GVSS data KLS

Ik heb een vraagje:

Wat staat er precies in het rapport dat je een paar weken na afloop van PO2 krijgt?
Is dit exact hetzelfde rapport als dat de cova krijgt?
En als laatste vraag, hoeveel vragen krijg je eigenlijk bij de GVSS in de toets?

Gr. Matthys
 
Hé Matthys, op je eerste vraag kan ik geen antwoord geven, maar op de tweede wel; 24! En als jij gewoon dat boekje leert, hoef je je echt nérgens zorgen over te maken!

Groeten
 
inderdaad je krijgt 24 vragen waarvan je er maximaal 8 fout mag hebben dus dat boekje goed leren. ze vragen letterlijk uit het boekje. toerentallen gekoppeld aan snelheden leren en cross checks. in het PO rapport staan je sterke en zwakke eigenschappen. er staat een mooi verhaaltje over hoe ze denken dat je in mekaar zit. voor de rest krijg je diagrammen met hoe je gescoord hebt op alle onderdelen waar ze op letten ;)
de COVA krijgt volgens mij precies hetzelfde rapport dus probeer je een beetje voor te bereiden (als je naar de COVA mag) op vragen over je negatieve punten.

wanneer heb je je GVSS??
 
Precies wat Berry zegt! En je moet echt niet falen op die boekjestoets hoor, dat zou echt zonde zijn van de eerder verrichte arbeid!
 
Je krijgt ook een plusje achter je naam wanneer je 0 of 1 fout heb bij die toets. Want bij mij was er een jongen, waarvan er een fout teveel was gerekend. Dat moest direct gecorrigeerd worden. Dus het lijkt mij dat ze er niet zo heel blij mee zijn wanneer je 6 of 7 fouten hebt;) Goed leren dus!!:)
 
Oké bedankt voor jullie reacties.
Ik weet nog niet wanneer ik de GVSS heb.
Weet iemand hoelang te periode tussen PO2 en GVSS is?
 
Dat verschilt ontzettend...Momenteel hebben ze het geloof ik wel druk (als ik zo lees op airwork). Denk dat je min. een maand tot 2 maanden moet wachten.
Ik moest toendertijd 1,5 maand wachten.
 
Oké bedankt voor jullie reacties.
Ik weet nog niet wanneer ik de GVSS heb.
Weet iemand hoelang te periode tussen PO2 en GVSS is?


Bij mij ging alles heel snel ik had 3 sept PO1 toen hadden ze meteen plek op 4 sept voor PO2. Ik was daar doorheen en kreeg meteen 2 dagen later (6 sept) bericht dat ik van de 17e t/m de 20e GVSS had. Nu heb ik ook meteen 10 okt gesprek met de COVA. Sommige moeten lang wachten andere niet volgens mij is het nu gemiddeld een halve maand. ;)
Het kan snel gaan maar ook langzaam. Weet niet waarom de ene binnen 2 dagen een brief krijgt en de ander na 2 weken....
 
Ik heb al bericht gekregen vandaag (heel snel dus) en ze vragen me om ook al om over 11 dagen te komen.

Maar daar heb ik helaas een probleem mee. De week ervoor heb ik een SE-week en kan daardoor niet genoeg tijd besteden aan 'het blauwe boekje', kan iemand me vertellen of de KLS er een probleem mee heeft als ik tijdig meldt dat ik liever een andere datum heb?
 
Ik heb al bericht gekregen vandaag (heel snel dus) en ze vragen me om ook al om over 11 dagen te komen.

Maar daar heb ik helaas een probleem mee. De week ervoor heb ik een SE-week en kan daardoor niet genoeg tijd besteden aan 'het blauwe boekje', kan iemand me vertellen of de KLS er een probleem mee heeft als ik tijdig meldt dat ik liever een andere datum heb?

Met een goede reden is het geen probleem. Jouw reden is goed genoeg.
 
Zoals Avian zegt, alleen denk er wel aan dat (als je de GVSS haalt) ze bij de COVA waarschijnlijk zullen vragen waarom je die datum niet kon, dus op die vraag kun je jezelf ook al voorbereiden :)
 
Last edited:
Ik heb al bericht gekregen vandaag (heel snel dus) en ze vragen me om ook al om over 11 dagen te komen.

