DFA

Klopt, maar je zal er zelf toch ook aan moeten trekken!

En door er zelf hard aan te trekken en er actief mee bezig te zijn kom je er ook!

Zelf ben ik uitgenodigd bij: Niki (waar ik nu ga beginnen), Lufthansa en Condor Berlin (waar ik volgende maand heen ga voor selecties), Cityjet (waar ik niet mee door ga) en Star XL.

Aanhouder wint! En als je geen reactie ontvangt op je sollicitatie moet je dat niet accepteren en er stug een brief achteraan sturen, alle hier boven genoemde maatschappijen hebben op mijn herhaalbrief gereageerd.


Mag ik je vragen wat je achtergrond is (opleiding, aantal uren, ...)?
Proficiat alvast met je job, en ik denk ook dat met hard doorduwen je meer zal bereiken dan terugvallen op de naam van een school.
 
Van harte!!! Heel veel plezier en succes op de DFA! :biertje:

1 ding is zeker, de kwaliteit van de DFA ligt erg hoog, en aan de naam van de school wordt de laatste maanden erg hard gewerkt!

Zojuist ben ik gebeld door cityjet (100% Air France) waar ik vorige week op gesprek ben geweest (Ook hier zou ik heen kunnen echter zijn ze net een paar dagen te laat). Tijdens het gesprek waren ze zéér te spreken over de aanpak van de DFA! En persoonlijk denk ik dat er nog velen volgen!

Voor de geinteresserden een artiekel over de DFA uit het blad Piloot en Vliegtuig, pak een biertje gooi je voetjes op de bank en lees het even rustig door zou ik zeggen!

http://www.dfa-fto.nl/downloads/artikel_dfa_in_piloot_en_vliegtuig_maart_2007.pdf

Door dit stuk in "Piloot & Vliegtuig" ben ik in aanraking gekomen met de DFA. Anders had ik waarschijnlijk alleen bij NLS en eventueel bij EPST en KLS gesolliciteerd. DFA sprak mij direct aan.

Jij komt dus ook van de DFA, Don Corleone?
 
Ik vind persoonlijke vorming heel belangrijk, en dat kwam bij de DFA duidelijker naar voren.

...kwalitatief gezien zijn alle bekende vliegopleidingen ongeveer gelijk. Uiteindelijk gaat het om de persoonlijke wensen en de kleine dingen die de vliegschool kan bieden...

Ik denk dat het verschil in de vliegscholen in Nederland niet heel groot is in de grote lijnen, dus het gaat om de kleine dingen. De naam van de school is tegenwoordig niet meer zo belangrijk als vroeger.



Het lijkt wel bijna een advertentie hier...

Het belangrijkste van een vliegopleiding is dat je er leert vliegen en daarna een baan kan krijgen!
Persoonlijke vorming, gezellige kantine, stropdas met streepjes... is daar gewoon ondergeschikt aan. (om maar niet te zeggen dat het gewoon niet belangrijk is)

En of de naam van de school niet meer zo belangrijk is? Nog steeds maakt het wel degelijk uit voor een maatschappij (zeker een aantal Nederlandse) van welke school je komt.

Als je 100k+ gaat uitgeven geef je het niet omdat de school zo leuk is; je geeft het uit omdat je piloot wil worden!
Kies dan ook in eerste instantie voor een school die de beste connecties heeft.
 
Ik ben oud instructeur van deze school.
Ondanks dat ik en een aantal andere instructeurs daar met ruzie zijn weggelopen valt en niet te twisten met de opzet van deze school.
Die is gewoon goed. De opleiding sluit naar mijn mening veel beter aan op de grote luchtvaart dan de andere scholen in Nederland.

Veel succes.
 
Hoe heb je je gesprekken geregeld?
Of nog beter, heeft DFA of de maatschappij hun ervaringen met DFA je je job helpen bezorgen?

Of heb je het gevoel dat je alles zelf hebt gedaan?
 
Het lijkt wel bijna een advertentie hier...

Het belangrijkste van een vliegopleiding is dat je er leert vliegen en daarna een baan kan krijgen!
Persoonlijke vorming, gezellige kantine, stropdas met streepjes... is daar gewoon ondergeschikt aan. (om maar niet te zeggen dat het gewoon niet belangrijk is)

En of de naam van de school niet meer zo belangrijk is? Nog steeds maakt het wel degelijk uit voor een maatschappij (zeker een aantal Nederlandse) van welke school je komt.

Als je 100k+ gaat uitgeven geef je het niet omdat de school zo leuk is; je geeft het uit omdat je piloot wil worden!
Kies dan ook in eerste instantie voor een school die de beste connecties heeft.

Wat ik schrijf heeft niets met adverteren te maken. Ik heb uitgelegd hoe ik dit zie. Ik ga niet naar de DFA omdat ik het een leuke school vind. Ik vond de NLS gezelliger. Maar ik denk dat de DFA mij beter kan vormen. Ik vind de manier van opleiden bij de DFA beter, niet leuker, want daar doe ik het niet voor.

Verder zie ik niet hoe een naam van de school de doorslaggevende factor kan zijn bij een sollicitatie. Uiteidenlijk gaat het om de persoon. Als je goed opgeleid bent en een goede CV hebt en goed referenties, dan geloof ik niet dat de naam van de school nog veel verschil kan uitmaken, Nederlandse maatschapijen uitgezondert. Uiteindelijk is de diploma hetzelfde. En aangezien ik niet in Nederland wil vliegen is dat voor mij niet eens zo heel belangrijk.
 
