Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
Selecties

Selecties

Hey mensen,

Zal me even voorstellen. Ik ben Rens en ben al een tijdje bezig met de keuringen. Ben ongeveer halverwege januari begonnen. Ik heb tot nu toe alles gehaald en wacht op de uitslag van de VMO2.

Ik heb nog maar een keuring te gaan, je raad het al PVS. Zit nu al zo'n maand te wachten om een keer te mogen. Het weer zit niet mee helaas. Ik sta nu ook gepland voor 11 juni, maar zo te horen van de andere berichten zal dat wel weer naar achteren geschoven worden.

Zeetsjuh, ik was afgelopen maandag ook op het CMH. Zou kunnen dat ik je tegen kwam. Ik moest een foto van me kaak laten maken en nog even langs oogheelkunde. Bij oogheelkunde bleek dat mijn rechter oog net ietsjes minder scherp ziet dan mijn linker oog, maar ze zijden dat het zo marginaal was dat het niet uit moest maken. Ben benieuwd hoe de mensen in Amsterdam erover denken.

Hoe dan ook, op naar de PVS. :radar:

Succes iedereen met de keuringen.
 
PVS

PVS

Hey mannen/vrouwen, net weer een telefoontje gehad van TTC Seppe. PVS weer naar achteren verschoven. Om gek van te worden zeg. Ik mag 17 juni weer is bellen om te kijken of het dan wel kan. Geduld is een schone zaak zeggen ze wel is. :)
 
Wen er maar vast aan. Je kan beter van te voren steeds te horen krijgen dat het niet doorgaat dan steeds voor niets op en neer te rijden ;)
 
Hey mensen,

Het begint weer aardig gezellig te worden op dit forum met allemaal mensen die binnenkort moeten PVS'en, vandaar dat ik me ook maar toevoeg aan de club :)

Ik ben al een tijdje bezig met de selecties (sinds december) en inmiddels ben ik ook al 2 maand aan het wachten op de PVS :) Op dit moment sta ik voor 11 juni gepland, maar zoals ik al heb gelezen gaat ook dat zeer waarschijnlijk niet door. Eerst moet Jrz nog zijn 6e vlucht maken, dan zijn wij pas aan de beurt (als er niet nog een groep tussen zit tenminste...)

Verder heb ik binnenkort oogheelkunde, FAM en nog wat overige VMO2 onderzoeken. Ik hoop echt dat het allemaal nog gaat lukken voor half augustus, helemaal met de PVS... Wat denken jullie daarvan mede PVS'ers (en anderen natuurlijk :))?

Groeten,

Squall
 
Aero-RvdL, welcome to the club... jet en ik horen ook tot de 11 juni groep, maar ik heb eergisteren al gebeld en toen werd mij verteld dat het uitgesteld werd. Er is nu een groep bezig, er moet nog een groep, jrz moet nog en dan is de oorspronkelijke 11 juni groep aan de beurt. Alleen werd mij ook meteen verteld dat ik rekening moest houden met meer vertraging, ze hebben namelijk ook een tekort aan test-leiders. :S

maargoed, in ieder geval zullen we hem wel mogen doen en ik denk dat ik voor augustus wel aan de beurt kom :p
 
Nou join the club, ik zit ook te wachten tot ik mag (PVS). Stond ingepland voor 3 juni maar verzet naar 18juni, dus 17juni bellen. Heb alleen wel een probleempje; en dat is dat er 18juni herexamens gepland zijn, ik ga er niet van uit maarja zoals helmonders zeggen: Ge wit ut krek oit noit nie.

Winds,

WvdB
 
Zoals PVS (tenminste, mijn groep) er nu uitziet:
Twee (me included) moeten nog PVS 6
Een moet nog 5 en 6
Een moet nog 3 t/m 6
Een moet nog 2 t/m 6

Maargoed, misschien dat ze die laatste twee in een latere groep in gaan plannen oid.
Daarnaast zitten er nog aardig wat anderen tussen, die in eerste instantie ook voor halverwege Mei al op de planning stonden. Maar ik weet niet hoeveel dat er zijn. Ik geloof dat er al met al zeker nog zo'n man of 20 op de planning staan die PVS moeten doen nadat "mijn groep" klaar is.
 
