Luxair en DLR

Ah, dan weet ik het. Niet dat het iets uitmaakt, want je info is goed.
Maar jouw situatie als DEC was toch ietsje anders, als je er als 21 jarige co begint, en na vele jaren een keertje captain wordt ben je de doctrine en politiek een beetje gewend.

Niet dat het het werk minder zwaar maakt, maar ik denk dat je dan meer sh*t accepteerd dan wanneer je daar als "contractor" zit.. Daarbij zal je dan ook waarschijnlijk in of rond LUX gesettled zijn, wat het leven ook eenvoudiger maakt.

Zit er inderdaad als contractor, maar loop ook alweer 3 seisoenen mee. Denk niet dat je als niet Luxemburger er ooit aan went, hoef maar om me heen te kijken naar alle andere buitenlanders die er wel op vaste basis zitten.
Maakt trouwens niet uit of je er op contract basis of vaste basis zit, de sh*t blijft hetzelfde. Precies dezelfde arbeidsvoorwaarden, althans op de junglejet.

Ben trouwens niet rond of in Luxemburg gesettled, moet er ook een appartementje huren (iemand geintresseerd voor overname:) ?) want met die schema's die er gevlogen worden heb je anders geen tijd om te leven.


PS: capt Kebab, Flying W zegt me tuurlijk iets maar jij hebt een verkeerd persoon voor je. Ik zat in die tijd in het mooie Virginia bij Mid Eastern :grijns:
 
Er is de toezegging dat er 3 extra crew komen op het minimum voor de Emb. Uren gaan dan richting hoge 70 is de bedoeling. Een termijn is er echter niet voor...
Probleem is op het moment dat er genoeg nieuwe aanwas moet zijn om überhaupt iets te kunnen verbeteren. Ook helpt het niet mee dat er nog steeds mensen vertrekken natuurlijk... Een 737 wetlease in de winter en het mogelijk behoud van een zevende Emb zal de zaak waarschijnlijk alleen maar verslechteren. De 73 kan met tijdelijke krachten draaiende gehouden worden maar die zijn er voor de Emb niet te vinden. Ze blijven dus voorlopig ver achter de feiten aanlopen... (het levert wel een flinke besparing op...)
 
Er is de toezegging dat er 3 extra crew komen op het minimum voor de Emb. Uren gaan dan richting hoge 70 is de bedoeling. Een termijn is er echter niet voor...
Probleem is op het moment dat er genoeg nieuwe aanwas moet zijn om überhaupt iets te kunnen verbeteren. Ook helpt het niet mee dat er nog steeds mensen vertrekken natuurlijk... Een 737 wetlease in de winter en het mogelijk behoud van een zevende Emb zal de zaak waarschijnlijk alleen maar verslechteren. De 73 kan met tijdelijke krachten draaiende gehouden worden maar die zijn er voor de Emb niet te vinden. Ze blijven dus voorlopig ver achter de feiten aanlopen... (het levert wel een flinke besparing op...)

Toezeggingen zijn er al een paar jaar dus zou er niet te veel waarde aan hechten. Hoewel er nu een junglejet weggaat en er een Dash voor in de plaats komt zal het aantal uren iets naar beneden gaan (hopelijk voor de vliegers). Vertrekkende mensen kan je niet tegenhouden tenzij je iets gaat doen met de arbeidsvoorwaardenen het creëren van doorstroming wat op het moment alleen maar tegengehouden wordt (er staan 5 mensen te wachten tot ze naar CargoLux "mogen").
Tijdelijke mensen op de 73 is niet een oplossing voor het probleem, maar van de situatie.

Enne tijdelijke mensen voor de ERJ zijn wel te vinden.....


Check Inn op 22 augustus.............
 
JJ ik denk dat je het huidige management niet met het vorige kan vergelijken.
Je DFO kan gewoon ook niet zomaar onbeperkt aannnemen. Voor zover ik het mee heb gekregen is er voor iedere aanname een slag geleverd met upper management.

22/08 ook voor ex-en?
 
Ik vergelijk ook niks, het huidige team is op een goede weg. Maar een goede oplossing van het piloten probleem hebben ze niet.

Tuurlijk .....
 
Ieder nieuw management begint natuurlijk met een zak vol goede wil en een hoop credit. Meestal is echter na een paar jaar de zak leeg en de credit op.

Natuurlijk is het goedkoper om 20 tijdelijke te laten vliegen dan 20 vaste en dan is de keuze snel gemaakt.

