DFA

Ik ken anders wel persoonlijk iemand die via de dfa recent op gesprek is geweest en er door heen is gekomen. Wie en waar doet er niet toe. Het is moeilijk om tegenwoordig solide afspraken te maken met maatschappijen, ze hebben het nou eemaal niet echt met AB Initio's. De DFA heeft mij ook geprobeerd te helpen met me in de lucht te houden en dat is ze gelukt.

"Ja dat van die type ratings hebben ze zeker voor hun eigen bankrekening goed gedaan..."

Get real man. Welke school in Europa geeft zomaar een TR weg? Niemand. Je mag al reuze blij zijn als je bij een maatschappij je type niet hoeft te betalen
 
het feit dat er gediscusseert word is al reden voor twijfel eigelijk. eens kijken of ik ze daarmee wil confronteren zaterdag.

WEL wil ik zeggen dat ik uitstekent te woord ben gestaan door de mensen daar. Meneer Vos en een mevrouw met een Frans accent hebben contact met mij opgenomen nadat ik interesse had getoont in een vliegopleiding via de mail. Meneer Vos had zelfs contact opgenomen nadat hij een week ziek is geweest (probeer dan maar eens een mailbox vol mail telefonisch inhoudelijk te beantwoorden). Maar op mijn werk word dat ook gedaan om nieuwe klanten te werven dus afhankelijk van hoe het zaterdag gaat kan ik daar vraagtekens bij zetten of niet.

@Checker101: lees het stukje "nazorg"op hun website eens: www.dfa-fto.nl, doen alle vliegscholen dit? van een grote onderneming als epst lijkt zoiets mij onwaarscheinlijk.
 
Last edited:
Knap...

Knap...

Wat knap dat sommige posters in dit topic, zonder ook maar een stap te hebben gezet binnen deze school, alles zo goed over/van de DFA schijnen te weten...

Ik zou weleens willen weten waar die 'DFA is niet zo best' op gebaseerd wordt?

Zonder bron, geen nieuws... En nee, aan "Volgens mij.." of "Ik denk.." hebben we niks. Je weet het zeker, of je weet het niet...
 
@Checker101: lees het stukje "nazorg"op hun website eens: www.dfa-fto.nl, doen alle vliegscholen dit? van een grote onderneming als epst lijkt zoiets mij onwaarscheinlijk.

Volgens mij heb je niet goed gelezen, vooral het stukje waar ik schrijf dat ze veel beloven maar weinig waarmaken......

Ik ken anders wel persoonlijk iemand die via de dfa recent op gesprek is geweest en er door heen is gekomen.

"Ja dat van die type ratings hebben ze zeker voor hun eigen bankrekening goed gedaan..."

Get real man. Welke school in Europa geeft zomaar een TR weg? Niemand. Je mag al reuze blij zijn als je bij een maatschappij je type niet hoeft te betalen

1 iemand dat schiet op....
Geen 1 school maar ik ken ook weinig scholen die na de opleiding hun studenten nog meer uitknijpen door door een type rating via hun te doen.
Ok dus je mag bij dfa je profcheck doen voor niks, dus voor jou hebben ze nog geen baan gevonden?

Zonder bron, geen nieuws... En nee, aan "Volgens mij.." of "Ik denk.." hebben we niks. Je weet het zeker, of je weet het niet...

Behalve nu heb ik geen 1 keer "ik denk" ....
 
Last edited:
Die ene persoon gaf ik als voorbeeld omdat ik hem persoonlijk ken...

Die TR hoef je niet te doen als je niet wil en FYI die TR is een van de goedkoopste die je zult vinden hier in de buurt. Wie heeft het over de profcheck? Ik vlieg op een zakentoestel en dat is via de DFA gegaan...

Hey Jeff, je hebt groot gelijk, ik vind het ook erg knap dat mensen er zogenaamd zoveel vanaf weten zonder dat ze er schijnbaar ooit zijn geweest :confused:


"Behalve nu heb ik geen 1 keer "ik denkt"gezegd...."

Give me a break, grow up...


Ik zou zeggen, als je serieus een school zoekt ga er eens kijken. Deze mensen zitten er heus niet om je te naaien en met de kwaliteit is zeker niks mis.
 