Pff, het ziet er naar uit dat er een soort opstopping onstaat bij de PVS. Straks moeten ze nog een paar extra PC-7's laten overkomen :p:
 
Het is lekker weer idd, maar het zicht is slecht momenteel, dus geen goeie horizon dus geen PVS...helaas....!!!
 
Ik snap het ff niet. Wanneer wordt de afspraak gemaakt voor de PVS.
Ik zie mensen die nog de FAM en medische testen moeten doen zoals squall86 die
al ingepland zijn voor de PVS. Moet je er zelf achteraan of hoe zit dat?
Ik ben wachtende op de medische uitslagen en moet 12 juni de FAM.
 
Ik snap het ff niet. Wanneer wordt de afspraak gemaakt voor de PVS.
Ik zie mensen die nog de FAM en medische testen moeten doen zoals squall86 die
al ingepland zijn voor de PVS. Moet je er zelf achteraan of hoe zit dat?
Ik ben wachtende op de medische uitslagen en moet 12 juni de FAM.

Na mijn VMO1 (half april) werd meteen gemeld dat ik binnen toen en vijf week mocht PVS'en in Frankrijk. Ik was medisch geschikt genoeg verklaard zodat de luchtmacht wel de gok durfde te nemen om me al te laten PVS'en. Ik werd meteen ingedeeld in de PVS groep van 20 april. Het is nu 7 juni en nog steeds geen vlucht gemaakt :)

Maar ik weet niet hoe het bij jou zit Zeetzuh, zo te horen heb je zelf al meer dingen gehaald dan ik, terwijl je nog niet bent ingedeeld in een PVS groep. Beetje raar... Wanneer heb jij je VMO1 gehaald dan en was toen alles goed? Misschien moet je het toch maar een keertje navragen bij het CML.

Squall
 
Ze hebben pas later de beslissing gemaakt dat VMO-1 voldoende was voor PVS. Aangezien ze de augustusklas vol willen krijgen, proberen ze zoveel mogelijk kandidaten PVS te laten vliegen, aangezien PVS de meeste drama oplevert met al dat uitstellen etc.
 
Aha, bedankt voor de info. Ik zal eens ff met het CML bellen hoe het zit en of ik z.s.m. ingedeeld kan worden. Zover ik weet heb ik VMO1 volledig gehaald. Dus.... Morgen direct bellen. Zou fijn zijn als ik ook nog in de augustus klas kan, maar zoals ik het hier hoor met de PVS gaat dat grandioos niet lukken. Weet iemand wanneer de volgende klas begint dan? Oktober misschien???

Zeetsuh
 
Aanvulling op de Update:

Airbabe - 19 juni - PO-1

@Neluss: Jmmr dat je PO-1 net niet hebt gehaald!! Maar over 6mnd weer een kans, zou dan wel moeten lukken toch? Denk je dat dat oefenprgtje voor de luistertest positief is in de voorbereiding? En natuurlijk verder geinteresseerd in goeie tips ter voorbereiding op mn eigen PO-1.....

Groetjes Airbabe!!
 
Aanvulling op de Update:

Airbabe - 19 juni - PO-1

@Neluss: Jmmr dat je PO-1 net niet hebt gehaald!! Maar over 6mnd weer een kans, zou dan wel moeten lukken toch? Denk je dat dat oefenprgtje voor de luistertest positief is in de voorbereiding? En natuurlijk verder geinteresseerd in goeie tips ter voorbereiding op mn eigen PO-1.....

Groetjes Airbabe!!

Tip: Ga op tijd naar bed. Goede nachtrust is zeer belangrijk.
En een goed ontbijt is ook zeer belangrijk.

Verder wordt alles goed uitgelegd hoe het moet. Dus oefenen is naar mijn
mening niet nodig. Maar daar zijn al elle lange discussies over gevoerd en
iedereen heeft zijn eigen mening. Er zijn een heleboel aspirant vlieger die
zonder oefenen PO-1 gehaald hebben, maar dit is natuurlijk geen garantie
dat jij het ook haalt. Veel suc6 19 juni met PO-1
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top