Luxair en DLR

He Superpilut!, Hoe ist? ;)

Om telleurstellingen te voorkomen.. Houd er rekening mee dat gelijkstelling van de Luxemburgse authoriteiten nodig heb met vooropleiding.Mavo, Havo en Mbo ers kunnen hier moeilijkheden mee krijgen. NLS word tegenwoordig wel als HBO erkend....

Succes met solliciteren! Het aantal nederlanders bij Luxair is al verdubbeld sinds december...:yeehaa:
 
Hey Boya! Hoop dat je het naar je zin hebt.
In LUX zoeken ze naar een gelijkwaardige opleiding als het Luxemburgse Premiere, oftewel het NL VWO.
 
Weet niet of ze nog meer mensen nodig hebben, ze zeggen altijd dat ze genoeg hebben maar dan toch vluchten moet schrappen vanwege piloten tekort.
Weet wel dat er een boel Luxemburgers niet door de selectie zijn gekomen
 
Weet wel dat er een boel Luxemburgers niet door de selectie zijn gekomen

Yup, en de visvijver in Luxemburg is zelf natuurlijk ook niet zo groot........ Vandaar goede arbeidsvoorwaarden en relatief veel 'buitenlanders'. Ze zijn wel te spreken over NLS-ers, (ook veel van aangenomen de laatste tijd). Tevens een nieuw type in hun vloot (q400) dus de groep die recent is aangenomen is eerste een maandje naar Canada geweest om vervolgens (via Tyrolean) ervaring op te doen op die kist. Sinds 11 juni is de Q400 operationeel en eind juni is er een tweede bijgekomen. Als ik het goed heb komt er binnenkort nog een derde...
 
Ik dacht dat nummer twee nog moest komen en numero drie in september. Ik zal eens opletten, volgens mij alleen de LX-LGA tot nu toe.
 
Mee eens Soepie.

Weet niet waar die kennis vandaan komt dat ze tevreden zijn over de NLS'ers.

De eerste hebben er net een paar uur opzitten, beetje vroeg om al te juichen
lijkt me! Lijkt me ook niet iets dat ze bij Luxair zouden melden overigens.

Voor je het weet is de NLS opeens prefered supplier volgens sommigen.

Laten we het er over een paar jaar nog eens over hebben (als ze er dan nog zijn...)

Succes bij de sollicitatie! (ook alle niet NLS'ers...)
 
Ik zou het fijn vinden als het niet weer een school relateerd verhaal wordt, over het algemeen hebben alle Nederlanders het er goed gedaan. Ook niet-NLSers.

Sorry voor mijn opmerking. Niet de bedoeling om een bepaalde opleiding in een positief daglicht te stellen, danwel anderen daarmee te benadelen. Sowieso zijn ze erg internationaal ingesteld qua aanname van piloten.

Super mooi dat er juist veel Nederlanders zijn aangenomen. Als je in de 'buurt' wilt blijven vliegen met goede arbeisvoorwaarden, dan is Luxair een prima keus! (ongeacht je opleiding)
 
Last edited:
Tsja, krijg nou de hik, loop naar de terminal, staan de C en A met hun kont tegen elkaar op de tarmac geparkeerd. Idd 2 op dit moment, en om het nog even in te wrijven hebben ze in de wort nog een full page add om de q400 te promoten.
 
Als je in de 'buurt' wilt blijven vliegen met goede arbeisvoorwaarden, dan is Luxair een prima keus! (ongeacht je opleiding)

Om van die "goede" arbeids voorwaarden helemaal te kunnen genieten moet je wel daar gaan wonen (en niet in nederlands ingeschreven blijven). De huren in Luxemburg zijn gigantisch hoog en de duitse/belgische belasting ook.
Trouwens nog heel even over die arbeidsvoorwaarden, de FDR's in Luxemburg zijn compleet anders dan de Nederlandse. Voor de Q400 valt alles nu nog wel mee qua schema maar kijk uit als ze een vol schema gaan vliegen. Prima voor de vlieguren maar de duty uren tellen ook mee als je een normaal leven wilt hebben.
Shift werken met in het vooruitzicht 190 duty uren per maand, ga er maar aan staan.

Capt Kebab, nog steeds bij de VLM?
 
Wat is ongeveer de tijd tussen cv versturen en bericht terug krijgen bij Luxair of zal dit pas na 13 Juli geschieden?
 
Ik zou het fijn vinden als het niet weer een school relateerd verhaal wordt, over het algemeen hebben alle Nederlanders het er goed gedaan. Ook niet-NLSers.

