GVSS data KLS

haha, nou die fiets hebben we laten staan. We zijn voor de 'KLS' fietsen gegaan, die reden ook wel lekker. Moest alleen ontzettend wennen aan die terugtrap rem!

whahahha

dat zeker ik ook hoor:grijns:
uberhoud dat ik weer eens op een fiets zat haha
spierpijn had ik van die roerpedalen en die fiets:haha:

laat het effe weten morgen hoeveel resets had je in de laatste vlucht en wanneer??
 
Geen last gehad van slecht weer op de fiets in je pak? :p:

Jawel...heerlijke regen! :grijns:

Wat was het ongelofelijk intensief zeg deze week, maar had het echt nooit willen missen. Heb het echt naar mijn zin gehad. Morgen de brief!!:eek!:
 
Zo! Net 5 minuten geleden dè brief binnen gekregen. Ik mag door naar de COVA!!! 3 van de 7 man zijn zoiezo door, van de rest heb ik nog niks gehoord.
 
Jeffrey is ook door, dus dat maakt vier. Britt is afgewezen. Robbert en Roy, weten jullie misschien iets van Michael en Harrie?
 
Ik heb een vraag over de GVSS.
Als je daar aankomt wordt je getoetst over het blauwe boekje, maar wat voor een soort vragen kun je dan verwachten (de crosschecks?)?
En hoe worden deze getoetst, d.m.v. meerkeuzevragen of?

Gr. Matthys
 
Ik heb een vraag over de GVSS.
Als je daar aankomt wordt je getoetst over het blauwe boekje, maar wat voor een soort vragen kun je dan verwachten (de crosschecks?)?
En hoe worden deze getoetst, d.m.v. meerkeuzevragen of?

Gr. Matthys

Je krijgt 24 meerkeuze vragen (4 mogenlijke antwoorden), waarvan je minimaal 16 goed moet hebben. Dit zal onder andere over crosschecks, neveneffecten, handelingsvolgordes, maar ook inzicht gaan. Je moet echt alles uit het boekje kennen en begrijpen want het grootste deel zijn toepassingsvragen.
 
Ik heb een vraag over de GVSS.
Als je daar aankomt wordt je getoetst over het blauwe boekje, maar wat voor een soort vragen kun je dan verwachten (de crosschecks?)?
En hoe worden deze getoetst, d.m.v. meerkeuzevragen of?

Gr. Matthys

Je moet gewoon het hele boekje uit je hoofd leren. Bij de toets komt alles wel een keer aan bod: powersettings, neveneffecten, crosschecks, etc.

Zoals Niels ook zegt, probeer het boekje ook te begrijpen, aangezien er ook een aantal vragen zijn waar je de theorie moet toepassen. Maar maak je niet te veel zorgen, als je het boekje goed leert, is de toets redelijk makkelijk.

Zelf had ik 1 fout, en heb het boekje elke avond een keer aandachtig doorgelezen.

Lees trouwens ook even de tips die op de vorige pagina(s) staan. Hier heb ik zelf erg veel aan gehad!
 
Gewoon alles goed leren, is helemaal niet moeilijk. Vragen als welke crosscheck volgt bij bijv. een bocht, de assen van het vliegtuig, powersettings inderdaad. Zorg dat je gewoon 0 ft maakt. Schijnt weer een pluspuntje te zijn. (ik had zelf ook 0 ft, maar heb er niks over gehoord).
 
Ik zit het boekje van het GVSS een beetje door te lezen en ik heb het gevoel dat de Klimmende bocht niet helemaal duidelijk is uitgelegd.
Is het de bedoeling dat je de bocht doormiddel van een ROT neemt of alleen met een dwarshelling van maximaal 15 graden? Er staat namelijk niks over een ROT terwijl deze wel weer ter sprake komt bij een dalende bocht.

Misschien iemand die dit ook is tegen gekomen en gevraagd heeft tijdens het GVSS?
 
Gewoon een ROT aanhouden, zoals je in principe altijd doet. Wel dus nog steeds met de regel dat je maximaal 15% mag hellen.
Kleine tip; lees het boekje niet ''een beetje door''. Stamp het in je hoofd ;)
 
Gewoon een ROT aanhouden, zoals je in principe altijd doet. Wel dus nog steeds met de regel dat je maximaal 15% mag hellen.
Kleine tip; lees het boekje niet ''een beetje door''. Stamp het in je hoofd ;)

Dat doe ik ook echt wel hoor ;) Beetje slechte woordkeuze gebruikt :p
 
Was het niet 13 graden dwarshelling tijdens alle bochten? en dan minimaal 10 en maximaal 20 (tijdens stijgend/dalend maximaal 15). Je moet in iedergeval met het stuur een dwarshelling van 13 graden proberen te maken, en met de pedalen ongeveer even veel mee gaan zodat je uit komt op een ROT. Dan moet je je bocht timen, en als je na 20 seconde bijvoorbeeld nog geen 60 graden bent gedraait, moet je een grotere dwarshelling aannemen totdat je wel weer mooi op schema zit.
 
Zo, vandaag de brief binnengekregen met de resultaten van het gesprek met de TC. Ik ben door :-D

Nu alleen nog de medical... Als die positief is kom ik in klas 08-1 te zitten!
 
Back
Top