Luxair en DLR

Piloto_

New member
YES! Ben door naar de volgende ronde in de Luxair selectie! De DLR test. Wie heeft hier ervaring mee en is het oefenmateriaal representatief? Er staat een hele dag voor gepland maar als ik het oefenmateriaal bekijk is het vrij kort. Wil me goed voorbereiden. Op de DLR site zelf staan de volgende onderdelen:
- Calculation
- Concentration
- English
- Mathematics
- Perception
- Psycho
- VisualMemory
Weet iemand of ze naar nog meer onderdelen kijken en zo ja hoe ik die kan oefenen? Voor iedereen die nog meer door is GEFELICITEERD!
 
Gefeliciteerd Piloto en welkom op het forum. Als je de beste voorbereiding wilt kun je het beste naar S und P training in Hamburg gaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat. www.sundptraining.de/ Mocht je vragen hebben PM me dan.
 
Hebben ze de maximum quota aan Nederlanders nog niet bereikt daar? :D
Ga jij daar met een volledige 320 rating naartoe??
 
Piloto_

Ook NLS gedaan? Momenteel net twee jongens aangenomen en schijnen er ook nog twee in de selectie te zitten (jij toevallig één van?)

Neem anders ff contact op met Boyashaka! (ook op dit forum). Die is op de q400 bezig bij Luxair, misschien dat die jou kan helpen......
 
Hey mensen, Allemaal super bedankt voor jullie reacties. Sorry dat mijn reactie nu een beetje kort is, maar ben bijna door mijn knaken heen in dit internetcafé. Dus de uitgebreide versie komt er nog aan ;).
 
...advertentie in Flight deze keer!
Heel erg hard op zoek naar vliegers.

Leeftijd maximaal 30 jaar,
100 hrs PIC
EU Frozen ATPL
Class 1 medical..

Kom op mannen; solliciteren!!
 
Geld om te trainen hebben ze straks meer dan genoeg, twee slotjes Heathrow gaan in de aanbieding.



But it is understood that American Airlines has recently bought slots from Gulf Air, while Luxair, the small Luxembourg airline, is understood to have solicited offers for its Heathrow holdings, with a decision on a winning bidder likely to be taken within a fortnight. None of these airlines would comment yesterday.

Bron:
http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/transport/article2009339.ece
 
he das nou jammer, ik ben al op de bejaarde leeftijd van 37 aangekomen...
voor de junioren veel succes en plezier. leuke club!
 
@superpilut, is die 30 jaar echt max?.. ik ben over een maandje of anderhalf klaar met de hele mik, en ben 35... tegen die tijd 250TT 110PIC
 
Hoorde laatst van een Luxair dispatcher (32 meen ik) die dus intern solliciteerde, dat het een duidelijk, nee-je-bent-te-oud-afwijzing was.

Maar laat dat je niet tegen houden, als je niets stuurt word je nooit aangenomen, als je wel iets stuurt misschien.
 
Een aanname eis lijkt me doorgaans hard.
k heb geen informatie over hoe flexibel ze tegenwoordig zijn, maar deze 30-jaar-max.-eis staat al jaren. Zoals Kebab zegt; je kan het altijd proberen, maar ik denk dat met deze (ruime) eisen ze makkelijk voldoende aanmeldingen krijgen van begin-twintig jarigen.
Traditioneel gaven ze overigens de voorkeur aan jong met weinig ervaring contra paar duizend uur en iets hogere leeftijd.
 
Eis van 30 lijkt mij ook vrij hard doch illegaal, maar wat wil je er tegen doen...

Wordt een probleem om die plekken te vullen lijkt het, met DLR test etc.

Denk dat als ze die plekken niet kunnen vullen met onder de dertig, ze toch naar 31 en 32 en misschien wel 33/34/35 gaan kijken.

De eis is er omdat het ontzettend lang duurt voordat je eens een keertje links mag sturen.

Supi heeft gelijk: 20 jaar met 200tt is favoriet! (moien supi)

By the way: ze vragen ook een goede fysieke gesteldheid. Belangrijk ook dat je een soort van binding hebt met Luxemburg of omstreken ivm blijvertje of niet...

Succes ermee!
 
Back
Top