Zou het fijn vinden als het niet weer een nationaliteit gerelateerd verhaal wordt. Over het algemeen doen alle nationaliteiten het erg goed bij Luxair. Ook niet-nederlanders.

Oftewel, als de NLS het er goed doet vind ik dat ze daar best voor uit mogen komen wat natuurlijk niet wil zeggen dat andere vliegscholen het er niet goed doen.

x
 
Zou het fijn vinden als het niet weer een nationaliteit gerelateerd verhaal wordt. Over het algemeen doen alle nationaliteiten het erg goed bij Luxair. Ook niet-nederlanders.

Oftewel, als de NLS het er goed doet vind ik dat ze daar best voor uit mogen komen wat natuurlijk niet wil zeggen dat andere vliegscholen het er niet goed doen.

x


Bijdehand. Je weet best wel wat ik bedoel.
 
Zijn er nog mede airworkers die 18 Juli een afspraak bij Luxair hebben?

Wie kan mij verder meer vertellen over dit gesprek, veel technische vragen/cases/enz.? Ook ben ik nog op zoek naar een niet te duur hotel, dus wie er nog een weet, ik hoor het graag!
 
En anders is er vanaf de luchthaven voor de afslag naar Trier nog een campanile met een chinees ernaast.

Bij het Ibis kan (!) je meen ik vermelden dat je "crew" bent en krijg je korting
 
Voor 3/4 van de prijs (€40) zit er in Howald (10 min van het vliegveld) een Italiaans restaurant dat ook kamers verhuurd. Geen 5 sterren (althans de kamers) maar prima eten voor niet echt veel (10 a 15 euri)

pm voor adres
 
Om van die "goede" arbeids voorwaarden helemaal te kunnen genieten moet je wel daar gaan wonen (en niet in nederlands ingeschreven blijven). De huren in Luxemburg zijn gigantisch hoog en de duitse/belgische belasting ook.
Trouwens nog heel even over die arbeidsvoorwaarden, de FDR's in Luxemburg zijn compleet anders dan de Nederlandse. Voor de Q400 valt alles nu nog wel mee qua schema maar kijk uit als ze een vol schema gaan vliegen. Prima voor de vlieguren maar de duty uren tellen ook mee als je een normaal leven wilt hebben.
Shift werken met in het vooruitzicht 190 duty uren per maand, ga er maar aan staan.

Capt Kebab, nog steeds bij de VLM?

Superpilut.. ´t Leven in Luxemburg is prima.. Hoe bevalt het om dozen te vliegen? :dozey: Je krijgt trouwens nog een kratje van me :biertje:


Jetjock... Afhankelijk van seizoen kan het voorkomen op ERJ of boeing. Op dit moment is er een tekort aan piloten op de ERJ waardoor het aanpoten is maar dat wordt deze zomer gecorrigeerd.. Ik dacht dat er op de ERJ iets van 70 uur per maand gevlogen wordt nu

Ik vlieg nu 35 uur per maand op de Q400.. En het ziet er naar uit dat ik ongeveer 500 uur per jaar ga vliegen. Minimaal 10 vrije dagen per maand maar in werkelijkheid minimaal 12. Daarnaast een aantal standby´s dus ik zit meer thuis dan dat ik vlieg. 1 maand vrij per jaar. Huur in Luxemburg is inderdaad fors.. Maar als je kijkt naar belasting, benzine prijzen, sigaretten, drank, BPM etc word dit ruim gecompenseerd.. Je hoeft niet in Luxemburg te huren / kopen.. Veel buitenlanders bij Luxair wonen nabij de grens in duitsland of frankrijk... Door een verdrag met Luxemburg betaal je dan nogsteeds belasting in Luxemburg.. In deze streken betaal je zelfs minder huur dan in Nederland..
Tijdens typerating en linetraining ( training salaris ) verdiende ik incl allowances al ruim 3 000 Netto.. Daarnaast id 90 tickets , "ervaren" stewardessen :dozey: en zeer goed pensioen.. Zeker dus geen slechte maatschappij

Het enige nadeel is mijn ogen is dat je naar Luxemburg moet verhuizen en dat je geen vaste roosters hebt. 1 keer per maand 4 dagen achter elkaar vrij.. voor de rest vaak maar 1 of 2 dagen achterelkaar vrij waardoor het moeilijk is je werkt te combineren met een sociaal leven in Nederland
 
Last edited:
Back
Top