraard tegen, er is al eerder opgemerkt dat je het kwartier erna echt nodig hebt om bij te komen, gelukkig kreeg ik zelfs nog wat langer :p Kracht-testen vielen allemaal erg mee, en als laatste uiteraard gelopen. Na 10 minuut 30 stopte de sportman de band, blijkbaar was het genoeg, al had ik niet veel langer door kunnen lopen.

13 augustus eerste VMO2 onderzoeken.

En ik moest verdorie 13,8min. ploeteren:grijns:

Anyway, morgen niemand naar Seppe maar donderdagavond pas.

Winds,

WvdB
 
Pvs

Pvs

Hallo allemaal,

Ik ben Roy Perdaen. Ik ben sinds November 2006 bezig met keuren voor de KLu. Dinsdag 31 augustus heb ik Pvs 4 gevlogen. Dit was gelijk mijn laatste vlucht omdat ik genoeg had laten zien volgens de instructeurs. Dus nu afwachten op het telefoontje van het CML.

Weet iemand of er nog plaats is in de augustus klas?

En Aero-Rvdl hoe is jouw pvs nog verlopen. En weet je iets van Marcel en Thijs ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top