Bekende personen met brevet

Hier nog een paar!

David Gilmour (Pink FLoyd) Is een fanatiek vlieger bezit zijn eigen straaljagers en is oprichter van Interpid Aviation (Historische vliegtuigen)

Hessel (Zanger Terschelling) vliegt in een Diamond

En volgens mij vliegt Michael Schumacher heli
 
Brad & Angelina hebben sinds kort een Turbo Cirrus. Allebij ontmoet tijdens een drop off. Onze klant nam hun Cirrus voor een tripje voor "charity" en ik moest ook gymschoenen rondvliegen voor ze. Best aardige dudes. KNEW-KMGM
 
Zag Brad en Angelina vorige zomer nog in Marseille naast onze kist (mooi contrast :grijns: trouwens) uit een Oostenrijkse Citation stappen, niet vliegend btw.

Harrison Ford heeft volgens mij ook zo'n Heli license, hij heeft er 1 staan in Jackson Hole, WY als ik me niet vergis.
 
Michael Dorn

Michael Dorn

Hiet even spuit 11:
Michael Dorn
WIE???
Michael Dorn, AKA "Worf" uit Star Trek Next Generation

Volgens IMDB:"Owns and operates an old Air Force T-33 trainer jet, one of the first jet aircraft in the US inventory; it's often referred to as his "starship."

Is an accomplished pilot and the owner of several aircraft. He has flown with the Blue Angels and the USAF Precision Flight team.

Provides the voice of the Captain on the icebox.com series, "Starship Regulars".

Owns and flies an old F-86 Sabre jet that he acquired from the South African Air Force. He flies out of Van Nuys Airport in Van Nuys, CA"
 
Heb hem in deze rubriek nog niet voorbij zien komen maar hoort er zeker thuis;
Reinhard Mey, (ueber den wolken)

PPL/ME/IR
Het was 1976, toen ik een doppelkorn met hem stond te drinken,(in die luftaufsichtsbaracke), naar aanleiding van zijn IR "berechtigung", die dag behaald, en afgetekend door een mijner collega's die dit soort pruefingen er eherenambtlich bij deed. Vertelde me toen ook dat hij gescheiden was van zijn Christine, (freitag den 13), De troubadour, himmelhoch jauchzend und zu Tode betrübt.
Heb jaren later nog gehoord dat hij ook zijn Hubschrauber lizenz gehaald had.
Opmerkelijke man, sprak ook best een woordje Nederlands.

Cheers
Art
 
Mark Evans (plane & chopper is born)

Het wordt al moeilijk nieuwe namen te verzinnen.
Misschien moeten we het omkeren ... welke piloten zijn BN-ers geworden.

Anthony Fokker
Martin Schröder
Benno Baksteen
...
 
Wubbo Ockels had een PPL, heeft ´m geloof ik niet meer, doen wilde verhalen over hem de ronde :grijns:

Schijnt dat ie een keer op MAS 22 opgelijnd is zonder klaring terwijl dr een 73 (van Trans) op short final hing.....die heeft zo'n beetje zn dak meegenomen...was er niet bij dus moet even spitten hoe t verhaal werkelijk in elkaar zat ;-)

En Bruce Dickinson (Iron Maiden)....
 
Onassis,

Wel bij de feiten blijven!

1989, Lille airport.

Ockels was in dichte mist opgelijnd met een mooney, terwijl er een airbus A320 (niet van trans) op short finals zat. Die clipte uiteindelijk zijn dak. Ockels ontkent nog steeds dat hij fout zat.

:)
 
Back
Top