tax

Om in Nederland belasting te kunnen betalen moet je in Nederland ingeschreven staan en kunnen aantonen dat je minimaal 183 dagen in nederland verbleven hebt. Met dit soort vragen kan je het beste terecht bij belastingtelefoon buitenland.

volgens mij zit het zo:

Als je ingezetene bent van nederland ben je in principe in NL belastingplichtig tenzij.......

Anders wordt het wel heel makkelijk. Dan kan ik namelijk non-resident in UK zijn en minder dan 183 dagen in NL. Genoeg rondreizen dus.
 
Als je aangesloten bent bij de BALPA dan kun je via hen je belastingaangifte doen voor een gereduceerd bedrag (ik dacht iets van 150 GBP)....

Mvg,
Marshall
 
naar alle waarscghijlijkheid gaat het goed komen..
nog niet helemaal zeker. maar de accountants zijn positief!!

-blijf in HKG belasting plichtig
-In NL, aangifte doen maar niet betalen, vanwege HKG
-In UK, als het meezit, nix betalen, vanwege NON res + de deal die CX gaat doen
of 1 jaar betalen en dan terug vragen.

BTW CX heeft een boete gehad van over de 250.000.000!!!!!!

blijft wel voor new joiners het feit dat je in HKG 2 jaar vooruit gaat betalen.
ga je in UK wonen moet je dus wel UK tax betalen

CX en KA gaan waarschijnlijk de bases sluiten en er report points van maken, operatie blijft hetzelfde alleen beestje krijgt een andere naam.

terzijde, die 48 uur gaat wel degelijk gelden voor mensen die LH vanuit UK vliegen en in NL wonen.

zoals altijd, gezogen wordt je altijd op dat k...e eiland!! en dat noemen ze cultuur:(

kliko zegt"wil je cultuur moet je meer yoghurt eten"

k.
 
Jawel, maar dan geen AOW (als dat ernog is in 20 jaar).

Toch maar ergens tax betalen voor enige oude dag, tenzij je dit prive ophoest

Mzzl

Fk52


Is onzin, AOW ontvang je naar gelang je sociale premisch betaald, in NL dus als je Premie Volksverzekering betaald en in de UK als je National Insurrance betaald. Staat los van waar je loonbelasting/inkomsten belasting betaald. Je kan bij wijze van spreken 30 jaar voor Easy in de UK werken en 30 jaar lang in NL wonen en Den Haag loonbelasting betalen, en als je na 30 jaar met pensioen gaat krijg je van de Nederlandse staat niks noppes nada omdat je in de UK National Insurrance hebt betaald. Sociale premies MOET betalen in het land waar je salaris wordt uitgekeerd, en staat los van het land waar je loon/inkomsten belasting betaald. Dus, in prinipe zou je in NL 15000 Euro inkomsten belasting per jaar kunnen betalen met een Easyjet salaris, en je krijgt er niks voor terug. Je kan geen beroep doen op WW, WAO en AOW, weggegooid geld dus. Overigens is het een misvatting dat je in Nederland veel meer belasting betaald. De belastingschijven van de UK en NL verschillen niet zo gek veel van elkaar. Het grote verschil zijn de sociale premisch. Over mijn UK salaris zou ik in NL 12000E moeten betalen en in de UK betaal in iets meer dan 4000 E.
 
Fk 52,

in de UK bouw je ook een zogenaamd state pension op. Het is overigens 91 hele dagen en niet nachten. Al is er wel weer sprake van dat ze die regel willen terugbrengen.
Dag van aankomst en vertrek tellen voor dit totaal al niet mee en KLIKO kan dan toch aldoor op vakantie gaan in NL. :) Hij zal echt niet aan de 91 dagen komen, tenzij hij continu vrienden gaat opzoeken of dagen blijft plakken in de UK.
 
dudes.

ik probeer zo weinig mogelijk op dat eiland te verblijven:D
AOW, kan ik voor kiezen om voor te blijven betalen, heb er voor gekozen om het niet te doen, en zelf met die centen aan de haal te gaan en ze te investeren.

nog steeds geen uitsluitsel van CX/KA/HMRC over tax!!

k.
 
Overload; Hey Accountant, regel m'n tax eens, dat doe je vast beter dan ik zelf altijd gedaan heb.

Accountant; Dat kost 188,- Pond.

Overload; Alstublieft. (geeft geld)

Accountant; Je moet 220 pond bij betalen, want je hebt altijd te weinig belasting betaald. Ik heb het al doorgegeven.

Overload; .......
 
I.d.d. kent de UK de zongenaamde Staats Pensioenen. Ze kennen er voor piloten zelfs 2 (voor groepen met hogere inkomens), het gewone Staatspensioen en het 2e Staatspensioen. Omdat er een uitwisselingsoverenkomst is met de UK en NL kun je later in NL wonend een NL staatspensioen krijgen, terwijl je altijd in de UK hebt betaald!!!
Persoonlijk heb ik overigens het recht op mijn 2e Staatspensioen opgegeven, waardoor ik nu elk jaar ergens tussen de 1300-1400 GBP extra in mijn persoonlijke pensioenfonds gestort krijg. Dat kan lekker doorgroeien de komende 30 jaar en betaald zich dan later gegarandeerd uit als ze dat 2e Staatspensioen hebben afgeschaft of de uitkering hebben verlaagd (wat te verwachten is)...
 
Onzin of niet mbt AOW in NL.

Slechts een opmerking,
Menig noord afrikaan of west middenooster figuur, die nooit een slag in NL hebben uitgevoerd (dus geen premie volksverzekering of inkomsten belasting hebben betaald) krijgen toch AOW !!!!

Je AOW opbouw in NL telt over 50 jaar, 2% per jaar dat je bent ingezetene vanaf je 15 t/m 65 levensjaar.
Hoe kan je andersverklaren dat menig "ouderwetse" huisvrouw naast haar man recht heeft op een eigen AOW.

Voor overige reacties van deze en gene op mijn bovenstaande bescheiden schrijvens, kan ik slechts een ding opmerken. Na 8 jaar touwtrekken tussen belastingdiensten van NL en een crown principality (ofzo) van de UK heb ik "slechts" enige kennis opgedaan.

Groetjes vanuit een palmbomen GBR eiland

FK 52
 
Last edited:
Back
Top