En om een co van de 73 cpt op de emb te maken moet je 3 ratings betalen (co 73 naar co emb, co emb naar co 73 en een nieuwe voor de emb). Om een emb cpt op de 73 te zetten is het er nog een meer dus.

Zoals Supi zegt zijn de budgetten op. Ze hadden er niet mee gerekend dat er zoveel mensen zouden vertrekken. De deur naar Cargolux zit niet echt op slot maar als ze die mensen laten gaan hebben we een echt probleem. Gaat dus gewoon niet.

Het vervelende is wel dat de training nu weer gestopt is en ondertussen de problemen dus steeds erger worden. Als de wetlease doorgaat en er een extra emb behouden wordt is er ook geen capaciteit om mensen om te scholen. Ook schijnt Luxairtours volgend jaar toch nog de vierde 73 te willen vliegen. De problemen zullen dus ook in 2008 niet zijn opgelost en naar mijn mening zelfs erger worden.

We zitten in een soort catch 22. Mensen gaan weg door de werkdruk waardoor de werkdruk toeneemt waardoor er mensen weggaan...

Jetjock, jouw contract is toch weer vernieuwd?
 
Zoals Supi zegt zijn de budgetten op. Ze hadden er niet mee gerekend dat er zoveel mensen zouden vertrekken. De deur naar Cargolux zit niet echt op slot maar als ze die mensen laten gaan hebben we een echt probleem. Gaat dus gewoon niet.

We zitten in een soort catch 22. Mensen gaan weg door de werkdruk waardoor de werkdruk toeneemt waardoor er mensen weggaan...

Jetjock, jouw contract is toch weer vernieuwd?

Als je kijkt hoeveel mensen er staan te wachten tot ze naar CargoLux "mogen" zou ik toch echt zeggen dat voor de LG'ers de deur nu ff goed dicht zit.
Oplossing zou zijn om eens goed om de tafel te zitten met iedereen en kijken wat ze kunnen doen om iedereen te houden........


je hebt pm
 
Ik mag de 27ste op gesprek komen bij luxair... heb al aardig wat info gewonnen maar als jullie nog tips hebben zijn de zééér van harte welkom...

alvast bedankt
 
Geen zorgen maken, het antwoord weten op die paar vragen die je kan krijgen en je paspoort/id nummer uit je hoofd weten of ergens op schrijven (trust me on this one;)).
 
Ik zal hem op mn voorhoofd laten tattoeëren.... Voor de mensen die de grading al achter de rug hebben... heo beviel de simassessment???
 
Graag alle updates t.a.v. de selectie bijwerken in de Kennisbank: Luxair. In het Nederlands of Engels, maakt niet uit. Is handig voor mensen die later nog moeten.
 
Joh Apoe,

echt een antwoord waar die jongen iets aan heeft. Weet je waar je het over hebt help die jongen dan even. Of ben jij één van die gasten die onlangs uit de opleiding is gezet?

Succes J.I.P!
 
Luxair

Luxair

Dag allemaal,

ik ben onlangs nog door deze selectiemolen gegaan en heb ook net de kennisbank gelezen, ik moet zeggen dat deze heel accurate is en dat ik er eigenlijk niks aan toe te voegen heb. Mochten er dan toch nog specifieke vragen zijn mag je me altijd PM'en.

J.
 
Joh Apoe,

echt een antwoord waar die jongen iets aan heeft. Weet je waar je het over hebt help die jongen dan even. Of ben jij één van die gasten die onlangs uit de opleiding is gezet?

Succes J.I.P!


Ik neem aan dat als hij voor het gesprek mag komen dat hij ondertussen wel de andere topics en de kennisbank heeft gelezen, waar meer dan genoeg info te vinden is. Daar naast stelt de eerste ronde helemaal niks voor, je zit en luistert een half uur naar wat zij te zeggen hebben, je antwoord een paar vraagjes over jezelf en je tekend een motor op het bord, klaar. Nu staat het voor de 100e keer op airwork.

En nee ik ben niet een van die gasten die uit de opleiding is gezet, wat is dat nou weer voor domme vraag.
 
Beste Apoe, ik ben nog nooit op een interview geweest waar je alleen maar hoefte te luisteren en je SOFI nummer uit je hoofd moest kennen. Daarom vond ik je antwoord een beetje raar.

Ervaring is dat 1 op de 20 uiteindelijk door de selektie komt en dan gaan er in de linetraining ook nog een tien procent af.

De groeten.
 
Back
Top