Nieuwe Stufe & Urlaubsgeld

Slim

New member
Hola.

Even 2 vraagjes.
Ten eerste...kom je in de nieuwe Gehaltsstufe per 'in dienst' datum, dus de datum waarop je met je type begon, of per datum waarin je echt op de lijn zat.

Numero dos....
Type begon op 1 juni vorig jaar. Kreeg toen 300 ballen. Was dat nou voorschot op Spesen, of 1e jaars Urlaubsgeld? Krijg je in je 2e jaar dan 350,- en dan elk jaar weer 50 er bovenop? Vreemd systeem trouwens, maar goed....:1855:

Danke sehr.

Sjuuussszz
 
Hola Slim,

Volgende Stufe: bepalend is je datum in dienst, de datum dus op je arbeidscontract. Volgens mij in de regel de dag na je circuitjes.
Ik had bv op 31 maart Flugtraining, arbeidsovereenkomst datum 1 april. Ik stijg dus met uitbetaling van april Gehalt.

Of die 300 euro je Urlaubsgeld is, weet ik niet. Steekdatum daar is 30 juni. Of ze daar dan in dienst of begin type nemen weet ik niet. Hier de tekst uit de VTV:

Citaat:
"Urlaubsgeld
Zusammen mit dem Gehalt für den Monat Juni wird ein Urlaubsgeld
gezahlt, das in Anerkennung für längere Betriebszugehörigkeit nach der
Zahl der Jahre der Betriebszugehörigkeit gestaffelt ist.
Es erhalten
Mitarbeiter im Jahre ihres Eintritts, soweit
der Eintritt bis zum 30. Juni des Jahres erfolgte Euro 300,--
für jedes weitere volle Kalenderjahr weitere Euro 50,--
Der Höchstbetrag beläuft sich pro Kalenderjahr auf Euro 1. 000 ,-- "


groetjes
C
 
schaaize...

zit me al t hele seizoen te focussen op mei. Damn. :p:

Ik verhuis overigens per 1 mei naar Fraaaising. Zie ik mn familie wat vaker dan twee keer per week :yeehaa: . Dusjjjj..... :biertje:

FF
 
Anywho....op m'n Ausweis staat Einstellungsdatum 01-06-06, maar dat was de datum vd checkin dag zeg maar. Arbeidscontract ging iets van 8 augustus in... Vraag me dan af welke datum ze aanhouden....

Die 300 ballen van vorig jaar was een voorschot op m'n Spesen. Laat dat Urlaubsgeld maar komen...:yeehaa:

Sjuusss
 
Oh en Slim het Urlaubsgeld is naar ik begrijp voor ons een bedrag van ca. 300 euro...

Kun je toch mooi van op vakantie. Naar Maastricht. :yeehaa:

FF
 
Of camping Bokkeduinen hier om de hoek in Amersfoort....

Btw...dacht nog mooi m'n 10 'unverplanter' vakantiedagen in mei/juni op te nemen, FG mailtje gestuurd, vandaag gebeld....kan ik dus mooi shaken. Lukt van z'n lang z'n leven niet dankzij de geniale capaciteitsplanning en crewtekort. :mad:
'Ja...in november kan je weer wat opnemen.':yeehaa:

Hoop dat je ze allemaal bijtijds hebt aangevraagd....

Dan nog maar effe 4 maanden buffelen tot m'n volgende urlaub....
 
Ik mag er toch vanuit gaan dat jij er niet al te veel op hoopte nu nog voor mei en/of juni 2007 vakantie te kunnen regelen...?! Vakantie in die periodes moet je véél vroeger aanvragen, het antwoord van FG op jouw vraag verbaast me dan ook niks, daar had je zelf ook al mee kunnen rekenen, toch ?!
 
Nee, klopt ook wel. Had 't ook wel verwacht onbewust... Neemt niet weg dat ik er wel van baal.

Jammere is alleen dat ze bij FG ook nog suggereerde dat ik het ook voor de rest van dit jaar wel kon shaken met die 10 restdagen...heb toen vriendelijk aangegeven dat ik ervan uitga dat ik recht heb op m'n vakantiedagen en dat het niet zo kan zijn dat ik verplicht word ze mee te nemen naar volgend jaar... Toen noemde ze november nog als optie. Nah gut...Scheiße passiert zeg maar.
 
Nou RJ85, das niet lief om te zeggen. Dat was een inkoppertje.

Als je iets te klagen hebt, mag dat! Ook als je net begint.

(Zo, meteen mezelf even ingedekt... :yeehaa: )

FF
 
Nog niet eens begonnen en het gezeik begint al......:confused:
Voor de volledigheid....na inmiddels een dik half jaar op volle kracht te vliegen (150% gezien het copiloten tekort), kan ik inmiddels toch wel ergens over meelullen.... Heb morgen dag 6 van een schitterende frühdienstumlauf, waarvan ik weer lekker 3 dagen dead head 'durch die Gegend' gestuurd ben, meerendeels uit m'n standby, dus denk dat ik toch wel recht heb om wat input te leveren....

groeten uit 't hotel in STR
 
en het zal er voorlopig niet veel beter op worden. Ik heb nu veel DPA´s die verder dan 72h liggen, dus dat schiet niet zo op. Sterker nog, het betekent uren verlies.

PS mijn record is 9 stuks in 3 weken. Ben benieuwd hoeveel er nu van betaald gaan worden in april.

PS iedereen mag zeiken hoor!
 
Las in C(L)IT news iets over winstdeling... Klopt het dat dit alleen voor grond en cabine personeel is? :1855:
 
Selbstverständlich.

Het is een goede CLH traditie dat een eventuele winstdeling door de cockpit-PV eerst maar eens wordt abgelehnt. Na enkele (?) maanden verhandelen zien wij er dan af en toe ook wat van. Soms direkt in je portemonnee, soms als uitgehandeld onderdeel van een nieuwe VTV :biertje: .

Servus uit MUC.
 
Worden jullie nooit str%ntziek van die bedrijfspolitieke bullshit...?? Wat moet dat toch allemaal belachelijk moeilijk, of ligt dat aan mij... :1855:
 
Back
Top