Maar daar heb ik helaas een probleem mee. De week ervoor heb ik een SE-week en kan daardoor niet genoeg tijd besteden aan 'het blauwe boekje', kan iemand me vertellen of de KLS er een probleem mee heeft als ik tijdig meldt dat ik liever een andere datum heb?

Haha, met een beetje pech is vandaag het blauwe boekje de deur uit gegaan naar jou!!!! (Zit het misschien al bij je bericht van vandaag omdat het zo kort dag is.....:grijns: )

Gewoon bellen. KLS begrijpt heus wel dat 4 dagen GVSS niet zomaar in iemands agenda past (hoe graag je er ook tijd voor wil vrijmaken)

Als je het blauwe boekje ontvangt direct retour afzender zonder open te maken.

p.s. Het valt wel mee hoe uitgebreid dat blauwe boekje is. Je hoeft jezelf er echt geen tien dagen voor op te sluiten om het te leren. Even de zaterdag paar keer doornemen en op zondag overhoren en oefenen was bij mij ruim voldoende (0 fout)
 
zo, gisteravond terug gekomen van een aantal zeer intensieve dagen bij het KLS! We waren met 8 personen in het begin, maar helaas is er 1 afgevallen tijdens de toets over het blauwe boekje!

Ik heb alleen echt geen flauw idee of ik het goed heb gedaan of niet. Soms een vlucht die gewoon echt niet ging, en daarna een vlucht waar ik wel een goed gevoel over had. Ben erg benieuwd wat er zaterdag op de deurmat ligt!

Het was in ieder geval wel erg gezellig. We zaten met 4 man in 't Trefpunt, waar we de meeste avonden heerlijk hadden gegeten, één keer in de rode poes (of kater?) gegeten, Italiaans restaurant waar je pizza's kunt eten die letterlijk bijna 5 centimeter dik zijn (Mijn shaorma pizza leek echt wel op een berg!).

Al met al 4 leuke maar intensieve dagen gehad!

ps. Voor diegene die nog voor de GVSS gaan en niet 65 euro per dag willen kwijt zijn aan onderdak, bij 't Trefpunt (1,5 km van het vliegveld, adres gegevens staan op de vorige pagina) kost het maar 28,50 per nacht, en het is daar prima eten en slapen.
 
zo, gisteravond terug gekomen van een aantal zeer intensieve dagen bij het KLS! We waren met 8 personen in het begin, maar helaas is er 1 afgevallen tijdens de toets over het blauwe boekje!

Ik heb alleen echt geen flauw idee of ik het goed heb gedaan of niet. Soms een vlucht die gewoon echt niet ging, en daarna een vlucht waar ik wel een goed gevoel over had. Ben erg benieuwd wat er zaterdag op de deurmat ligt!

Het was in ieder geval wel erg gezellig. We zaten met 4 man in 't Trefpunt, waar we de meeste avonden heerlijk hadden gegeten, één keer in de rode poes (of kater?) gegeten, Italiaans restaurant waar je pizza's kunt eten die letterlijk bijna 5 centimeter dik zijn (Mijn shaorma pizza leek echt wel op een berg!).

Al met al 4 leuke maar intensieve dagen gehad!

ps. Voor diegene die nog voor de GVSS gaan en niet 65 euro per dag willen kwijt zijn aan onderdak, bij 't Trefpunt (1,5 km van het vliegveld, adres gegevens staan op de vorige pagina) kost het maar 28,50 per nacht, en het is daar prima eten en slapen.

zei ik toch? whahah:)

elke dag een eitje bij je ontbijt broodjes, ham, kaas,boter, jam,honing
echt ideaal en 's avonds kon je daar inderdaad ook prima eten het is een echte aanrader ;) heb ik toch weer een trend gezet denk ik:grijns:
ik had er in ieder geval geen klachten en al die truckers liggen er net zo vroeg in als jij zelf. geen last van ze gehad ofzow.

Wie had nou die fiets?? :grijns: :haha:
 
Back
Top