Last edited:
Ik ken ook weinig scholen die na de opleiding hun studenten nog meer uitknijpen door door een type rating via hun te doen.

Niemand wordt door de school gedwongen een TR te doen, de DFA biedt je alleen een kans om nog beter te kunnen doorstromen naar een maatschappij. De keuze wel of geen TR ligt dus geheel bij jezelf.

En is je leerlingen een opstapje geven naar de grote luchtvaart ook al uitknijpen tegenwoordig?? :confused:
 
En is je leerlingen een opstapje geven naar de grote luchtvaart ook al uitknijpen tegenwoordig?? :confused:

Hangt af of ze er zelf ook winst uit halen en hoeveel je er voor moet betalen.

Het is in de interesse van de school dat leerlingen een baan krijgen. Dat is nl de beste reden voor nieuwkomers om die desbetreffende school te kiezen.

Een kale typerating halen (zonder contract of uren) is niet echt een opstapje geven, dat kan iedereen ook op eigen gelegenheid doen.


Overigens; het is niet zo heel gek dat ze telefonisch reageren op een email van iemand die 100.000 euro+ wil gaan uitgeven!
 
Hangt af of ze er zelf ook winst uit halen en hoeveel je er voor moet betalen.

Het is in de interesse van de school dat leerlingen een baan krijgen. Dat is nl de beste reden voor nieuwkomers om die desbetreffende school te kiezen.

Een kale typerating halen (zonder contract of uren) is niet echt een opstapje geven, dat kan iedereen ook op eigen gelegenheid doen.


Overigens; het is niet zo heel gek dat ze telefonisch reageren op een email van iemand die 100.000 euro+ wil gaan uitgeven!


100% mee eens. iedereen kan een TR doen. Het enige voordeel is dat de kosten wat lager liggen (TR is bij cockpit4u, korting via de DFA). De TR betaal je direct aan C4U, dus ik geloof niet dat de DFA er aan verdient. Of het een goede opstap is moet nog blijken, de eerste mensen zitten er nu.

Even terug bellen mag je idd wel verwachten van ze:rt:
 
Die ene persoon gaf ik als voorbeeld omdat ik hem persoonlijk ken...

Die TR hoef je niet te doen als je niet wil en FYI die TR is een van de goedkoopste die je zult vinden hier in de buurt. Wie heeft het over de profcheck? Ik vlieg op een zakentoestel en dat is via de DFA gegaan...


Hey Jeff, hans hier, je hebt groot gelijk, ik vind het ook erg knap dat mensen er zogenaamd zoveel vanaf weten zonder dat ze er schijnbaar ooit zijn geweest :confused:

Give me a break, grow up...


Ik zou zeggen, als je serieus een school zoekt ga er eens kijken. Deze mensen zitten er heus niet om je te naaien en met de kwaliteit is zeker niks mis.

Ja mooi co-uren loggen op een single-pilot N reg. kist ofniet? en erg veel verdienen....
TR is absoluut niet de goedkoopste, DFA maakt reclame voor C4U voor niks! zeker :duh:

Give me a break, grow up...
Get real man....
tsss volgens mij moet jij hier volwassen worden met dit soort reacties geef je de zwakte van je eigen argumenten aan....

btw: Ik weet wel zeker dat ik er veel meer van af weet dan jij denkt, loop ook al een stukje langer mee in de luchtvaart.....
No hard feelings verder....
 
Ik moet volwassen worden? kijk naar je eigen nutteloze reacties zoals ingaan op een simpele typo.

Ik heb zelf ook naar TR's gekeken, deze prijs lijkt mij een van de goedkoopste. Dat is wat ik er van weet.

dat jij veel langer meeloopt in de luchtvaart betwijfel ik niet, gezien je 5 tr's en 4 logboeken vol, respect. Of je dan precies weet hoe het er aan toe gaat op deze school betwijfel ik, tenzij je zelf het traject hebt doorlopen.

hard feelings? zeker niet hoor. Ik raak niet zo snel gekwetst door wat er gezecht wordt op een internet forum.
 