Allemaal zelf gedaan door er hard achteraan te zitten. Als ik het opnieuw had moeten doen had ik mijn opleiding niet in nederland gedaan, zowel dan was ik weer naar de dfa gegaan!
 
Het is algemeen bekend dat Nederland duur is. Maakt niet uit wat je ook bedenkt. Laat ik eens wat opnoemen:
Auto`s
Huizen
Belasting
Vliegopleidingen
Vrouwen (of is dat te makkelijk)....

Anyways, als je alleen aan dollartekens denkt zul je je heil ergens anders moeten zoeken.

Ik heb persoonlijk de NLS gedaan waarna ik nog eens 38k voor Denim heb neergelegd. Was dit financieel verantwoord, waarschijnlijk niet. Vond ik het het waard. Meer dan, heb geen reet verdient. Maar wel de tijd van mijn leven gehad.
 
Het is .... Maar wel de tijd van mijn leven gehad.....

Daar sluit ik mij bij aan.

Overigens ook bij de post van Robbie.
(ps. nogmaals bedankt voor de goeie uitleg destijds over intercepten, ik heb er nog steeds baat bij!! :D)

Pcvliet ik zou toch wat Duits gaan oefenen want de kansen daar zijn erg gunstig.
 
Het is algemeen bekend dat Nederland duur is. Maakt niet uit wat je ook bedenkt. Laat ik eens wat opnoemen:
Auto`s
Huizen
Belasting
Vliegopleidingen
Vrouwen (of is dat te makkelijk)....

Anyways, als je alleen aan dollartekens denkt zul je je heil ergens anders moeten zoeken.

Ik heb persoonlijk de NLS gedaan waarna ik nog eens 38k voor Denim heb neergelegd. Was dit financieel verantwoord, waarschijnlijk niet. Vond ik het het waard. Meer dan, heb geen reet verdient. Maar wel de tijd van mijn leven gehad.



lol
heb je nu een baan bij denim dan?
anders zit je wel met een uber dikke schuld.
ik dacht dat mensen van NLS alleen we redelijk terecht komen (wil niet beweren dat het met jou niet zo is).
maar zelf betalen voor een type rat. dat lijkt me raar:S.
 
lol
heb je nu een baan bij denim dan?
anders zit je wel met een uber dikke schuld.
ik dacht dat mensen van NLS alleen we redelijk terecht komen (wil niet beweren dat het met jou niet zo is).
maar zelf betalen voor een type rat. dat lijkt me raar:S.

Betalen voor een TR bij een LC? Ja, heel raar!
 
Zelf betalen voor TR is niet raar hoor. Zelfs al wordt je aangenomen moet je vaak alsnog zelf je type betalen. Het is heel erg jammer dat het zo ver is gekomen en ik vind het ook grote onzin, maar toch kun je verwachten nog eens 20 tot 30k uit te moeten geven na je opleiding
 
Ik heb deze school ook gedaan.
Ik zou het zeker anders hebben gedaan, ik heb toen de school gekozen omdat het 1 van de goedkoopste was en ik nog vrij weinig inzicht in de luchtvaartwereld had.
Op het moment dat je klaar bent (zeker in mijn tijd) merk je zeker dat je minder in aanmerking komt voor bepaalde (veel) maatschappijen...
En dat je daardoor een behoorlijke tijd hard moet vechten voor elk interview, iets wat andere scholen denk ik beter voor elkaar hebben....
Blijft een erg riskante business om een type rating vooraf te betalen zonder enige zekerheid!

Ben het er wel mee eens dat ze het verder goed voor elkaar hebben...
 
Ik sluit me aan bij titan.
Echter ik heb de school gekozen vanwege de opzet. Het is een goede opzet die hun hebben en de kleine klassen hebben zeker een voordeel.
Ik ben er zeker gegroeit, zowel in het beroep als persoonlijk.

Tja... die eeuwige discussie over de hulp na de opleinding, richting je eerste baan.
Ik kan alleen zeggen dat ik mijn 1e, 2e en nu mijn 3e baan zelf heb bezorgd.


De naam van de school is tegenwoordig niet meer zo belangrijk als vroeger

Deze onzin moet je niet geloven. Ik heb nu 3 jaar ergens rond mogen vliegen en nu ik terug wil naar Nederland achtervolgt het me nog dat ik geen kls/nls achter mijn naarm kan zetten.............
Gelukkig heb ik toch een leuke baan gekregen in NL bij een leuke mij! het is dus niet onmogelijk maar de klm gaan kan je tot nu toe gewoon vergeten! (als je er al heen wil natuurlijk)
 
Daarbij komt ook nog als je daarna in een low cost enviroment terecht komt ben je tijden bezig het af te betalen.

Volgens mij (correct me if i am wrong) worden jongens van nls etc bij easyjet ook veel vaker gebond en dus betalen ze in eerste instantie zelf de TR niet (uiteindelijk wel natuurlijk), iets wat veel eerlijker is vind ik.
 
Ik heb persoonlijk de NLS gedaan waarna ik nog eens 38k voor Denim heb neergelegd. Was dit financieel verantwoord, waarschijnlijk niet. Vond ik het het waard. Meer dan, heb geen reet verdient. Maar wel de tijd van mijn leven gehad.

38K????

Dure tijd van je leven dan......
 
Back
Top