slagingspercentages

cstheman

New member
Weet iemand de slagingspercentages van de toelatingstesten.
ben benieuwd hoeveel mensen er elke keer door gaan.

van o.a stella, kls
 
KLS: 20%
NLS: 35%
EPST: 20%
Stella: 35%

Wijkt vast wel ergens af, maar dit geeft een redelijk idee.
 
Zowel EPST als KLS liggen lager volgens mij, meer richting de 10%. Correct me if I'm wrong...
 
Zowel EPST als KLS liggen lager volgens mij, meer richting de 10%. Correct me if I'm wrong...


KLS is ongeveer 20%, dus je bent bij deze corrected.
EPST weet ik niet, maar kan me niet voorstellen dat die lager zitten.
 
op een voorlichtingsdag van de kls zeiden ze 1 op 6/1 op 7. dus dat is zo´n 15,16,17 procent.
EPST is ook zoiets in die trent. (waarschijnlijk een paar procent hoger)

Tevens zijn er nowadays meer aanmeldingen dan ooit, en slechts 140 plaatsen te vergeven...denk dat het nog wel eens kan gaan stijgen.
 
Goedenavond,

Tijdens mijn selectie bij epst viel tijdens ronde 2, 2 personen van de 7 af.
Bij ronde 3 vielen er 3 van de 7 af.

Dat is dus tijdens ronde 2, ruim 28% en ronde 3, bijna 43%.
Er werd mij daar verteld dat meer dan de helft van de kandidaten ronde 1 niet haalt.

Ik heb geen idee of deze percentages respresentatief zijn of dat er juist meer of minder mensen afvallen.

Groeten!
 
Dat laatste is mij ook wel eens verteld; moet de eerste echter nog horen die het niet gehaald heeft tijdens ronde 1.

Wat ik ook nooit hoor is hoeveel de 85% norm van epst tijdens de opleiding niet halen.
 
Dat hoor ik idd ook eigenlijk nooit.. Misschien hebben die mensen geen zin om nog te reageren o.i.d.

Volgens mij gebeurt het bijna nooit dat ze die norm niet halen, ik had opgevangen dat het gemiddelde van de epst'ers iets van 94% is..

Maarja als het zover is laat ik nog wel van me horen hoe het er daar aan toe gaat.

Groeten!
 
lijkt mij erg sterk dat het gemiddelde 94% is. zoiets kun je mij niet wijsmaken.

Het is toch echt zo, het klasse gemiddelde schommelt tussen de 90 en 94% in Oxford van de EPST jongens en meiden over alle 14 vakken genomen.
 
Last edited:
lijkt mij erg sterk dat het gemiddelde 94% is. zoiets kun je mij niet wijsmaken.

Helaas kunnen mensen je het wel wijsmaken. Het is toch werkelijk zo dat er op CBR (voor NL) echt getallen tussen de 90% en 100% gemiddeld gescoord worden. Sowieso bij ons op school...watch colour avatar and you know...ken zelfs mensen die blok 1, 4 vakken 100% gehaald heeft op alles...

Zeker mogelijk, en eerder regel dan uitzondering.

PrimAir
 
Klopt dat er tussen de 90% en 100% wordt gescoord door de EPSTérs maar ook Oxford studenten omdat het op Oxford veel feedback en JAA databank vragen stampen is i.p.v meer tijd aan de theorie besteden. Maar het gaat natuurlijk om het hogere doel... die grondschool door en vliegen!
Ik heb het zelf ook gedaan. Als je onder de 85% scoort is het exit tijdens ground school bij EPST, daar doen ze bij EPST niet moeilijk over. Dat is regelmatig gebeurd maar denk niet dat je deze mensen op Airwork zal vinden, die zijn er ziek van.

Reden van de 85% (alle vakken first time pass) is dat dit vaak een eis is van de maatschappij die Oxford benanderen voor kandidaten. Bijvoorbeeld BA. Maargoed er zijn veel maatschappijen waar je onder de 85% ook goed aan de bak komt.
 
Dat had ik niet verwacht, maar hoe zit dat dan als je onder die 85% grens zit. Dan wordt je weggestuurd en dan...?? wat voor kosten heb je dan, wat als je net onder die grens zit, wat als je toevallig een examen verpest...
 
Volgens mij ligt dat 'wegsturen' en de gevolgen daarvan erg aan de situatie. Wanneer blijkt dat een student het simpelweg niet aankan, dan ligt de fout in de selectieprocedure en niet bij de student. Dan is het ook logisch dat er geen financiele consequenties aan vast zitten en ik meen dat dan het garantiefonds de kosten op zich neemt.

Wanneer de vakken niet worden gehaald door te weinig inzet (wat ik totaal niet kan begrijpen..:1855: ) dan zijn er natuurlijk wel kosten die de student zelf mag gaan ophoesten.. Hierbij staat het garantiefonds dan natuurlijk niet 'garant'.

Groeten!

p.s. ik lees nu zo nog een keer m'n reactie en eigenlijk vind ik dat ik het niet goed geformuleerd heb, ik bedoelde in de tweede alinea eigenlijk mensen die vrijwillig vertrekken.. maarrr er is al een duidelijk antwoord dus waar zeur ik over..
 
Last edited:
Back
Top