Apoe, laat je niet uitlokken; Jij hebt op dit moment 10x meer ervaring op dit forum; checker heeft duidelijk een hekel aan de dfa aangezien al z'n posts alleen maar over dit onderwerp gaan. Als iedereen gewoon aardig blijft dan worden we allemaal wijzer van mekaar. :)
 
Hey maar Pcvliet, terugkomend op jou vraag:

Wat wilde je eigenlijk weten?
het het zit bij de DFA? Dan moet je ze bellen of er heen gaan.

Blijkbaar heb je een chaos gecreerd hier met je vraag en wordt je vraag niet echt beantwoord.
 
Ik denk dat ik wel wat chaos heb veroorzaakt. Maar goed, het is wel grappig.
Ik ben inmiddels bij de DFA aangenomen (en ook bij de NLS). Mijn keuze zal DFA zijn en ik ga uitleggen waarom.

Ik ben bij beide scholen wezen kijken en wat mij erg aansprak zijn de kleine klassen van de DFA. Ik ga er vanuit dat als je €100k of meer voor een opleiding betaald je meer wilt dan alleen leren vliegen. Ik vind persoonlijke vorming heel belangrijk, en dat kwam bij de DFA duidelijker naar voren.

Ik denk dat het verschil in de vliegscholen in Nederland niet heel groot is in de grote lijnen, dus het gaat om de kleine dingen. De naam van de school is tegenwoordig niet meer zo belangrijk als vroeger (KLS nagelaten als je bij KLM wilt vliegen). Kwalitatief gezien zijn alle bekende vliegopleidingen ongeveer gelijk. Uiteindelijk gaat het om de persoonlijke wensen en de kleine dingen die de vliegschool kan bieden. Voor mij is de DFA vooralsnog de beste keuze, of ik er straks nog zo over denk kan ik niet zeggen, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Misschien kunnen we in plaats van andere scholen uitkafferen beginnen met feiten te komen en meningen goed te onderbouwen. Ik denk dat toekomstige piloten daar veel baat bij zullen hebben. In plaats van vertellen waarom we een bepaalde FTOs niet zouden moeten kiezen kunnen we misschien gaan kijken waarom we bepaalde FTOs wel zouden moeten kiezen.
 
Van harte!!! Heel veel plezier en succes op de DFA! :biertje:

1 ding is zeker, de kwaliteit van de DFA ligt erg hoog, en aan de naam van de school wordt de laatste maanden erg hard gewerkt!

Zojuist ben ik gebeld door cityjet (100% Air France) waar ik vorige week op gesprek ben geweest (Ook hier zou ik heen kunnen echter zijn ze net een paar dagen te laat). Tijdens het gesprek waren ze zéér te spreken over de aanpak van de DFA! En persoonlijk denk ik dat er nog velen volgen!

Voor de geinteresserden een artiekel over de DFA uit het blad Piloot en Vliegtuig, pak een biertje gooi je voetjes op de bank en lees het even rustig door zou ik zeggen!

http://www.dfa-fto.nl/downloads/artikel_dfa_in_piloot_en_vliegtuig_maart_2007.pdf
 
feit blijft :
KLS , NLS, EPST hebben duidelijk betere ingangen bij de diverse vliegmaatschappijen.
dat lijkt nu nog niet heel zwaarwegend , maar straks na de opleiding, als je 100+ pegeltjes terug moet betalen , dan slaap je toch een stuk beter , als je bij een maatschappij terecht kan .
 
feit blijft :
KLS , NLS, EPST hebben duidelijk betere ingangen bij de diverse vliegmaatschappijen.
dat lijkt nu nog niet heel zwaarwegend , maar straks na de opleiding, als je 100+ pegeltjes terug moet betalen , dan slaap je toch een stuk beter , als je bij een maatschappij terecht kan .

Klopt, maar je zal er zelf toch ook aan moeten trekken!

En door er zelf hard aan te trekken en er actief mee bezig te zijn kom je er ook!

Zelf ben ik uitgenodigd bij: Niki (waar ik nu ga beginnen), Lufthansa en Condor Berlin (waar ik volgende maand heen ga voor selecties), Cityjet (waar ik niet mee door ga) en Star XL.

Aanhouder wint! En als je geen reactie ontvangt op je sollicitatie moet je dat niet accepteren en er stug een brief achteraan sturen, alle hier boven genoemde maatschappijen hebben op mijn herhaalbrief gereageerd.
 
Back
Top